איך לחטא עגיל באף (ומתי אפשר להסיר עגיל חדש)

איך מחטאים עגיל באף

פירסינג באף הוא בחירה פופולרית במיוחד עבור אלו המעוניינים לשנות את הלוק או “לטעום” קצת מכל מה שקשור לשינויים בגוף. וזה ברור למה – עגיל באף הוא קישוט עדין לפנים שניתן בקלות להסיר או לשנות, בהתאם לסגנון או למצב הרוח שלך. אם את שוקלת לנקב את האף שלך, או שאת אחרי הפירסינג הראשון שלך, יש חשיבות רבה לטיפול נכון במקום והבנה של איך לחטא עגיל באף – כדי לשמור על הבריאות שלך ולמנוע זיהום.

וזו הסיבה שאנחנו כותבות את הפוסט של היום.

טיפול לאחר פירסינג באף

בדיוק כמו קעקוע, חשוב לזכור שפירסינג הוא בסופו של דבר פצע פתוח בעור, הדורש טיפול מתאים. הסיכונים הנלווים לתהליך פירסינג באף גדולים עוד יותר בזכות מיקומו באזור שבין השפה העליונה לגבות: מכיוון שהוורידים באזור הזה מחוברים לחלל הסינוס שלנו, כל זיהום באזור הזה עלול להחמיר במהירות. הבעיות הנפוצות הנובעות מטיפול לא טוב בפירסינג באף הן דימום, עגיל רופף, צלקות או זיהום.

אחרי ביצוע עגיל באף, המקום עובר כמה שלבים שונים של ריפוי, וחשוב להקפיד על חיטוי הפצע על מנת להיות בטוחים שהתהליך עובר בצורה חלקה. הקפידי לטפל במסירות גבוהה בפירסינג שלך בימים הראשונים לאחר הביצוע שלו, מכיוון שהרקמה סביב המקום צומחת מחדש – וזה הזמן בו היא רגישה ביותר. זה סביר מאד לחוות כאב, חום או דימום קל גם בתקופה הזו, אז אל תניחי באופן אוטומטי שמדובר בתסמינים של זיהום. התסמינים האלו יכולים להימשך עד שלושה שבועות מרגע הניקוב (והאזור יכול לסבול מרגישות עד שישה שבועות מהניקוב) – אך היעדר סימפטומים אינו אומר בהכרח שהפירסינג שלך נרפא לחלוטין.

כדי לוודא שתהליך הריפוי עובר בצורה חלקה ככל האפשר, שטפי את הידיים לפני שאת נוגעת בפירסינג או בעגיל עצמו. למרות שזו דרך נהוגה לניקוי עגילים, אל תשרי את העגיל במים כלשהם (מלבד תמיסת מלח) עד להחלמה מלאה. זה גם אומר שעליך להתרחק מבריכות שחייה, סאונות או כל דבר דומה במהלך תקופת הריפוי. הקפידי להימנע גם מהחלפה של העגיל במהלך תהליך ההחלמה – את עלולה לפתוח מחדש את הפצע ולהאט את הריפוי שלו, או אפילו לגרום לזיהום.

אז כמה זמן ייקח לפירסינג שלך להחלים באופן מלא?

זה תלוי במיקום של העגיל, ובאיכות הטיפול שתתני לו. לנזם פשוט בנחיר ייקח כשלושה עד שישה חודשים להחלים, תלוי בעובי ובסוג העגיל. סוגי עגיל באף שונים כמו ספטום או עגיל בגשר האף, לעומת זאת, יחלימו לאחר משהו כמו חודשיים עד ארבעה חודשים.

עגיל באף

איך לחטא עגיל באף

עליך לחטא את הפירסינג באף שלך פעמיים ביום, בכל יום, עד להשלמת תהליך הריפוי המלא. את הניקוי מומלץ לעשות עם תמיסת מי מלח, אותה תוכלי להכין בעצמך או לקנות כמעט בכל בית מרקחת או מכולת (או ברשת).

כדי להכין תמיסת מלח משלך, ערבבי כפית אחת של מלח ים (שאינו מועשר ביוד) עם ליטר מים מזוקקים.

אם אתם רוצה לחטא את הפירסינג בעזרת התמיסה, החזיקי כוס קטנה או קערה לצד האף שלך והרכיני את המקום המנוקב לתוך המים. החזיקי את התמיסה כנגד הפירסינג שלך במשך כחמש דקות, ולאחר מכן שטפי את האזור במים נקיים ונגבי עם מגבת נייר נקייה. אם את משתמשת בספריי, פשוט רססי את הפירסינג מבפנים ומבחוץ למשך 5 שניות לפני יבוש בעזרת מגבת נייר.

הימנעי משימוש בצמר גפן או במגבת בד מכיוון שהסיבים שבה יכולים להיתפס בפירסינג.

בנוסף לכך, חשוב לשמור על העגיל נקי בדיוק כמו אזור הפירסינג עצמו. שטפי את המתכת קלות בעזרת סבון עדין פעם ביום (הזמן הטוב ביותר הוא במהלך מקלחת) כדי להסיר ממנו כל שאריות לכלוך או חיידקים.

מה לעשות אם הפירסינג שלך הזדהם

זה נורמלי שפירסינג חדש יכאב, ידמם או יפריש מוגלה בזמן שהוא מחלים, אבל כל דבר חמור יותר מגירוי או מטרד קל צריך לעורר דאגה. אם האזור נראה אדום בוהק או בצורה חריגה אחרת, אם יש לך הפרשות סמיכות צהובות או ירוקות ממנו (סליחה על התיאור הגרפי), או שנוצרו בו שלפוחיות – עליך לפנות לטיפול רפואי.

יש עוד כמה תסמינים שאינם נראים לעין של זיהום בעגיל באף, ביניהם רגישות גבוהה למגע, ריח רע מהמקום, גירוד משמעותי או עליה של חום. כל הסימפטומים הללו הם סימנים שמעידים על כך שאת צריכה לראות רופא בהקדם האפשרי.

מתי אפשר להוציא את העגיל?

חלק חשוב בתשובה לשאלה “איך לחטא עגיל באף” הוא פשוט לא לגעת בו יותר מדי. ואכן, זה הכרחי שלא תיגעי, תזיזי או תחליפי את העגיל באף עד שהוא מתרפא לחלוטין.

מומלץ להמתין לפחות שישה חודשים – ולא משנה המיקום של הפירסינג – אך ככל שתתני לפירסינג שלך זמן רב יותר להחלים, כך תוכלי להיות בטוחה שהוא בטוח להסרה. אינדיקציה טובה שאת יכולה להסיר את העגיל היא שאת כבר לא סובלת מכאב או אי נוחות כלשהי באזור. במידה ואת עדיין סובלת – זה עוד לא הזמן להחליף עגיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *