כל כמה זמן לחפוף? תדירות חפיפת שיער מומלצת, לפי סוג השיער שלך

חפיפת שיער

“כל כמה זמן לחפוף את השיער?” היא ללא ספק אחת השאלות הנפוצות ביותר שמעצבי שיער (ובלוגריות ביוטי) נשאלים על בסיס קבוע. אבל לשאלה הזו אין בהכרח תשובה פשוטה – כי בדיוק כמו שהיית משתמשת בשמפו שונה עבור סוג שיער שונה (או מצב קרקפת שונה) – כך זה גם לא הגיוני לשמור על תדירות חפיפת שיער זהה.

“חפיפה של השיער היא לא תהליך אחיד עמור כל אחת”, אומרת ארין קורטני, מעצבת שיער ומומחית לשיער טבעי מלוס אנג’לס, שכתבה על כך בפוסטים שלה. “השיער של כל אחת הוא שונה, וזקוק לטיפול מיוחד”, היא אמרה. “הדרך למצוא את זו שהכי מתאימה לך – גם מבחינת השמפו הנכון וגם מבחינת תדירות השימוש בו – צריכה להיעשות על ידי מחקר, וקצת ניסוי וטעייה”.

אז כדי לעזור לך להחליט כל כמה זמן כדאי לך לחפוף – הלכנו לבדוק עם המומחים.

כל כמה זמן לחפוף את השיער?

הלכנו לאסוף מידע ישר המקצוענים כדי ללמוד באיזו תדירות את צריכה לחפוף את השיער המהמם שלך, בהתבסס על הסוג שלו. אבל לפני שניכנס לפרטים, הנה רקע קטן מדוע כדאי לך לחפוף עם שמפו מלכתחילה.

“חפיפה של השיער חשובה לצמיחה שלו”, אומרת קורטני. “זה מקל על השיער מפני הצטברות מוצרים ודלקות שונות שיכולות להשפיע לרעה על הקרקפת שלך”. שאנון קינג, מעצב שיער במותג KMS הוסיף כי “אי ניקוי השיער שלך עלול להוביל לבעיות של יובש, קשרים בשיער ובסופו של דבר, גם נשירת שיער”.

השורה התחתונה: כל עוד את שומרת על שיער וקרקפת בריאים – יהיה לך קל יותר לגדל שיער.

אבל האם כדאי לך לחפוף את השיער מדי יום – זו כבר שאלה שתלויה בסוג השיער הספציפי שלך ובשמפו שבו את משתמשת. “חפיפה של השיער בכל יום עלולה לגרום ליובש ולשבירה, אך בדרך כלל לא תגרום לנשירת שיער מוגזמת”, אמרה אנג’לה סטיילס, מעצבת שיער מהוליווד, קליפורניה. בעוד שחלק מסוגי השיער באמת צריכים להימנע מחפיפה יומית מהסיבות האלו, שוודא אלו עם שיער סופר שמנוני “יכולות להפיק תועלת מחפיפה יומית, בגלל כמות השמן שהשיער שלהן מייצר”.

אבל למצוא את האיזון הנכון – זה כבר יכול להיות מסובך. בדרך כלל, אם השיער שלך אינו שומני או יבש, עליך לחפוף אותו כל יומיים-שלושה, ממליץ קינג. אבל אם את חופפת את השיער לעתים קרובות מדי עבור סוג השיער שלך, “זה יכול להיות מאוד מייבש עבור השיער, תלוי במרכיבים שבשמפו”, הוא הוסיף. מצד שני, אם תחכי יותר מדי זמן בין חפיפות, “את עלולה בסופו של דבר לסבול מקרקפת סתומה מאוד, כלומר שיער לא יוכל לצמוח מהזקיק בדרך ובקצב שהוא אמור”.

אבל אין צורך להילחץ – הנה הנחיות מעצבי השיער המקצוענים לשגרת החפיפה הטובה ביותר בהתאם לסוג השיער שלך.

כל כמה זמן לחפוף שיער

תדירות חפיפה מומלצת לפי סוג שיער

שיער שמנוני: “בדרך כלל היית ממליץ לחפוף את השיער כל יום כדי למנוע הצטברות של לכלוך ושומנים, אלא אם כן יש לך שיער ארוך מאוד, או גס או מתולתל במיוחד”, אומר קינג. ובכל מקרה, מומלץ להשתמש בשמפו מומלץ לשיער שומני.

שיער יבש או פגום: למרות שהוא ציין שזה תלוי ברמת הנזק והיובש של השיער, קינג המליץ בדרך כלל לחפוף כל חמישה עד שבעה ימים, שכן “ייתכן שתצטרכי לתת לחלק מהשמנים הטבעיים של השיער והקרקפת להיכנס לפעולה במהלך הזמן הזה”. קורטני הוסיפה כי “אם השיער יבש ופגום, יכול להיות שאת חופפת אותו לעתים קרובות מדי”. הקפידי לא להשתמש יתר על המידה בשמפו לניקוי עמוק, מכיוון שהוא יכול להפשיט את השיער מחומרי ההזנה הדרושים לו על מנת להיות בריא, ועלול לאפשר לו להתייבש ולהיפגע.

שיער גלי או מתולתל: חפפי את השיער כל ארבעה עד חמישה ימים, מציע קינג. “זה יהיה תלוי בצפיפות השיער, אבל זה אומדן טוב לסוג השיער הזה”. אם זה נראה לך כמו פרק זמן ארוך מדי בין חפיפות, קצרי אותו ביום-יומיים ובדקי איך השיער והקרקפת שלך מגיבים.

שיער מקורזל: גם קורטני וגם קינג מציעים לחפוף פעם בשבוע לצמיחת שיער מיטבית. “אל תשכחי להמשיך את הטיפול עם מרכך”, מוסיף קינג. “שימוש במרכך הוא לא פחות חשוב מהשימוש בשמפו”.

שיער עדין או דק: “שיער עדין יצטרך לעבור חפיפה לעתים קרובות, סביר להניח שכל יום, על מנת לספק לו את הלחות הדרושה לו כדי לגדול ולצמוח”, אומרת קורטני. החפיפה עם השמפו מסייעת גם בהסרת הצטברות לכלוך ושמנים שיכולים להכביד יותר על שיער דק. וגם פה, נסי להשתמש בשמפו מומלץ לשיער דק.

שיער עבה: “מרקמים עבים יותר נוטים להחזיק טוב את הלחות, ולכן די בחפיפה פעם בשבוע”, מייעצת קורטני.

השפעת מזג האוויר על תדירות החפיפה

שגרת טיפוח השיער שלך צריכה להשתנות בדיוק כמו עונות השנה. מזג אוויר קר בדרך כלל גורם לקרקפות להתייבש, ולעיתים גורם לייצור יתר של קשקשים. “חפיפה בתדירות גבוהה יותר במהלך ימי החורף – כמו מדי יום או יום כן ויום לא – עשויה להועיל למי שחווה יותר יובש וקשקשים”, אומרת קורטני.

במהלך הקיץ, מנגד, נשים נוטות לחפוף בתדירות נמוכה יותר, במיוחד אלו עם שיער במרקם מתולתל או מקורזל יותר. “זה נותן לנשים עם קרקפת יבשה יותר זמן לייצר לחות באופן טבעי, ולתת לה להתפשט דרך קווצות השיער לפני יום החפיפה”, היא הסבירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *