קעקוע נקודה פסיק: מה המשמעות שלו ולמי הוא מתאים

קעקוע נקודה פסיק

בעוד שאני הראשונה שמאמינה שקעקוע יכול להיות משמעותי ורציני או קליל וחסר משמעות בדיוק באותה המידה, וכל אחד יעשה מה בא לו – יש משהו מיוחד בעשיית קעקוע עם משמעות על מנת לכבד משהו או מישהו שקרובים ללבך. בנוסף, עיצוב עם משמעות מוסיף עוד שכבה אישית לקעקוע שלך, מה שהופך אותו לייחודי באמת – לא משנה כמה העיצוב שלו פופולארי. עיצוב פופולרי אחד עם הרבה משמעות מאחוריו הוא קעקוע נקודה פסיק, שלעתים קרובות ניתן לראות על פרק כף היד של אנשים (וגם של סלינה גומז, אגב).

אבל סימן הפיסוק הזה הוא לא רק טרנד חולף – יצירתו נטועה עמוק במאבק להגדלת המודעות לבריאות הנפש. אבל איך הוא נוצר, מה הוא מסמל ולמי הוא מתאים? המשיכי לקרוא.

מה המשמעות של קעקוע נקודה פסיק?

בהקשר של דקדוק, נקודה-פסיק משמשת לשילוב שני משפטים שלמים הקשורים זה לזה. בעוד שנקודה מסמלת ששני משפטים אומרים דברים שונים, נקודה-פסיק משמשת כאשר שני משפטים שונים קשורים זה לזה כך שנקודה תהיה הפרדה גדולה מדי. במילים אחרות, נקודה-פסיק משמעה שהמחשבה לא הסתיימה לגמרי למרות שהמשפט כן.

הסנטימנט הזה הוא הרעיון מאחורי פרויקט נקודה פסיק (“Project Semicolon”), עמותה המוקדשת להעלאת המודעות למחלות נפש, פגיעה עצמית, התאבדות והתמכרות. “נקודה-פסיק מייצגת משפט שהכותב יכול היה לסיים אבל בחר שלא לעשות זאת”, נכתב בסלוגן של הארגון הנראה לעתים קרובות בעמוד האינסטגרם שלהם. “הסופר הוא אתה והמשפט הוא חייך.”

פרויקט נקודה-פסיק הוקם על ידי איימי בלואל בשנת 2013 כדרך לתת השראה לאלו שעוברים דיכאון, מחשבות על התאבדות או פגיעה עצמית לשתף את הסיפור שלהם ולעזור להראות להם שהם לא לבד. זה החל כתנועה שצמחה במדיה החברתית, כשהפרויקט עודד אנשים לצייר או לקעקע נקודה-פסיק על פרק כף היד שלהם כדי להביע סולידריות, לצלם תמונה ולהעלות אותה כדי לשתף עם אחרים.

ובעוד שבלואל יצרה את הפרויקט בלי הגדרה ספציפית, החוויות שלה הן שהובילו ליצירתו. לאחר שאביה מת מהתאבדות ב-2003, בלואל התמודדה עם מאבקים משלה עם מחלת נפש. בשנת 2013, היא הקימה את העמותה כדי לכבד את מורשת אביה ולחלוק את הסיפור שלו.

“רציתי לספר את הסיפור שלי כדי לתת השראה לאחרים לספר את הסיפור שלהם”, אמרה בלואל בריאיון ל-USA Today. “רציתי להתחיל שיחה שאי אפשר להפסיק, שיחה על מחלות נפש והתאבדות כדי שנוכל לטפל בזה ולהוריד את השיעור בה זה קורה”.

למרבה הצער, בלואל לא הצליחה במאבק, והיא מתה מהתאבדות בשנת 2017. אבל המורשת שלה ממשיכה לחיות דרך פרויקט הנקודה-פסיק, שהתפתח מציורי הסימנים על הידיים לקעקועים מלאים. במקום להוות תמונת מצב קצרה של סולידריות, קעקוע נקודה פסיק הוא תזכורת קבועה לכך שיש עוד מה לצפות לו בחיים, לא משנה מה אתה עובר.

האם כדאי לך לעשות קעקוע נקודה פסיק?

אמנם את לא חייבת לעשות קעקוע נקודה פסיק בגלל המשמעות שלו, אבל סביר להניח שיש משהו שיתקשר אליו אצלך ברמה האישית. לרוב, אלו שעושים את הקעקוע עושים זאת בדרך כלל כדי לכבד מישהו – בין אם זה חבר, קרוב משפחה או עצמך – או כדי להעלות את המודעות למחלות נפש, התאבדות, התמכרות או פגיעה עצמית. קעקוע נקודה-פסיק הוא יותר מסתם ייצוג חזותי; לעתים קרובות הוא “שובר קרח”, שיכול לעודד ולייצר שיחה ובכך להביא מודעות למטרה – תוך כדי סוואג עם קעקוע מגניב.

ובעוד ש-Project Semicolon הציב במקור את סימן הפיסוק על פרק כף היד, קעקוע נקודה פסיק ניתן למקם כמעט בכל מקום, שכן הסמל עצמו בא לייצג את המאבק במחלות נפש ואת הפרויקט. הגמישות של הנקודה-פסיק מבחינה ויזואלית הפכה את הסמל לבחירה פופולרית עבור קעקוע, והיא הובילה לטונות של קעקועים כאלו מותאמים אישית בצורה נפלאה.

אם את שוקלת לעשות קעקוע נקודה-פסיק, הנה כמה רעיונות כיצד להתאים אישית את העיצוב ולהפוך אותו למשמעותי עוד יותר.

וכמובן, נשמח לעזור לכם לבחור פונט לקעקוע.

לקריאה נוספת

שוקלים לעשות קעקוע, או שעבר עשיתם אחד? הנה כמה המלצות קריאה שיעשו לכם רק טוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *