מסיכת ג’ינג’ר לשיער: נצלי את יתרונות הזגביל לשיער והקרקפת

ג'ינג'ר לשיער

ג’ינג’ר, או בשמו העברי זנגוויל, הוא תבלין נפוץ שמשמש למטרות רפואיות במשך מאות שנים. שורשיו של צמח הג’ינג’ר שימשו לטיפול בדלקות ומחלות במערכת העיכול (מקור), אבל בזמן האחרון יש לא מעט שמועות על היתרונות של שימוש בג’ינג’ר גם בתור פתרון המשפר את בריאות קצוות השערה והקרקפת.

אז יצאתי לבדוק – מהם היתרונות של שימוש בג’ינג’ר עבור השיער שלנו, ובתור בונוס אתן מתכון למסיכת ג’ינג’ר לשיער, ביתית וקלה להכנה.

יתרונות השימוש בג’ינג’ר על השיער

הג’ינג’ר אינו נחשב למרכיב נפוץ בטיפולים המיועדים לשמירת בריאות שיער, אך יש הטוענים באופן אנקדוטלי שדווקא התבלין הזה עשוי לשפר את צמיחת השיער.

האם ג’ינג’ר משפר את צמיחת השיער?

ברפואה המזרח-אסייתית משתמשים לעיתים בזנגביל לקידום צמיחת השיער. עם זאת, מחקר שניסה לבחון את הנושא לא גילה שום ראיות מדעיות המוכיחות כי ג’ינג’ר מסייע לטיפול בהתקרחות (מקור).

מנגד, חלק מהמשתמשים מתארים את היתרונות הפוטנציאליים של ג’ינג’ר לטיפול בדלקות בקרקפת. ההיגיון אומר כי ברגע שהבעיות בקרקפת נפתרות, הדבר תורם גם באופן עקיף לצמיחת השיער.

האם ג’ינג’ר יכול לעכב נשירה?

חסרות ראיות מדעיות לכך שג’ינג’ר יכול להאט את קצב נשירת השיער. נטילת ג’ינג’ר לבריאות השיער והקרקפת עשויה להוביל לשיפור במראה, אך לצערי ברגע שנשירת שיער מתחילה, די קשה לעצור אותה.

חשוב לציין כי רוב המקרים של נשירת שיער קשורים לבעיה עמוקה יותר אשר טיפולים טבעיים כמו ג’ינג’ר עשויים שלא לעזור לטפל בה.

לקריאה נוספת: על 15 תרופות סבתא לטיפול בנשירת שיער.

האם ג’ינג’ר דווקא לגרום להסרת שיער?

גם זה לא ודאי לגמרי, אבל למרות שיש כאלו הטוענים בעד היתרונות הטיפוליים של ג’ינג’ר לשיער, יש כמה ראיות קליניות הטוענות לצד הנגדי.

מחקר אחד בנושא (מקור) מצא ששימוש בתרכובת זנגביל הובילה לצמצום צמיחת השיער בעכברים וגם בזקיקי שיער אנושיים שגודלו במבחנה. בהתבסס על התוצאות אלה, החוקרים הגיעו למסקנה שג’ינג’ר יכול לסייע בעיכוב צמיחת שיער, או אפילו לתרום להסרת שיער.

תה ג'ינג'ר
תה ג’ינג’ר

איך להשתמש בג’ינג’ר לשיער

האינטרנט מלא במתכונים המסייעים כביכול לצמיחת השיער. אז נכון שזה אמנם לא מבוסס מבחינה מדעית, אך מריחת זנגביל על הקרקפת והשיער עדיין יכולה להיות חוויה ממריצה. להלן מספר שיטות ששווה לנסות:

שמן ג’ינג’ר – שמן ג’ינג’ר מגיע בצורת תמצית או שמן אתרי (הנה כמה דוגמאות מאמזון), את האחרון יש לדלל עם שמן נשא לפני המריחה על השיער. השתמשי בתכשיר על כל הקרקפת והשיער לקבלת ארומה חריפה וממריצה. שטפי את השיער לאחר 15 עד 30 דקות.

מיץ ג’ינג’ר – מיץ המיוצר ישירות משורש ג’ינג’ר. את יכולה לחתוך קצה של שורש טרי ולעסות ישירות על הקרקפת. שיטה נוספת היא לכתוש את השורש בבלנדר ולמרוח על כל השיער.

תוספי זנגביל – ניתן להשיג תוספי זנגביל בצורת תה, כמוסות וטבליות. כאשר לוקחים ג’ינג’ר דרך הפה, יש להקפיד על כל הוראות המוצר ולהפסיק אם מתרחשות תופעות לוואי במערכת העיכול.

והפתרון שלשמו התכנסנו –

מסיכת ג’ינג’ר לשיער

רכיבים:

  • שורש ג’ינג’ר
  • כף שמן זית

הוראות הכנה:

  • גרדי את שורש הג’ינג’ר באמצעות פומפיה עד לכמות של כף אחת מלאה.
  • ערבבי עם כף שמן הזית.
  • מרחי את התערובת על השורשים והקרקפת והשאירי לכחצי שעה.
  • שטפי וחפפי את השיער באופן רגיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *