שמן לבנדר לשיער: יתרונות, המלצות ואיך להשתמש בו

שמן לבנדר לשיער

שמן לבנדר לשיער הוא תמצית שמן אתרי המיוצרת ישירות מצמח הלבנדר. באמצעות טכניקות זיקוק מיוחדות, התוצר הסופי הוא תמצית מרוכזת מאוד של תרכובות שימושיות של הצמח, מלאת יתרונות בריאותיים לשיער ולעור. בין סגולות הלבנדר ניתן למנות הקלה בכאבים, הקלה במיגרנה, רענון, ניקוי ועבור השיער – מניעת נשירה ועידוד צמיחה.

אז האם שמן לבנדר באמת מעודד צמיחת שיער ומונע נשירה, מה המחקרים המדעיים אומרים, ואיך נשתמש בו בצורה היעילה ביותר? – על כל אלו נסביר בפוסט של היום.

סגולות שמן לבנדר לשיער

לשמן לבנדר תכונות מועילות רבות שיכולות לעזור לשמירה על בריאות השיער. הנה חלקן:

1. עוזר לקדם את צמיחת השיער

כבר שנים ששמן לבנדר לשיער ידוע בתור “תרופת סבתא” המעודדת צמיחת שיער. אבל זה הפך ליותר מסתם תיאוריה בשנת 2016, בה מחקר מדעי (מקור) מצא כי שמן לבנדר שהוחל על עכברים גרם להם להצמיח יותר שיער. ולא רק שהיה להם יותר שיער – הוא גם היה עבה וצמח מהר יותר מהרגיל.

השמן האתרי אפילו הרבה יותר אפקטיבי כאשר הוא מוחל ישירות על העור. על פי תוצאות המחקר, זה אכן נראה ששמן לבנדר עשוי לעזור נגד התקרחות, אך יש צורך במחקר על בני אדם כדי להוכיח את זה באופן רשמי. בכל מקרה, זה לא אמור לעצור אותנו מלנסות שמן לבנדר לשיער כבר עכשיו.

לקריאה נוספת: 15 טיפים ותרופות סבתא למניעת נשירת שיער שאת צריכה לנסות

2. הוא אנטי-מיקרובי

לבנדר הוא בעל תכונות מיקרוביאליות (מקור), מה שאומר שהוא מסייע במניעת התפתחותם של חיידקים ופטריות.

זה גם אומר שכאשר משתמשים בו על השיער או הקרקפת, הוא עשוי לעזור ולמנוע בעיות נפוצות כגון גירוד בקרקפת, קשקשים ואפילו זיהומים.

3.יכול לעזור נגד כינים

מחקר שנערך בשנת 2011 (מקור) מצא כי שמן לבנדר אתרי יכול לסייע במניעת כינים, ואפילו מסוגל להרוג אותן (אם הן כבר על הראש).

המחקר בדק את שמן הלבנדר יחד עם שמן אתרי אחר, שמן עץ התה. אף על פי שיש צורך במחקרים נוספים, שימוש בשמן לבנדר עשוי להפחית את הסיכון לקבל כינים, ושילוב שלו עם שמן עץ התה אפילו יהיה יותר אפקטיבי. מצד שני, זה לא אומר שאת יכולה לוותר על השמפו או התרופה המומלצת על ידי בעלי מקצוע רלוונטיים, כן?

4. שמן לבנדר עוזר לגירוי בעור

הלבנדר משמש לעיתים קרובות כתרופה ביתית לדלקות וכוויות בעור. השימוש בו בצורת שמן אתרי עשוי להיות אפקטיבי לטיפול בדלקת ויובש בקרקפת.

מחקר שנערך בשנת 2012 (מקור) הראה כי שימוש מקומי בשמן לבנדר על דלקות עור הפחית את הדלקת והאיץ את תהליך הריפוי.

5. הוא מרגיע ויש לו ריח נפלא

כהטבה נוספת, ללבנדר יש ריח נפלא, עם ארומה שיכולה ממש להרגיע את מערכת העצבים שלנו. ניסוי שנערך ב-2012 הראה כי נבדקים אנושיים חוו רוגע, הנאה ומצב רוח טוב יותר לאחר שאיפה של ניחוח לבנדר (מקור).

לקריאה נוספת: כך תכיני בושם ביתי

לבנדר
צמח הלבנדר

איך משתמשים בשמן לבנדר לשיער

ישנן דרכים רבות להשתמש עם שמן לבנדר לשיער. בהתאם לסגולות והיתרונות הרצויים, חלק מהשיטות יהיו טובות יותר מאחרות.

1. עיסוי לתוך הקרקפת

אחת הדרכים היעילות ביותר ליהנות מהיתרונות של שמן הלבנדר היא לעסות שמן לבנדר מדולל ישירות על הקרקפת. את השמן האתרי ניתן לדלל עם שמן נשא, כמו חוחובה או שמן קוקוס לשיער. כדאי לערבב את השמן האתרי והשמן הנשא יחד בחלקים שווים.

הכי פשוט לעשות את זה אחרי אמבטיה או מקלחת. תני לשמן לשבת על השיער והקרקפת במשך 5 עד 10 דקות ואז שטפי. אם תרצי למקסם את האפקטיביות של השמן, את יכולה לוותר על השטיפה ופשוט להשאיר אותו בלילה על השיער, כאשר הוא עטוף במגבת. זה יוסיך לשיער שלך ניחוח מרגיע ונפלא של לבנדר, בנוסף להשפעה החיובית על הקרקפת.

את יכולה לעשות את זה בתדירות שנעה בין פעם בשבוע לפעם ביום אפילו. אם את צריכה המלצה – אני אוהבת את השמן האתרי של doTERRA (הקישור לעמוד המוצר). מדובר על חברה מוכרת ולמוצרים שלה יש המון ביקורות מעולות וציונים גבוהים באמזון.

2. ערבבי שמן לבנדר עם מוצר טיפוח שיער קיים

לקבלת התועלות של השמן בלי יותר מדי כאב ראש והתעסקות, את פשוט יכולה להוסיף כמה טיפות שלו למוצר טיפוח שיער קיים, כמו שמפו. זה משהו שיכול לעבוד טוב גם עם מרכך, מסיכה או קרם לשיער שיש לך, רק אל תוסיפי יותר מדי שמן (הגבילי את עצמך ל-5 טיפות שמן לכ-30 מ”ל מוצר). לאחר מכן, השתמשי במוצר כרגיל.

אגב, אני ממליצה לערבב את השמן האתרי עם השמפו ישירות על כף היד לפני השימוש, ולא בבקבוק עצמו. זה ישמור על השמפו נקי, למקרה ולא תאהבי את התוצאה או שתרצי לנסות שמן אתרי אחר.

3. חפשי מוצרים שמכילים שמן לבנדר

ואם ממש בא לך על חיים קלים, יש בשוק לא מעט מוצרים אשר מכילים שמן לבנדר. יתכן שהם לא בהכרח מקדמים את צמיחת השיער – שמן הלבנדר עשוי להיות מדולל מאוד, כאשר הכמות משתנה ממוצר למוצר – אבל אני בטוחה שהם יהיו מרגיעים, ריחניים וטובים לקרקפת.

בפעם הבאה שאת רוכשת מוצר לטיפוח השיער, חפשי כאלו המכילים “שמן אתרי לבנדר” או “הידרולט לבנדר”. כל שעליך לעשות הוא להשתמש במוצרים הללו בתדירות הנדרשת או לפי הוראות היצרן.

ההמלצה שלנו? השמפו האורגני של Avalon, והמרכך על בסיס לבנדר של The Honest Company.

שמן לבנדר לשיער – תופעות לוואי ואזהרות

יותר מדי שמן אתרי יכול לגרות את העור, לכן כדאי להפקיד לא להשתמש ביותר מדי שמן על הקרקפת או השיער, ובעת השימוש להקפיד ולמהול את השמן האתרי עם שמן נשא, כמו שפירטנו.

אם בכל זאת – למרות השימוש בשמנים נשאים וכמויות סבירות – את שמה לב להופעה של פריחה או גירוי כלשהו – הפסיקי את השימוש מיד, זה יכול להיות סימן שאת אלרגית ללבנדר, משהו שהוא יחסית נפוץ.

לעולם אל תבלעי שמנים אתריים ואל תקרבי אותם לעיניים. אם בכל זאת הצלחת להכניס לעצמך קצת שמן לעין, שטפי את העיניים מיד במים קרים. בנוסף, למי שנוטלת תרופות הרגעה או כאלו המדכאות את מערכת העצבים, אסור להשתמש בשמן לבנדר מכיוון ששילוב שלו עם התרופות האלו עלול לגרום לישנוניות.

מלבד השיקולים הללו, שימוש מקומי בשמן לבנדר לשיער או לעור הפנים הוא בטוח לחלוטין, ואין ממה לחשוש.

שמן לבנדר לשיער

לסיכום

שמן לבנדר יכול להיות תוספת בטוחה ואפקטיבית לשגרת טיפוח השיער שלך. מחקרים מראים שהשמן עוזר לקדם צמיחת שיער ומניעת נשירה, יחד עם סגולות נוספות הקשורות לבריאות הקרקפת והשיער הכללית. ישנן דרכים רבות למרוח אותו על שיערך או להשתמש בו יחד עם המוצרים המועדפים עליך.

בזמן האחרון אני ממש בעניין של טיפולים טבעיים לשיער, כך שיצא לי לכתוב לא מעט פוסטים בנושא. הנה המומלצים שביניהם, על מוצרים המציעים יתרונות דומים לשמן הלבנדר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *