בושם קלואה (Chloe): המתנה המושלמת לעצמך

קלואה

לא מזמן כתבתי על בושם לגבר קריד אותו תיארתי בתור המתנה המושלמת לבן הזוג. אבל סחבקית לא פראיירית, וכמו שאוהבת לתת גם אוהבת לקבל 🙂 – וזה מביא אותי לנושא שלשמו התכנסנו, הבשמים של קלואה.

קלואה – Chloe

קלואה הוא בית אופנה שקיים מאז שנות ה-50, ומאז הפך לסמל של שיק ואלגנטיות בהובלת אושיות סטייל כגון קרל לגרפלד וסטלה מקרטני שהיו מעצבי הבית של המותג. תחילה, בית האופנה עשה את יוקרתו הראשונית ע”י יצירת קולקציות יוקרתיות באיכות גבוהה לאנשי החברה הגבוהה אשר חיפשו פרטי לבוש מוכנים (שלא נתפרו בהתאמה אישית), שיענו על הדרישות הגבוהות של אופנת הוט קוטור. מאז ועד היום, זהו ללא ספק אחד מהמותגים החמים בעולם, ומעבר להצלחתם בשנת 1975 נכנסו לתחום הבישום עם יצירת הבושם הראשון שלהם – שנקרא בשם הסתמי Parfum Chloe. הניחוח שלו, מצד שני, כנראה לא היה סתמי כלל כי הוא הפך להצלחה גדולה, ומאז הם ממשיכים להכות בברזל החם עם מעל ל-30 ניחוחות שונים. אומרים שיותר מדי אפשרויות בחירה דווקא גורמות לחוסר החלטה – דוגמה חיה אפשר למצוא בחשבון הטינדר שלי – ולכן אתרכז בשלושת הבשמים הכי מוצלחים לדעתי.

הלוואי ואני הייתי נראית ככה בשחור לבן

Chloe By Karl Lagerfeld – שם הכל התחיל

חידוש והמשך ישיר לאותו בושם קלאסי שיצא לראשונה ב-1975, זהו ניחוח הדגל של המותג. מדובר על בושם בניחוח פירותי, שלמרות שהוא לא זהה לניחוח הראשוני, הוא מייצג מעין שדרוג שלו והתאמה לתקופה, עם תוספת של נגיעות קוקוס, אפרסק, לילך ויקינטון. חברה שלי מאי מתארת אותו הכי טוב: “הבושם ‘של גדולים’ הראשון שהשתמשתי בו אחרי התיכון, גם כי הוא נמכר במחיר ממש טוב באמזון. יש לו ניחוח פרחים מאד חזק והמון ‘אופי’, אז בזהירות נשמה – או שתצאי עם ניחוח משכר וחריף, או שתריחי כמו סבתא שלך.”

Chloe Nomade – ההמלצה שלי

למרות שהניחוח הזה הוא יחסית חדש במגוון של המותג (יצא לראשונה ב-2018), כבר עכשיו הוא מיצב את עצמו כאחד המובילים. הוא מאופיין בניגודיות של רכות וחוזק כאחד, במתיקות חושנית ובעל רעננות ואפילו זוהר. הוא מסמל את האישה הבטוחה והחופשיה בנפשה אשר מתאפיינת ברוח של אלגנטיות טבעית שלא ניתן לחקותה בקלות. אישה מעוררת השראה אשר פורחת בכל החוויות והמפגשים שלה ונותנת ביטוי לאישיותה הייחודית. היא מותירה אחריה ניחוח המגדיר אותה בכל אשר תלך, בכל מקום שבו תהיה. בושם בצלמה ובדמותה – Nomade, הנווד, בדיוק כמוה.

Chloe Nomade
Chloe Nomade

בושם זה ארוז כתכשיט באריזה מעוגלת עם חוט זמש, מבעדה ניתן לראות את הבושם שצבעו ורוד בהיר. קוונטין ביש, הידוע כאחד הכוכבים הגדולים של תעשיית הבשמים, לקח על עצמו את האתגר להוציא תחת ידו בושם חדש שיקנה את הקהל – והוא אכן הצליח. “נומאד” מכיל את המרכיבים הקלאסיים, פצ’ולי, אזוב ומבחר פרחים, בתוספת טוויסט מפתיע של שיזפי מירבל, אלון ופרזיות, ומייצר אווירה חופשית, רעננה, מרחפת ונועזת ובו בזמן תחושה של קרקע ושורשים יציבים המדגישה את הנוכחות הנשית.

Chloe Love Story – באמת סיפור אהבה

כשחיפשתי איך מגדירים את הניחוח הזה במקומות אחרים הגעתי לתיאור: “סיפור אהבה הנרקם באישון לילה בפריז הקסומה”, ואחרי שהרחתי, אני יכולה להסכים עם הרפרנס. מדובר על בושם בניחוח פרחוני עם נוכחות בולטת של יסמין המתמזג עם נרולי ומעניק ריח מתוחכם. גשר המנעולים המפורסם בפריז הינו ההשראה לבקבוק, סמל לנצחיות האהבה ואייקון של בית האופנה.

Chloe love story
Chloe Love Story

הניחוח חושני ופרחוני ומעלה תחושה אביבית של פרחי היסמין והוורד על רקע פריחת עץ התפוז. כאשר תווי הבסיס, פצ’ולי וארז, מייצרים ארומה רומנטית, אלגנטית וחושנית המחזקת והמעצימה את תחושת הנשיות. השימוש ב”קלואה לאב סטורי”, מייצר אווירה שמתאימה לכל שעה, גם לאירוע מיוחד ויוקרתי וגם ליום יום.

ולסיכום – כמה עצות לבחירת בושם

אז אחרי שדיברתי על שלושת הבשמים הבאמת מהממים האלו, חשוב לי לציין כמה נקודות שיש לזכור בזמן השימוש בבושם – כי אם כבר שילמת על ריח יוקרתי, אל תהרסי אותו עם מנטליות של פשוטת עם.

  1. בושם נכון לזמן הנכון – למזג האוויר, האקלים ומידת הלחות יש השפעה על האופן בו מתקבל הניחוח. זאת אומרת שיש להתאים בושם שונה לעונות שנה, מקומות ופעילויות שונות. מבחינת עונת השנה, בקיץ עדיף ללכת על בושם רענן, קריר ואוורירי, קרי עם אחוזי אלכוהול נמוכים. בחורף, לכי על ניחוח מתוק, מוצק, מרוכז ועשיר יותר. מזג האוויר הקר יגרום לניחוח להתאדות מהר יותר.
  2. אל תבחרי בושם בתקופות של שינויים הורמונלים – חוש הריח, וההערכה שלך לניחוח, הולכת להשתנות. טפשת הריון? אז היא תקפה גם פה.
  3. לעולם – ואני לא יכולה לציין את זה מספיק – לעולם אל תשימי שני ניחוחות יחד. את תריחי כמו מעלית מלאה בזקנות, באחריות. טוב, זה כולן יודעות, נכון? אבל שימי לב איפה הרבה נופלות. נגיד ולבשת בגד עם בושם מסוים – לדוגמה ג’קט – עד שלא תכבסי אותו – ואני יודעת שאת לא מכבסת כמו שאת רוצה שנחשוב – גם אל תחליפי את הבושם.

וזהו להיום. יש לכן המלצות נוספות? טיפים לבחירת בושם? Sharing is Caring!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *