ספורט אחרי קעקוע: האם מותר להתאמן אחרי ביצוע קעקוע?

אימון אחרי קעקוע

סיימת לעשות קעקוע חדש? מזל טוב! אבל למרות הרצון לחזור במהירות לשגרת אימונים ולתחזק את הגוף, זה חשוב לתת לעור זמן מספיק להחלים לפני שאת ממשיכה עם רוב סוגי התרגילים הגופניים. אז כדי שלא תעשי לעצמך נזק, בפוסט של היום נסביר כל מה שצריך לדעת על ספורט אחרי קעקוע – כמה זמן צריך לחכות, איזה סוגי ספורט הם סבבה ואיזה מהם אסורים בתכלית האיסור – ומה ההיגיון שעומד מאחורי כל זה.

נתחיל.

למה חשוב לחכות עם ספורט אחרי קעקוע?

ישנן מספר סיבות להפסיק את שגרת האימונים שלך לאחר ביצוע קעקוע:

כי זה פצע פתוח – לפני הכל, חשוב להבין שתהליך הקעקוע כולל שבירה של העור עם מאות פצעי דקירה זעירים. בסופו של דבר, קעקוע חדש הוא פצע פתוח, וזה אומר שהוא חשוף במיוחד לזיהום. אחת הדרכים הכי “קלות” עבור חיידקים להיכנס לגוף שלנו היא דרך עור פתוח – ודווקא הציוד בחדר הכושר הוא סביבה פוטנציאלית לאכלוס של חיידקים מזיקים בכמות גבוהה. התוצאה היא שילוב מסוכן.

מתיחה והזעה – כשאת מתאמנת, השרירים שלך מותחים את העור, ואת מזיעה. משיכת העור והזעת יתר באזור הקעקוע עלולים להפריע לתהליך הריפוי שלו.

חיכוך – שפשוף של בגדים או ציוד באזור המקועקע לאחרונה עלול לגרות את העור, לחשוף מחדש גלדים ולהפריע לריפוי תקין של העור.

כמה זמן לחכות?

לאחר סיום ביצוע הקעקוע, ההמלצה הגורפת היא להמתין לפחות 48 שעות לפני ביצוע כל סוג של פעילות גופנית מאומצת הכוללת הזעה כבדה.

המילים החשובות במשפט הזה הן “לפחות”. זה בדרך כלל לוקח 4 עד 6 שבועות עד שהקעקוע יחלים לגמרי (מקור), ולמרות שמותר לבצע אימונים גופניים במשך הזמן הזה, במידה ואת מרגישה שאת צריכה להמתין קצת יותר – עשי את זה.

בנוסף, קחי בחשבון את התנאים הסביבתיים בהם האימון מבוצע, האיזור בגוף בו הקעקוע נמצא וסוג האימון. עוד על כך בהמשך.

ספורט אחרי קעקוע

אילו אימונים מתאימים לקעקוע חדש?

יחד עם טיפול נכון בקעקוע והזמן הדרוש לו להתרפות, קחי בחשבון את הגודל והמיקום של הקעקוע החדש שלך כאשר את מחליטה מתי לחזור להתאמן שוב ואילו תרגילים לעשות.

לפני שאת מבצעת תרגיל ספציפי, נסו לבצע את התנועה בעדינות ובאיטיות. שימי לב אם התנועה מושכת או לוחצת את הקעקוע שלך. אם כן, ותרי על התרגיל הזה והוציאי אותו מהאימון שלך.

שקלי לבצע תרגילים שאינם כוללים את האזור המקועקע החדש. לדוגמה, תרגילי בטן או זרועות עשויים להיות בסדר אם הקעקוע החדש נמצא על פלג הגוף התחתון שלך. סקוואטים או תרגילי כריעה פשוטים (וכאלו הנעשים על מזרן יוגה למשל) עשויים להיות בסדר אם הקעקוע שלך נמצא על פלג גופך העליון.

במקרים מסוימים, יתכן שיהיה לך קשה למצוא תרגילים שניתן לעשות עם קעקועים גדולים שמתפרסים על חלק גדול של הגוף. במקרה הזה, אין מה לעשות ותצטרכי לחכות בסבלנות.

מאילו אימונים יש להימנע?

זכרי את הוראות הזהירות הבאות כל עוד הקעקוע שלך מחלים.

אל תתאמני בחוץ – הישארי במקומות שאינם חשופים לשמש. לא רק שהעור סביב הקעקוע החדש שלך רגיש במיוחד לקרינת השמש, אלא שזה גם עשוי לגרום לקעקוע לדהות או להבהיר. רוב המקעקעים ימליצו להימנע מחשיפה של הקעקוע החדש שלך לשמש למשך 4 שבועות לפחות.

לא לשחות – רוב המקעקעים ימליצו להימנע משחייה לפחות שבועיים. השריית הקעקוע החדש שלך במים לפני שהוא נרפא לחלוטין יכולה לשבור את הדיו. בנוסף, שחייה בבריכות שטופלו באופן כימי עלולה לגרום לזיהום וגירוי. שחייה בים עלולה לחשוף את העור הפתוח של הקעקוע החדש בפני חיידקים מזיקים.

ספורט אחרי קעקוע

בגדי האימון

גרבי הריצה או מכנסי היוגה שלך, וזה לא משנה עד כמה הם יכולים להימתח, עלולים לגרום לך לבעיות במידה והם צמודים מדי סביב הקעקוע החדש שלך. לכן במשך כשלושה שבועות מומלץ להימנע מלבישת בגדים צמודים או כל בגדים אחרים העלולים להתחכך בקעקוע או לגרות אותו.

ספורט אחרי קעקוע: סיכום

למרות שקעקוע הוא יצירת אמנות, חשוב לא לשכוח שהוא גם הליך שמייצר עור פצוע וחשוף. כאשר העור פתוח, יש סיכון גבוה יותר לזיהום.

קעקוע חדש עשוי להזדקק ל -4 עד 6 שבועות על מנת להחלים במלואו לרמה בה אימון לא יפריע לריפוי הנכון של העור שלך. בזמן הזה, הקפידי שלא:

  • לחשוף את הקעקוע שלך לחיידקים (שעשויים להימצא על מכשירים בחדר הכושר).
  • למתוח את הקעקוע שלך או לשפשף אותו בבגדים.
  • לחשוף את הקעקוע שלך לאור השמש.

אי טיפול נכון בקעקוע החדש שלך עלול לגרום לריפוי איטי יותר, ואף עלול לפגוע במראה שלו לטווח הארוך. בנוסף, רצוי להקפיד על שימוש במשחה לאחר קעקוע וטיפול נכון בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *