כך תתמודדי עם בעיית קשרים בשיער בלי לגרום לעצמך נזק

קשרים בשיער

אם הייתי צריכה לדרג את הדברים שהייתי מעדיפה להימנע מהם, בעיית קשרים בשיער היא אחד מהראשונים שבהם. בין הכאב של הניסיון – הלא מוצלח בדרך כלל – של סירוק שלהם בכוח ועד לנזק שזה עלול לגרום לשיער (שבירה, קצוות מפוצלים ואפילו נשירת שיער) – אין דבר שאני שונאת יותר.

ולכן, הבאתי פה ארבעה טיפים שג’ינה ריברה, מנהלת של רשת סלונים אמריקאית, פרסמה ברשת החברתית שלה, בהם היא המליצה על הדרכים הכי טובות לטפל ולהימנע מיצירת קשרים בשיער, לא משנה מה סוג השיער שלך.

1. מרכך הוא החבר הכי טוב

“אני מאמינה שמרכך הוא מרכיב חשוב בפתרון בעיית קשרים בשיער מכיוון שהוא מצפה את סיב השערה ומאפשר למסרק או מברשת לעבור דרכו בצורה קלה יותר,” אומרת ריברה. לשיער מתולתל, היא ממליצה להשתמש במרכך ללא שטיפה ולהשאירו על השיער קשרים למניעת הקשרים. היא ממליצה על שמפו ללא שטיפה “It’s a 10”, אשר מושלם לריכוך והוספת לחות לשיער תוך הוספת גמישות ועידוד ברק.

מרכך ללא שטיפה “איטס אה 10”

שמפו ללא שטיפה לטיפול בקשרים בשיער

מדובר על מוצר שצבר כת מעריצים גדולה הודות ליכולתו לעשות מיליון דברים (להחליק, לפרק קשרים, להוסיף ברק, לשמור על צבע, להגן מחום) בצורת ספריי נוח מאוד לשימוש. הוא נהדר לשימוש “על הדרך”, ויכול להיות מרוסס על שיער לח או יבש כדי לספק במהירות את יתרונותיו בזמנים קשים.

61 ש”ח בסטרוברינט

2. השתמשי בכלי המתאים

כאשר פורמים קשרים בשיער, ריברה ממליצה לנשים עם שיער מתולתל להשתמש במברשת מרובעת (למשל זו). “הזיפים של המברשות האלו ממוקמים באופן מושלם עבור שיער מתולתל וגס, ומאפשרים למברשת לעבור דרכו מבלי למשוך את שורש השערה יותר מדי”. לסוגי שיער עדינים יותר היא ממליצה על מסרק בעל שיניים רחבות מכיוון שבזכות המרווח בין השיניים הוא יכול לנוע דרך השיער מבלי להפעיל מתח רב מדי על קווצות השיער.

מברשת מומלצת - בעיית קשרים בשיער
מברשת מרובעת של פול מיטשל שאני אוהבת – לחצי לכניסה לעמוד המוצר

3. הסירי את הקשרים בחלקים, החל מהקצוות

ברגע שיש לך את מרכך השיער המתאים ואת הכלי הנכון עבור סוג השיער שלך, הדרך הטובה ביותר לפרום קשרים בשיער היא לעבוד בחלקים – להתחיל לפרום את הקשרים מקצוות השיער ולהתקדם לעבר הקרקפת. הקפידי להיות עדינה עם שיערך ולסרק את הקשרים במשיכות קטנות. אילוץ בכוח של המברשת דרך קשר עקשן עלול לגרום לכאבים, שבירה וקצוות מפוצלים.

4. השתמשי בציפית משי או סאטן

לדברי ריברה, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בעיית קשרים בשיער היא להימנע ממנה לחלוטין. היא אומרת שהדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא להשקיע בציפית משי או סאטן: “שינה על ציפית סאטן או משי תמיד טובה להקטנת יצירת הקשרים במהלך הלילה. השיער גולש בקלות על פני החומרים האלו ולכן פחות סביר שהוא יתערבב ויתבלגן כשאת זזה בזמן השינה”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *