איך לתקן משאבה של בקבוק בושם? כל הדרכים (מדריך)

איך לתקן משאבה של בושם

לא משנה כמה את זהירה, לפעמים בקבוק הבושם שלך מחליק לך מהידיים ונוחת על הפקק או השפריצר עצמו, מה שגורם לו להיתקע. ולפעמים גם בלי סיבה מיוחדת, המשאבה של בקבוק הבושם פשוט לא עובדת. אז בעקבות כמה שאלות שקיבלנו בנושא, החלטנו לכתוב את הפוסט הקצר הבא שיענה על השאלה “איך לתקן משאבה של בקבוק בושם”, ויפרט את כל הדרכים השונות בהם ניתן להחזיר לחיים שפריצר שאינו משפריץ.

כדי להבין מה הבעיה, ראשית צריך להכיר את מבנה הבקבוקים. בקבוקי הבושם, אשר מיוצרים באופן שונה על ידי כל יצרן, מכילים ברוב המקרים קפיץ קטן אשר נלחץ פנימה ומשחרר את הניחוח המבוקש על עורנו. לפעמים, הקפיץ נתקע כך שאינו יכול להילחץ פנימה – ולפעמים הבעיה היא הפוכה, והמשאבה נלחצת אך אינה מוציאה את הבושם.

תיקון משאבה של בושם

ראשית, הביטי על קצה הזרבובית כדי לוודא שהיא עדיין שלמה. אם נראה שיש הצטברות של בושם בתוך הקצה, פשוט שימי אותו מתחת לקצת מים חמים והשתמשי בסיכה דקה כדי לחטט פנימה ולשחרר כל חומר שאולי וחוסם את המעבר.

דבר נוספת לנסות ולתקן את הבעיה היא להפוך את הבקבוק כאשר הפקק פונה כלפי מטה, וללחוץ קצת על המשאבה בצורה כזו שתוציא רק אוויר. כמה לחיצות כאלו עשויות לפתור את הבעיה (שהיא תזוזה של הכדורית הפנימית שיושבת על הקפיץ), ולהחזיר אותה למקומה. בפעמים הראשונות, יכול להיות שתשימי לב שקצת אוויר יוצא לתוך הבקבוק (כאשר הוא עם המשאבה כלפי מעלה, במצב הרגיל), אך לאחר כמה לחיצות הוא אמור לעבוד שוב כמו חדש.

לא עבד? נעבור לשלב הבא.

הסרת המשאבה

הסירי את המשאבה מהבקבוק על ידי תפיסה שלה עם פלאייר והברגה נגד כיוון השעון (או במילים אחרות, משמאל לימין). אם הבקבוק עשוי מזכוכית, נסי לעשות את הפעולה בעדינות ובאטיות ככל האפשר, כדי למנוע פגיעה בבקבוק.

בעזרת היד שלך, שלפי בעדינות את הצינורית כך שכדורית המתכת תיחשף. הסיבה לכך שהמשאבה שאמורה להוציא את הבושם נתקעת היא מכיוון שכדורית המתכת תקועה ומונעת מהקפיץ לרדת לכל אורכו. כדור המתכת הקטן אמור להימצא ישירות בתחתית הקפיץ המאפשר למשאבה לסגת, מה שמאפשר לבושם לצאת מתוך הבקבוק בזמן הלחיצה.

בעזרת מחט תפירה, נסי לשחק עם הכדורית ולהחזיר אותה למקומה. לאחר מכן הבריגי חזרה את המשאבה על הפקק, ואת הפקק חזרה על הבקבוק.

לא הצלחת, או שלא בא לך לשבור את הראש ולהבין איך לתקן משאבה של בקבוק בושם?

לא נשארו הרבה ברירות –

החליפי בקבוק

את תמיד יכולה לחזור לחנות בה קנית את הבושם ולבקש מהם להחליף את הפקק, המשאבה או את הבקבוק כולו. רוב היצרנים שמכבדים את עצמם (במיוחד כשמדובר על מותגי יוקרה) יהיו מוכנים להחליף את הבושם לבקבוק חדש ללא תשלום.

לא זוכרת איפה קנית, או שלא רואה טעם בלנסוע חזרה לחנות? את יכולה להעביר את הבושם לבקבוק ריק (אפשר למצוא בקבוקים ריקים למילוי חוזר במחירים ממש זולים, למשל באמזון).

איך לתקן משאבה של בקבוק בושם

לקריאה נוספת

רוצה ללמוד עוד על בשמים, איך לבחור את האחד הנעון עבורך ואיך להשתמש בו כמו שצריך? מוזמנת לקרוא את הפוסטים השווים שכתבנו בנושא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *