איך לישון עם שיער מתולתל? 5 טיפים שווים

לישון עם שיער מתולתל

אנחנו ממשיכות לענות על השאלות שאנחנו מקבלות מכן במיילים או בקבוצת הפייסבוק שלנו. והשאלה של היום היא: איך לישון עם שיער מתולתל?

וזו שאלה ממש טובה! כי למרות שהשיער המתולתל מקבל את הסלסול והנפח שלו בצורה די טבעית (וגנטית), אלו דווקא אותן תכונות טבעיות היוצרות את המבנה המתולתל של קצוות השיער שגורמות לכך שאנו המתולתלות צריכות להישמר במיוחד בזמן שנת הלילה.

אז למה שיער מתולתל דורש טיפול אחר במהלך השנה, ומה את צריכה לעשות במהלך הלילה על מנת לקום עם שיער מלא ובריא יותר – כל זה בפוסט של היום.

תנוחת שינה מומלצת עם שיער מתולתל

אם יש לך שיער מתולתל, עדיף שתנסי להימנע מלישון ישירות על זקיקי השיער.

“מעיכה” של השיער באמצעות משקל הראש שלך יכולה לגרום לתלתלים שלך להיראות עקומים ומבולגנים. שינה על הגב יכולה גם ליצור פריז וקשרים בשיער שנוצרים כתוצאה מהתזוזות של הראש מצד לצד במהלך הלילה.

אם יש לך שיער מתולתל, שינה על הצד או על הבטן היא ההימור הטוב ביותר שלך.

כך תשמרי על התלתלים בזמן השינה

בנוסף לזה שאת צריכה לישון על הצד (או לפחות על הבטן), ישנן דרכים נוספות בהן את יכולה לשמור על התלתלים שלך בזמן שאת מנמנמת את שנת היופי שלך.

1. השתמשי בציפית משי או סאטן

לחלק מבעלות השיער המתולתל, קוטר התלתלים משתנה בהתאם לאורך השיער – זאת אומרת שהתלתלים בשורש עבים יותר מאשר התלתלים בקצוות. אם את אחת מאותן נשים, זה אומר שקצוות השיער שלך חלשות יותר, ולכן כשאת מסובבת את הראש שלך במהלך הלילה, הלחץ על זקיק השערה עלול לגרום לשבירה בהסתברות גבוהה יותר.

כדי להימנע מכך, מומלץ לשנות את המשטח עליו השיער שלך נח במהלך הלילה – ציפית מכותנה, למשל, סופגת את השמנים הטבעיים בשיער שלך, וגוזלת ממנו את הלחות הדרושה לו, ולכן המומחים ממליצים לישון על כרית משי או סאטן.

היכנסי לראות דוגמאות לציפיות משי באמזון

2. אספי את השיער בשיטת ה-“אננס”

את יכולה להגן על השיער שלך בזמן שאת ישנה על ידי שימוש בכיסוי ראש מסאטן או כותנה (לא אלסטי) כדי לאסוף את השיער בשיטת ה-“אננס”. כל מה שעליך לעשות הוא לאסוף את השיער ממש בקודקוד ולעטוף אותו בצעיף הכותנה, לא בצורה חזקה מדי. זה מה שייצור את ה-“אננס” שישמור לך על השיער.

קצת קשה להסביר אבל הסרטון הקצר הזה עושה סדר:

3. אספי את השיער בצמה

אם לא בא לך לישון עם כיסוי לשיער, זה לא אומר שאת צריכה לוותר על איסוף שלו לגמרי. ככל שהשיער שלך מאובטח יותר, פחות קווצות שיער מתחככות בקווצות אחרות או במצעים שלך.

אפילו סיבובים פשוטים ותפיסה שלהם באמצעות סיכת בננה או גומיות קטנות, או צמות (גם אם רופפות), יכולות לייצב את מבנה התלתלים שלך במהלך הלילה.

היכנסי לראות דוגמאות לגומיות סאטן / גומיות אלסטיות קטנות

4. השתמשי במצנפת

כן, זה הכי ישן שיש. אבל אם זה עבד לסבתא…

אבל ברצינות, מצנפת או מטפחת איכותית הן דרך פשוטה להגן על השיער שלך. לא רק שהן מונעות מהשיער המקורזל שלך להתחכך במצעים ולהתקרזל, הן גם עוזרות לשמור על מבנה התלתלים עצמם.

היכנסי לראות דוגמאות למצנפת מומלצת / צעיפי משי

איך לישון עם שיער מתולתל
ככה אוספים את השיער

5. נסי שמפו יבש

שמפו יבש, במיוחד כזה שמעשיר את זקיקי השיער שלך בקרטין, עוזרים להוסיך לשיער שלך ברק ואלסטיות, מה שלא בהכרח קשור לשינה שלך אבל ממש יעזור לך לעצב את השיער בבוקר במידה והלילה היה לו קצת קשוח.

בנוסף, הוא עשוי לסייע לחיזוק קווצות השיער שנפגעו עקב תהליכים כימיים כמו צביעה והבהרה או עיצוב בחום, ולעזור להפוך את השיער שלך ליותר רך וקל יותר לעיצוב.

ופה הגענו לשלב ההמלצה – אם אמרת “שמפו יבש”, אמרת “אמיקה“. כמעט ולא מצאתי מעצב שיער, בלוגרית או סתם חברה מתולתלת שלא המליצה על השמפו היבש שלהם.

המוצרים של “אמיקה” מבוססים על פרי האובליפיחה, פרי ייחודי בעל יכולת עמידות בתנאי מזג אוויר קשים ותנאים סביבתיים קיצוניים שמגיע מההימלאיה. הוא עשיר בחומצות שומן, וויטמינים לייצור קולגן וחלבונים המסייעים בשמירה על שיער חזק ובריא, ובכללי הוא מותג אהוב מאד על קהל המתולתלות הישראלי.

שמפו יבש אמיקה
אמיקה

היכנסי לראות את השמפו היבש של Amika

איך לישון עם שיער מתולתל? סיכום

אם אני צריכה לסכם את כל הפוסט הזה במשפט אחד, אגיד כך: הדרך לישון עם שיער מתולתל היא פשוטה – הקטיני את החיכוך ככל האפשר. אספי את השיער ככך יכולתך, החליפי למצעים פחות סיביים, ונסי לישון בתנוחה שלא תגרום לשיער שלך להסתכך.

די אינטואטיבי, אני יודעת.

ואם הגעת לפוסט הזה אני מניחה שאת מתולתלת, כך שכנראה תיהני לקרוא את הפוסט שלנו על הקרם הכי טוב לשיער מתולתל, ותקבלי קצת השראה מהפוסט שלנו על תסרוקות לשיער מתולתל.

זו הנקודה בה את שואלת את עצמך למה יש פה כל כך הרבה פוסטים על שיער מתולתל. אבל ככה זה, רק אחות-מתולתלת מכירה את הכאב, והקשב שהתלתלאז’ דורש. אנחנו פה בשבילך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *