קניות באמזון – המדריך המלא לקניה חכמה ומשתלמת באמזון

קניות באמזון

אמזון (Amazon) היא החנות האינטרנטית הגדולה בעולם, ולא בכדי: לפי דעתי היא מציעה את חווית הקניה האמינה והטובה ביותר אונליין. מעבר ליתרון הגדול של קניה אצל מוכר ידוע, גדול ואחראי, קניה באמזון מאפשרת לנו ליהנות ממחיר זול יותר מבארץ (בד”כ), משלוח מהיר באמצעות שליח שמגיע עד הבית ואפס הפתעות במכס.

נכון, לא כל מגוון המוצרים זמין עבור הזמנה מישראל, ועדיין חוויית המשתמש באתר היא לא מושלמת. מנגד, החברה עושה מאמץ לשפר את המעמד שלה בישראל – בתחילה ע”י שיפור השירות עבור המשתמשים הישראלים ובשלב השני, שאמור לקרות בזמן הקרוב, ע”י פתיחת סניף ישראלי.

אני מכורת אמזון ידועה. זה התחיל מספרים שהייתי מזמינה כבר לפני עשור, והתקדם למגוון שלם של מוצרים. יש לי הרגשה שכניסה של אמזון לשוק הישראלי הולכת להשפיע בצורה דרמטית על המחירים והמגוון שזמין עבורנו, ולכן במידה ואת עוד לא הצטרפת לטרנד, זה הזמן לקפוץ על העגלה! בדיוק בשבילך הכנתי את כל מה שאת צריכה לדעת כדי לבצע קניות באמזון.

ממליצה לקרוא עד הסוף כדי לא לפספס את הטיפים המלאים איך להוריד את דמי המשלוח ולהתחמק מהמע”מ!

לוגו אמזון
המדריך המלא לקנייה באמזון, מתחילים:

איך יודעים אילו מוצרים נשלחים מאמזון לישראל?

פעם היינו צריכים לבחור לבד, אבל היום אמזון כבר השתכללו והאתר מזהה ישירות את המיקום שלנו. אני לדוגמא, כשנכנסתי לאתר, ישר קיבלתי את ההודעה הבאה:

אמזון משלוח לישראל

מה שאומר שהאתר זיהה לבד שאני רוצה לבצע קניות באמזון מישראל, והוא יראה לי את המוצרים שנשלחים לישראל בלבד.

במידה ובא לכן לשנות את ההגדרות, או שהאתר לא זיהה את המיקום שלכן כמו שצריך, לחיצה על הכפתור (שהקפתי בתמונה בעיגול אדום עקום) תאפשר לבחור ידנית:

בחירת מיקום באמזון
בחירת מיקום

כמובן שלאחר מכן בכל מוצר בו נצפה נקבל את הכיתוב שהוא נשלח לישראל, בתוספת הערכה של זמן ההגעה של המשלוח. לדוגמה מהמסקרה של מייבלין (שימו לב למחיר אגב, 30% פחות מהמחיר בארץ):

משלוח לישראל מאמזון

מוצרים הנמכרים ונשלחים ע”י אמזון

במקרה של המוצר שצילמתי למעלה, שימו לב שכתוב “Ships from and sold by Amazon”. זה אומר שבמקרה הזה אמזון היא לא רק חברת ההפצה, אלא גם הספק של המוצר. בניגוד לכך, אם נרד טיפה למטה מצד ימין נראה את האפשרויות לבחור מוצר דומה מספקים אחרים – ובמקרה הזה אמזון תהיה הגורם המשלח בלבד.

קניות באמזון דרך ספק משני

לפעמים נוכל למצוא מוצרים זולים יותר דרך ספקים שונים. מצד שני, במידה ויש לכן את האופציה, אני תמיד ממליצה לקנות ישירות מאמזון, מכיוון שפה אני יודעת שכל האחריות על תקינות ואיכות המוצר היא עליהם, בניגוד למקרים האחרים בהם האחריות היא על הספק עצמו.

עלויות משלוח ומס על קניות מאמזון

אם כבר פתחתם חשבון באמזון והגדרתם כתובת ואמצעי תשלום, לרוב תוכלו לראות את המחיר הסופי ישירות בדף המוצר. ואם עוד לא פתחתם, המשיכו לסעיף הבא.

מבחינת מיסוי, זה אחד הדברים הנוחים והיפים באמזון. בניגוד לאתרים אחרים, הם לוקחים על עצמם את חישוב כל המסים שצריך לשלם כך שאנחנו רואות את המחיר הסופי – בלי הפתעות בדרך. איך בדיוק? אמזון מאפשרים משלוחים בינלאומיים למרבית המדינות תוך שקלול המיסים, כך שהמחיר שתראו יומר אוטומטית למחיר המשקלל בתוכו את המיסים המקומיים במדינת הספק והמיסים המקומיים שלכן. לדוגמא, אם רכשתם מוצר שנשלח מאמזון גרמניה, האתר יוריד אוטומטית את המיסים המקומיים בגרמניה, ויוסיף את המיסים הרלוונטים בישראל יחד עם דמי המשלוח, וכך מתקבל סכום סופי ללא שום תוספות. כמובן שמוצרים מתחת ל-75 דולר אינם מחוייבים במע”מ.

ומה שעוד יותר יפה – במידה והמס שנגבה בפועל הוא נמוך יותר, כלומר לטובתכם, אמזון ידאגו להחזיר לכן את ההפרש תוך 60 יום. מצד שני, אם העלות הסופית תהיה גבוהה יותר ממה שחוייבתן, אמזון סופגת עליה את ההפרש.

יצירת חשבון

אז גלשתן באמזון, ועכשיו אתם רוצות להירשם. זה קל – פשוט לוחצים על כפתור ה-Sign In:

הרשמה לאמזון

ולאחר מכן על “New Customer? Start Here”.

זה יוביל אתכן לעמוד הבא. הזינו את המייל, בחרו סיסמה, ואתן בחצי הדרך –

הרשמה לאמזון

מכאן נחזור ישירות לעמוד הבית בחזרה, ו..וואלה! יש לך חשבון פעיל באמזון! השלב הבא יהיה למלא את כתובת המשלוח. כדאי לעשות את זה כבר עכשיו ולא במעמד הקניה על מנת שנוכל לראות בקלות רבה יותר אם המוצר נשלח לישראל או לא, וגם כדי לקבל מחיר סופי כולל משלוח ומיסים של ישראל.

נכנסים שוב ל– Your account,  כשהפעם אמזון כבר מזהה אותך, ונקבל את המסך המרכז של החשבון שלנו:

חשבון אישי באמזון

בוחרים ב-Your Addresses (מסומן בצהוב) וממלאים את הכתובת למשלוח באנגלית, כולל מיקוד.

גם פה ההמלצה הקודמת תקפה, כמו הכתובת, מומלץ לעדכן את אמצעי התשלום כבר עכשיו– זה יעזור לנו לקבל את המחירים המדוייקים כבר בעמוד המוצר, כולל משלוח ומיסים, ויחסוך לנו הקלדה נוספת שלהם בעת הצ’ק אאוט. על מנת להגדיר אמצעי תשלום עליך לבחור ב- Your Account את Payment Options.

משלוח

נכון להיות קניות באמזון לישראל נשלחות דרך חברת I-parcel. אם זו ההזמנה הראשונה שלכם באתר, יכול להיות שתקבלו מייל מהחברה עם בקשה לעדכון פרטים אצלם. זה בסדר, לא צריך לפחד. אחרי העדכון באתר, החבילה אמורה להגיע ישירות לכתובת שהזנתם באמצעות שליח של דואר ישראל. חשוב לי להדגיש: אין חובה לשלם כלום לשליח, ולא משנה מה הוא סכום ההזמנה. אפילו אם עברתן את ה-75 דולר – את כל המסים שילמתן בעת ההזמנה באתר אמזון.

חיפוש מוצרים ומסננים

טוב לגבי החיפוש אני מניחה שכבר הבנתן לבד – פשוט רושמים מה שרוצים בשדה החיפוש. בדוגמה שבהמשך חיפשתי “מסקרה”. אבל:

  1. שימי לב לפילטרים – בעמודה הארוכה משמאל תוכלי לסנן את החיפוש לפי דירוג המוצר, מותג, מחיר והרבה קריטריונים נוספים, ביניהם גם ה-Ship Locally, קרי מוצרים שנשלחים ישירות מישראל.
  2. שימי לש שחלק מהמוצרים מוגדרים כ-Prime. מה זה? בסעיף הבא.
חיפוש באמזון
חיפוש מסקרה באמזון

אמזון פריים

אמזון פריים הוא מעין מועדון לקוחות של אמזון. החברה מציעה למנויי ה-Prime מבצעים, הנחות, ומשלוח מהיר יותר.

בשיטוט באתר תוכלו לראות מוצרים רבים המסומנים בסימון זה. זה לא אומר שהם מוגבלים רק לחברי מועדון, אלא שאם תצטרפו למועדון ה-Prime תיזכו בהנחה נוספת. שימו לב – ניתן לעשות מנוי חינם ל-30 יום התנסות, מה שאומר שאם את רואה שיש פה הנחה שאפשר לנצל, זה כדאי. (ההרשמה ל-Prime לוקחת דקה).

קופונים לקניות באמזון

עוד דרך יעילה מאד לקבל הנחות נוספות היא ע”י קופונים. לדוגמה ליד המחיר ודמי המשלוח עבור מסקרה אחרת שנכנסתי אליה, מופיע הקופון הבא:

קניות באמזון עם קופון
קופון באמזון

לחיצה קטנה על המלבן הירוק והוא מנוצל:

קניה באמזון עם קופון מנוצל

טיפ בונוס – איך להשיג משלוח חינם ולהתחמק מהמע”מ

כחלק מהמהלכים שאמזון מבצעת לאחרונה לקראת החזקת מחסנים מקומיים בארץ, היא התחילה להציע משלוח חינם בקנייה ממוצרי החברה מעל 75 דולרים. מנגד, כזכור משלוח בשווי של מעל 75 דולר מחוייב בתשלום מע”מ, ולכן הפרצה הראשונה שהישראלים מצאו היא להשלים את סל המוצרים ל-75 דולרים במדויק כדי לזכות מצד אחד במשלוח חינם אך מצד שני לא לשלם מע”מ של 17 אחוזים כמתחייב בחוק.

הבעיה היא שזה ממש לא קל להשלים סל קניות מדויק ל-75 דולר, ולכן נדרשת פה התחכמות נוספת.

בעת הזנת הכתובת למשלוח, יכול הצרכן לבחור באפשרות לפצל את הקנייה לשני אנשים או יותר במידה והם רשומים תחת אותה כתובת. מה שאומר, למשל, שאם הזמנת סל שעלותו 140 דולר – תוכלי לרשום את אחותך כשותפה לקניה על סך 70 דולר לכל אחת – וכך תחסכי כמעט 25 דולר!

כדי לעשות את זה, יש להמשיך לקופה ובשלב הראשון לשנות את אופציית המשלוח ידנית לאופציה:”” FREE Amazon Global Shipping”. בשלב הזה תוכלי לראות בשורת ” Import Fees Deposit” כמה מיסים תצטרכי לשלם. כעת המשיכי עד לעמוד בו תחלקי את המשלוח בין מספר אנשים בשורת “ship to multiple addresses”. זכרי כי יש להזין את אותה כתובת לכל אחד מהמשלוחים אך לשנות את שם המקבל. וזהו, חסכם לעצמך את המע”מ.

כמובן שאין פה המלצה לשום דבר, יש לשלם את כל המיסים כדין וכו’. אבל אם במקרה אחותך בדיוק רוצה להזמין איתך, מי אני שאגיד לך לא.

אם הגעת עד לפה, סביר להניח שאת צרכנית חכמה שמחפשת את המחירים הכי טובים. ואם ככה, עוד יותר סביר להניח שאת חייבת לקרוא את הסקירות שלנו על אתרי הקניות הכי שווים. בכל אחד מהם תקבלי את הטיפים הכי משתלמים לגבי קודי הנחה, מבצעים והוזלת מחיר המשלוח. תבלי.

פיל יוניק | סטרוברינט | לוק פנטסטיק | קאלט ביוטי | ביוטי ביי

לסיכום

קניות באמזון הן באמת אחלה מהרבה מאד בחינות, בעיקר העובדה שההתנהלות פה היא מול ענקית קמעונאות בינלאומית, מה שאומר שהקניה היא מאד נוחה, התהליך שקוף ואין שום סיכון למוצרים מזוייפים, הונאות כרטיסי אשראי ודומיהן.

3 Comments on “קניות באמזון – המדריך המלא לקניה חכמה ומשתלמת באמזון”

  1. אני אישית מכורה לאמזון כבר כמה שנים!
    בקומסטיקה בתכלס הם לא תמיד האופציה הכי טובה אבל בכל מה שקשור לספרים, ציוד לבית וכל מיני דברים קטנים כמו מגבות, מתלי תמונה וכו אין על המבחר שלהם, וגם האיכות הכי טובה

  2. וואהה אני לא ידעתי!!
    רק שתדעי לך שאני ממש חייבת להודות לך על כל המידע הזה

    את מהממת ואני נהנת לקרוא את הבלוג שלך!!☺☺☺

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *