מסכת ג’לטין לשיער מבריק וחזק יותר (מתכון ביתי)

מסכה לשיער

כשקראתי לא מזמן באיזה מגזין שיש נשים שמכינות מסכת ג’לטין לשיער באופן ביתי – פשוט ממוצרים שאפשר לקנות בסופר – זה קצת הפתיע אותי. כי קודם כל, לא היה לי מושג שג’לטין הוא חלבון, ושנית, לא היה לי מושג שהוא יכול להועיל לשיער שלנו.

אבל מסתבר שג’לטין הוא חלבון שמגיע מבעלי חיים (מה שמסביר מדוע טבעונים מסרבים לאכול אותו) והוא משמש גם במוצרי קוסמטיקה רבים, כולל מוצרי טיפוח לשיער.

ג’לטין הוא חלבון קרישי שמופק בין השאר מעצמות ומעורות של בעלי חיים, בעיקר מבקר, חזירים ודגים. הג’לטין משמש כחומר מייצב בתעשיית המזון, בעיקר בתחום הקונדיטוריה, והוא נקרא על שם המילה הלטינית “גֶלָטוס”, שמשמעותה קשיח או קפוא.

ואם כבר יצא לכן להכיר אותי אתן יודעות שכשאני שומעת על מוצר, מרכיב או תהליך קוסמטי חדש שלא הכרתי – אני חייבת לנסות אותו.

ולדווח, כמובן.

יתרונות הג’לטין

אחת הסגולות שאנשים מייחסים לג’לטין זו העובדה שהוא מחזק את השיער, מונע נשירה והופך אותו למבריק מאוד. הג’לטין מורכב כמעט כולו מחלבון, שזה אותו החומר שמרכיב את השיער שלנו. בנוסף, יש בו הרבה חומצות אמינו ייחודיות שהוכחו כמסייעות בתיקון ושיקום השיער, העור והציפורניים.

יש הרבה מחקרים שהוכיחו את ההשפעה החיובית של הג’לטין על השיער כאשר הוא נצרך בתור תוסף תזונה.

במחקר אחד, החוקרים נתנו תוסף ג’לטין לקבוצה של נשים וגברים הסובלים במידה כזו או אחרת של נשירת שיער או התקרחות. הם לקחו את הג’לטין באופן קבוע במשך 50 שבועות, וגילו כי צמיחת השיער שלהם גברה ב-29%, למול 10% בלבד בקבוצת הביקורת. מסת השיער עלתה גם היא ב 40%, בעוד שקבוצת הביקורת חוותה ירידה של 10%. זה לא אומר שג’לטין יכול להילחם בהתקרחות, אבל נראה שהוא בהחלט עוזר לעכב נשירת שיער.

מחקר נוסף מצא כי צריכה של 14 גרם ג’לטין ביום הוביל לעליה ממוצעת של 11% בעובי השיער.

אבל האם זה עובד גם כשמדובר במסיכת ג’לטין לשיער, ולא צריכה שלו כתוסף תזונה? שאלה טובה. לא מצאתי מחקרים שהוכיחו את זה בצורה ודאית, אבל אני מניחה שמסכה לשיער תציע את אותם היתרונות, גם אם בהיקף מצומצם יותר.

בכל מקרה, הבאתי בהמשך שני מתכונים של מסכות ג’לטין לשיער שאני אהבתי. מה שאני אוהבת במתכונים האלו זו העובדה שהם טבעיים לחלוטין, ואת יודעת בדיוק מה אתה שמה על השיער שלך.

ג'לטין
עוד דבר טוב שיצא מהג’לטין

מסכת ג’לטין לשיער

זו מסכה סופר פשוטה. אם יש לך שיער ארוך במיוחד או עבה מאוד, הכפילי את הכמויות במתכון.

רכיבים

  • 2 כפות של אבקת ג’לטין (אפשר לקנות אותה בסופר או ברשת).
  • 2 כפות חלב או מים.
  • 2 כפות מרכך שיער (דלגי על זה אם יש לך שיער שומני).

הכנה

חממי את החלב במיקרוגל או השתמשי במים חמים. הקציפי לבפנים את הג’לטין. תני לו לשבת במשך 15 דקות, ואז הקציפי פנימה את המרכך. התערובת הסופית אמורה להיות במרקם של ג’ל סמיך.

איך משתמשים

סרקי את הג’ל על השיער, מהשורשים ועד הקצוות (אין צורך לחפוף את השיער לפני, נעשה את זה בסוף). הוסיפי עוד חלב או מים אם התמיסה סמיכה מדי.

עטפי את השיער בכובע רחצה או מגבת, ותני לשיער להתייבש במשך 30-40 דקות.

שטפו את השיער במקלחת וחפפי עם שמפו.

מסכת ג’לטין אורגנית לשיער

המסכה הזו משלבת עוד כמה מרכיבים, מה שנותן לה נופך ואיכויות רבות יותר. יש בה חומץ תפוחים, שמאזן את רמת החומציות בשיער ומבצע ניקוי עמוק , ודבש אורגני שהוא מוסיף לחות טבעי.

רכיבים

  • 1 כף אבקת ג’לטין.
  • 1 כפית חומץ תפוחים גולמי.
  • 1 כפית דבש אורגני.
  • 1/3 כוס מים.
  • כפית אבוקדו מעוך (רק אם יש לך שיער יבש).

מתכון

חממי את המים עד לאידוי, אך לא לרתיחה. הוסיפי את הדבש וחומץ התפוחים והקציפי לאט תוך הוספת הג’לטין והאבוקדו.

איך משתמשים

מורחים את התערובת על שיער לאחר חפיפה, ומסרקים את השיער על מנת להבטיח כיסוי אחיד. שמים כובע רחצה או עוטפים במגבת ומשאירים על השיער למשך 15-30 דקות.

שוטפים וממשיכים עם מרכך.

לקבלת התוצאות הטובות ביותר, שימי את מסכת השיער הזו בזמן המקלחת. האדים יעזרו לפתוח את קווצות השיער וישפרו את ספיגת החומרים, והמים יאפשרו שטיפה קלה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *