מאיזה גיל אפשר לעשות קעקוע, ומה כדאי לשקול לפני שעושים אחד

גיל קעקוע

השאלה “מאיזה גיל אפשר לעשות קעקוע” היא שאלה עם תשובה לא פשוטה.

טוב, מבחינה חוקית היא כן פשוטה – במדינת ישראל הגיל בו ניתן לבצע קעקוע ללא אישור הורים הוא 16. כך שאם אתם מעל גיל 16 ויש לכם תעודת זהות שמגבה את זה, אתם מסודרים. אם אתם מתחת לגיל 16 אתם עדיין יכולים לעשות קעקוע, אך תידרשו לספק אישור הורים (לפחות הורה אחד). עד כמה מתחת לגיל 16 אפשר להיות? אין הגבלה בחוק.

אז למה אנחנו אומרים שהשאלה היא לא פשוטה? מכיוון שמעבר להגבלה החוקית, רצוי לחשוב על השאלה “באיזה גיל כדאי לי לעשות קעקוע”. ופה כבר יש יותר שיקולים.

נרחיב.

מאיזה גיל אפשר לעשות קעקוע – החוק

נתחיל עם הבסיס החוקי. באופן מפתיע, הגיל בו ניתן לבצע קעקוע מוגבל דווקא בחוק רישוי עסקים (ואם להיות מדויקים – תיקון מספר 19 לחוק, משנת 2002), ולא בחוק בנושא הרלוונטי. הוא לא מפרט יותר מדי, אבל חשוב לדעת שכדי לקבל רישיון עסק, מכון קעקועים חייב לתלות את החוק במקום בולט בבית העסק, והוא חייב לדרוש תעודת זהות לפני ביצוע הקעקוע.

עד 2002 לא הייתה הגבלה בחוק, אבל הוא תוקן בדיוק מאותן סיבות שבגללן רצוי לחכות קצת עם ביצוע קעקועים:

  • קעקועים אינם ניתנים למחיקה, ולכן המחוקק רצה לוודא שההחלטה נעשית בשיקול דעת על ידי אדם בוגר דיו.
  • קעקועים נעשים – ברוב המקרים – בצורה עסקית, תמורת כסף (ולכן למקעקע יש “אינטרס” לבצע את הפעולה).
  • בני נוער חשופים להשפעות טרנדים ואופנה – דבר שעשוי לגרור חרטות (את יודעת על מה אני מדברת, לכולנו יש תמונות מביכות מהגילאים האלו).

אגב, ישראל היא די באמצע בהקשר הזה. בארה”ב ישנן מדינות בהן ניתן לבצע קעקוע כבר מגיל 14, ומנגד מדינות (למשל ניו-יורק) בהן ההגבלה החוקית היא גיל 18. כנ”ל באירופה – ההגבלה נעה בין גיל 16 (אוסטריה למשל) לבין גיל 18 (בצרפת).

קעקוע

עוד שיקולים

אם אתם צעירים (או שיש לכם ילדים צעירים שרוצים לעשות קעקוע), שווה לשקול כמה דברים לפני הביצוע שלו – למקרה ובכל זאת תתחרטו. אם מדובר בקעקוע ראשון, רצוי “לא להשתגע”, וללכת על משהו סולידי, שיהיה קל להסיר במידת הצורך. הנה כמה טיפים:

גודל – ככל שהקעקוע קטן יותר, כך קל יותר להסיר אותו במידה ומתחרטים. גודל סביר הוא שטח של 3 ס”מ על 3 ס”מ, מעבר לזה ההסרה של הקעקוע תהיה די סיוט.

צבע – חלק מהצבעים ניתנים להסרה בלייזר וחלק דורשים התערבות כירורגית. גוונים כהים יותר – שחור, כחול וסגול – ניתן להסיר ברוב המקרים באמצעות לייזר. גוונים בוהקים יותר – ורוד, צהוב ואדום – כנראה שלא. קחו את זה בחשבון.

מיקום – אזורים בגוף שניתן להסתיר באמצעות ביגוד – למשל הכתף, הגב או הקרסול (בעזרת מכנסיים ארוכים) – יהיו בחירה טובה עבור קעקוע ראשון. בנוסף לאפשרות להסתיר את הקעקוע עם ביגוד, קעקועים כאלו גם קלים יחסית להסרה, וזאת בניגוד לקעקוע באזורים בעייתיים להסרה כמו הזרוע החיצונית, האמה, האצבעות והפנים, בהם העור אינו מתרפא באופן מלא ויש סיכוי גבוה יותר להישארות צלקות.

המקעקע – חובה – ואנחנו לא יכולים להדגיש את זה מספיק – ללכת למקעקע מקצועי. מה זה אומר? אחד שנראה מקצועי, ששומר על החוק (ובודק ת.ז), ובעיקר נהנה ממוניטין והמלצות (בדקו ברשת).

בנוסף, וודאו כי המקעקע משתמש בציוד איכותי ושומר על סטריליות במהלך התהליך. זיהום מפירסינג או קעקוע זה משהו מאד מאד מבאס.

גיל מתאים לקעקוע

טיפול בקעקוע חדש

אחרי הביצוע, טיפול נכון בקעקוע חדש הוא הכרחי על מנת לשמור עליו מזיהום או הצטלקות ושמירה על המראה המושלם שלו – במיוחד עבור אנשים צעירים הנוטים לחשוב שהם “בלתי מנוצחים” ולהזניח את הטיפול בהתאם. הנה כמה טיפים שכדאי לשמור עליהם:

  • מגע בקעקוע בידיים נקיות בלבד.
  • שטיפה בסבון אנטי-בקטריאלי בלבד.
  • שימוש במשחה לאחר קעקוע.
  • הימנעות מחשיפה ממושכת לשמש.

בסופו של דבר, קעקוע אמור להחלים תוך מספר שבועות. לאחר הזמן הזה, לא אמור להיות שום קילוף, נפיחות או אדמומיות. רוצים עוד טיפים? מוזמנים לפוסט המיוחד שכתבנו בנושא.

לקריאה נוספת: טיפול בקעקוע: כך תשמרי על הקעקוע שלך (ומתי כדאי לראות רופא)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *