או דה פרפיום / או דה טואלט – מה ההבדל, ומהם התווים בבושם?

או דה פרפיום דה טואלט

מי מאיתנו לא אוהבת בשמים? מניחה שאין חיה כזו. אבל איך נדע איזה בושם מתאים לנו, מה ההבדל בין או דה טואלט (א.ד.ט) לאו דה פרפיום (א.ד.פ) ולמה הם מתכוונים שמדברים על תו עליון, אמצעי ובסיס? אז לפני שאת הולכת לסשן קניית בושם נוסף, כדאי שתקראי את המדריך הקצר שכתבנו במיוחד בשבילך.

נתחיל מהשאלה העיקרית:

מה ההבדל בין: “או דה פרפיום” (א.ד.פ) ל”או דה טואלט” (א.ד.ט)?

“או דה קולון” (א.ד.ק) – Eau de Cologne מורכב מכשלושה עד חמישה אחוז תמצית הבושם בשילוב של אלכוהול ומים. הוא נוטה להיות קליל ומרענן יותר, ובדרך כלל משתלב נהדר עם ניחוחות פרי הדר.

“או דה טואלט” (א.ד.ט) – Eau de Toilette מכיל אחוז מעט גבוה יותר של תמצית הבושם, והוא מעורבב עם אלכוהול בלבד במקום מים, מה שהופך אותו לריחני יותר.

“או דה פרפיום” (א.ד.פ) – Eau de Parfum, עם אחוז גבוה יותר של תמצית שמן הבושם (בערך 15 עד 18 אחוז), מעורבבת עם אלכוהול, האו דה פרפיום יהיה כבד יותר מאשר או דה קולון / או דה טואלט, אך קל יותר מבושם.

בושם (“פרפיום”) – עם תמצית בושם של 15 עד 30 אחוז המעורבבת עם אלכוהול, הפרפיום מכיל את אחוז השמן הגבוה ביותר, מה שהופך אותו למרוכז והחזק ביותר. הפרפיום מגיע בבקבוקונים קטנים משום שהוא מאד מרוכז, ומחירו בדרך כלל יהיה הגבוה ביותר. מאותה הסיבה, כיום כמעט לא מייבאים פרפיומים לארץ – במחיר כל כך גבוה לכמות כל כך קטנה, אין להם הרבה דרישה.

או דה טואלט / או דה פרפיום

תווים

כיום נהוג לתאר את ניחוחו של כל בושם כמעין פרמידה המכילה שלושה רבדים, אשר כל אחד מהם מכונה “תו”. התו העליון, או “תו הראש”, הוא מה שנריח בחצי השעה הראשונה לאחר התזת הבושם. התו העליון יכיל על פי רוב רכיבים קלילים ונדיפים. התו האמצעי (“תו הלב”) הוא בעצם ליבו של הניחוח, והוא יורגש למשך כארבע שעות מאז ההתזה. ואחרון, תו הבסיס, אותו נוכל להרגיש על עורנו למשך 24 שעות, ואפילו יותר מכך. תו הבסיס מעניק לכל בושם את העמידות והנוכחות שלו. 

השילוב של שלושת התווים יוצר הרמוניה יחודית הנקראת “אקורד”. הבושם הוא למעשה “מנגינה” של ניחוחות, כאשר בושם ממוצע יכול לשלב כ-100 תווי ניחוח שונים, מקטגוריות שונות. זיהוי הקטגוריה המועדפת עליך יעזור לך לצמצם את הבחירות שלך ולשקול אפשרויות שמתאימות לך. לנוחיותך, הנה כמה מהתווים המועדפים עלי, המחולקים לארבע הקטגוריות העיקריות.

תווים בבושם

תווים פרחוניים – כשמם, תווים פרחוניים יזכירו פרחים טריים – ורד, ציפורן, לבנדר, פריחת תפוז, סיגליות וכו’. בין הבשמים המועדפים עלינו הם מייקל קורס גלאם ג’סמין או קנזו פלאוור האגדי.

תווים טריים – הניחוח הנקי והפריך של תפוז, לימון, ליים, אשכוליות, משמש, תפוח, אפרסק ועשב טרי הם רק חלק מהריחות הקשורים בקטגוריה זו. אני אוהבת את הבושם פרדיסו של רוברטו קוואלי, או את הבושם החדש של לנקום אידול.

תווי מאסק – ניחוחות שמזכירים תבלינים כמו וניל חם, שרף קטורת וענבר. תחשבי על חמימות, מסתוריות וסקסיות. בקטגוריה הזו אני אוהבת את איב סאן לורן ליברה, אליאן של טיירי מוגלר ואי אפשר שלא לציין את הסדרה האלמותית של נרסיסו רודריגז.

תווים עציים – ניחוחות כמו ברגמוט, אלון, לבדאנו ופצ’ולי נכנסים לקטגוריה הזו. מדובר על ניחוחות אדמתיים שלעיתים קרובות מעורבבים עם תבלינים או הדרים. בשמים מפורסמים בקטגוריה הזו הם בושם קלואה, או בושם ולנטינו שמומלץ לגבר.

עד פה להיום. עוד שאלות? מוזמנת לשאול בעמוד הפייסבוק שלנו.

רוצה לקבל בשמים במתנה? הצטרפי לרשימת התופצה שלנו:

הירשמו לרשימת התפוצה שלנו על מנת לקבל עדכון על תכנים חדשים ולהשתתף בהגרלות המוצרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *