בושם נרסיסו: בשבילה

נרסיסו

“נשיות היא האיזון בין הכרת עצמך, ביטחון עצמי ואינטלקט – יחד עם חן ויופי, אינטילגנציה רגשית, אינטואיציה ופגיעות”. אני לא חושבת שיצא לי לשמוע גבר מתאר את זה בצורה כל כך מדויקת כמו מעצב האופנה נרסיסו רודריגז במשפט הזה, ואולי זה מסביר למה תיאור של העבודות שלו – בדגש על ליין הבישום המדהים – כמעט תמיד מכילה את המילה “נשיות”.

אבל לפני שנדבר על בושם נרסיסו, בואו נלך קצת אחורה – רודריגז הוא מעצב אופנה אמריקאי ממוצא קובני ונחשב לאחד מהמובילים והמדוברים בעולם האופנה של ימינו.

שמו אולי לא הכי מוכר לציבור הישראלי, אבל מעבר לעשרות עיצובים שלו שנלבשו ב”סקס והעיר הגדולה”, בנובמבר 2008 הוא זכה לתהילה כשהגברת הראשונה של ארה”ב, מישל אובמה, הפציעה בשמלה בעיצובו באירוע יציאתו הראשונה של ברק אובמה לציבור כנשיא ארצות הברית. בחירת השמלה עוררה תשומת לב יתרה, שהוכפלה פי כמה מונים לאור העיצוב הנועז, שהפנה עורף למסורת חליפות החצאית השמרניות של נשות הנשיאים.

ללא ספק מדובר על אדם שמעריץ נשים, ולא סביר שנראה אצלו על המסלול “תאונות אופנה” למיניהן. “אני במשימה”, הוא אומר, “כשאני יוצר, זה עבור הנאתה של האישה, להביא לה אושר. לתת לה משהו שיעשה אותה שמחה, שיגרום לה להרגיש טוב”.

אופנת נרסיסו
מישל אובמה לובשת נרסיסו

בושם נרסיסו רודריגז

שמו של נרסיסו מוכר בעיקר עקב קו הבישום הנושא את שמו. “הייתי בהלם כשגיליתי שמעצבים שרוצים להשיק בושם בסך הכל בוחרים דוגמא אחת מתוך 20 תרכובות שמציעה להם חברת השיווק”, הוא סיפר על תהליך יצירת הבושם הראשון עליו הוא חתום.

השיטה הזו נראתה עבורו בלתי מתקבלת על הדעת, בעיקר משום שרצה להעביר מסר אחר לגמרי שלא ניתן למצוא בתרכובת פופולרית סטנדרטית. “חשבו שאני משוגע. אני רציתי לשים מאסק בבושם. אלא שהמאסק היה נחשב כל כך גס והמוני”.

לדבריו, ניחוח הוא חלק ניכר מהלוק והנוכחות של אישה, ולכן ייצור ליין הבישום הוא חלק בלתי נפרד מהרצון שלו להעצים נשים ולתת להן ביטוי ואמירה אישית. בעיניו כל אישה היא מיוחדת וצריכה להיות מודעת לעצמה, לשדר נשיות ולחגוג אותה.

הניחוח הראשון האייקוני שלו – Narciso Rodriguez For Her  – נוצר בהשראת שמן מאסק מצרי שנרסיסו הצעיר קיבל מחברה ומאז היה אחד האהובים עליו. הוא מוגדר כבושם שמתאים לאישה המודרנית המודעת לנוכחות העוצמתית שלה.

גרסת ה-Eau de Toilette – הניחוח המקורי

כאמור, הבושם מאופיין בניחוחות חושניים כמו אמבר, מאסק טהור ומרענן, וניל חם, פצ’ולי, ברגמוט ופרחים אקזוטיים שהופכים אותו לקטיפתי ודרמטי. בתחושה ראשונית הוא אמנם מרגיש מעט נועז, כהה, חריף, אך הוא נפתח בהדרגה ועם הזמן מתקבלת תחושה פודרתית ונקייה אך עדיין נשית, שיקית ועוצמתית.

נרסיסו Eau de Perfume

כשנתיים לאחר השקת For Her בגרסת ה-Eau de Toilette (הבקבוק השחור), הושקה גרסת ה-Eau de Perfume (הבקבוק הורוד) המכיל ניחוח פרחוני עם נגיעות ורדים ופרחי אפרסק, פצ’ולי ותווי אמברלין. שימו לב שהאריזה של כל אחד מהם היא הפוכה בצבע – ה-EDT השחור מגיע באריזה ורודה, וה-EDP הורוד מגיע באריזה שחורה – כמו בתמונות – אז הקפידו לבחור נכון בעת קניה בחנויות. למרות שכמו תמיד, במידה וכבר בחרתן את הניחוח המועדף עליכן, תמיד אמליץ לקנות באונליין במחירים הרבה יותר אטרקטיביים.

גרסת ה-EDP

עיצוב הבקבוקים מאד מינימליסטי, מרובע ונקי, ולדעתי הם מייצר אווירה של חדשנות לצד רכות. הזכוכית כהה, כך שלא מאפשרת לראות את החומר בפנים, אבל מחזירה את האור החיצוני ליצירת מעין זוהר העוטף את הבקבוק, דבר המשדר רעננות. גרסת ה-EDP על בקבוקה הורוד משדרת רונטיקה, נשיות וחושניות המזכירה לי את בושם קלואה במקצת, כך שאם אהבת אחד ממליצה לבדוק את השני.

וזהו בנתיים. לבית נרסיסו יש עוד כמה בשמים מהממים, בעיקר סדרת Narciso החדשה יותר, ואולי בהמשך אכתוב גם עליה. אשמח לקבל את התגובות, המלצות והארות שלכן בתגובות.

3 Comments on “בושם נרסיסו: בשבילה”

  1. טוב שהבהרת לגבי האריזות, זה מאד מבלבל.. בפעם הראשונה שקניתי בדיוטי פרי הייתי בטוחה שלקחתי את הורוד, מסתבר שקניתי בטעות את השחור. למזלי גם הוא לא רע בכלל.

    1. חח יוו גם לי זה קרה בדיוטי ביולי האחרון שטסתי לוינה!!
      מה שמצחיק שהשחור יותר טוב בדיעבד חח
      אני ממש אוהבת את האחיזה של הבקבוק, מגניבה ממש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *