גילוח נכון לנשים: מדריך (כך תימנעי מצריבה ודלקות גילוח)

גילוח

צריבת גילוח (Razor Burn) או פצעים הן שתי החששות המתסכלים ביותר שנשים סובלות מהן לאחר גילוח הגוף. כדי למנוע ולטפל בהם, חשוב להבין תחילה את ההבדל בין השניים, ואז להקפיד על שגרת טיפוח לפני ואחרי הגילוח עם המוצרים המתאימים. גילוח נכון לנשים – כך תעשי את זה.

כדי להבין מהי הדרך הנכונה לעשות את זה, הבאנו פה ציטוט מדבריהם של ד”ר רייצ’ל נזריאן וד”ר ג’רמי פנטון מקבוצת שוויגר דרמטולוגיה שנתנו עצות לגבי הדרך להימנע מהן, ובנוסף מה לעשות במידה ואת כבר מתמודדת עמן.

אבל לפני, בואי נבין מול מה אנחנו מתמודדות.

מה ההבדל בין צריבת גילוח לפצעים אחרי גילוח?

לדברי ד”ר פנטון, צריבת גילוח היא גירוי בעור הנגרם על ידי תהליך הגילוח. “גילוח יכול לגרות את העור מכיוון שאנחנו לוקחים להב חד וגוררים אותו על פני העור”, הוא אומר. “זה לא מסוכן, אבל זה יכול ליצור מחלות עור ארוכות טווח וכרוניות”. בהתאם לסוג העור, ישנן נשים המועדות לסבול מהבעיות הללו יותר מאחרות. “מי שסובלת מבעיות כמו אקזמה, עור יבש מאוד או עור דק מאוד יסבלו מהמצב הזה”.

בכל הקשור לפצעים, ד”ר פנטון מציין כי אם יש לך שיער מתולתל באופן טבעי, את יכולה לפתח “שערות הפוכות”, או מצב שנקרא Pseudofolliculitis barbae – מצב בו השיער צומח חזרה לתוך העור. “זה עלול לגרום לבליטות אדומות רבות על העור,” הוא אמר.

גילוח לנשים
טיפ מס’ 1 – אל תגלחי את הפנים, יא עמה

איך להימנע מצריבת גילוח?

הבעיה הכי נפוצה לאחר גילוח היא אותה צריבה או גירוי בעור. הנה הדרכים להימנע ממנה:

הימנעי מלהבים קהים

צריבת גילוח נובעת מכמה סיבות, אומרת ד”ר נזריאן, והסיבה הראשונה והשכיחה ביותר קורית בגלל להב הסכין שבו את משתמשת. “להבים קהים יכולים למשוך את השיער, בעוד להבים חדים גולשים בקלות ומציעים גילוח קרוב יותר”. מכיוון שהלהבים נוטים להתקהות לאחר כל שימוש, היא ממליצה לזרוק אותם לפח אחרי הגילוח הרביעי שלך, או אפילו קודם לכן אם את מתחילה לשים לב להצטברות לכלוך, שיער או עור מת.

“להבים קהים יגרו עור רגיש – נסי להשתמש במכונת גילוח נפרדת ונקייה רק ​​עבור קו הביקיני העדין, ושמרי אותה במקום יבש כשסיימת”. לגילוח קרוב, ד”ר נזריאן המליצה על Razor Flamingo, סכין גילוח לנשים שמגיע עם להבים להחלפה.

הכיני את העור לפני הגילוח

לפני שאת בכלל מרימה את סכין הגילוח שלך, את רוצה להכין את העור שלך היטב. “הכיני את העור על ידי שימוש בקרם לחות וריכוך השיער, וגלחי את גופך במקלחת לאחר שהעור והשיער התרככו עוד יותר באמצעות המים החמים והאדים”, אומר ד”ר פנטון.

לגבי חומר הגילוח עצמו, חפשי ג’ל או קצף לחות כמו קרם הגילוח האולטימטיבי של קיל’ס (זמין בכ-60 ש”ח בסטרוברינט) או ג’ל הגילוח העדין של Skin Regimen (כ-100 ש”ח ב-Feelunique). “השימוש בג’ל או קצף גילוח חשוב מכיוון שהוא עוזר לשערות לעמוד במאונך ומאפשר ללהב הסכין לחתוך אותן בקלות רבה יותר”, הוא הוסיף.

שימי לב למספר הלהבים

גם ד”ר נזריאן וגם ד”ר פנטון מסכימים שכשמדובר במספר הלהבים שעל סכין הגילוח, יותר להבים זה לא בהכרח טוב יותר. “כמות גדולה מדי של להבים יכולה להיות קשוחה מדי על עור רגיש, ושני להבים בהחלט מספיקים”, מציין ד”ר נזריאן. בנוסף, חשוב לגלח יום כם ויום לא, ובהחלט לא בכל יום. “נסי להפחית את מספר הימים בשבוע בהן את מגלחת את העור, כדי לתת לעור שלך הזדמנות לנוח”, אומר ד”ר פנטון.

סיימי את הגילוח עם קרם לחות

לאחר הגילוח הקפידי על שימוש בקרם לחות עם פורמולה מזינה כמו קרם הלחות של CeraVe או קרם הגוף האיכותי של Necessaire (שזמין באמזון).

סכין גילוח
הד”ר אומר ששני להבים זה מספיק.

איך למנוע פצעים אחרי גילוח?

עוד בעיה נפוצה היא הפצעים הקטנים שמופיעים אחרי הגילוח, והם בעצם אותן “שערות הפוכות” קטנות. כך תימנעי מהן:

עשי פילינג לפני הגילוח

אם את מכירה את עצמך כבעלת עור שנוטה לפצעונים לאחר גילוח, ד”ר פנטון מציע לעשות פילינג עדין לפני גילוח, אשר יקל על השערות לצאת בקלות יותר מפני העור. ההמלצה שלנו? סקראב הקפה של פרנק בודי, ואת תמיד יכולה להכין פילינג ביתי בקלות.

נסי מכונת גילוח

דרך נוספת למנוע פצעים אחרי הגילוח היא לבצע את הגילוח באמצעות מכונה, מכיוון שהיא בדרך כלל לא מתקרבת לעור כמו גילוח בסכין.

גילוח נכון לנשים: מדריך

מה לעשות אם כבר יש לך צריבת גילוח או פצעים?

אם לא הקשבת לנו וכבר יש לך צריבת גילוח, ד”ר נזריאן ממליצה לתת לעור להחלים בצורה הכי טובה שאפשר. “אל תגרדי או תפגעי בעור ואל תמרחי עליו חומרים על בסיס אלכוהול, כי הם יכולעם להגביר את הדלקת ואת הסיכון לזיהום וצלקות. חשוב לאפשר לעור להחלים ולהימנע מגילוח של האזור המשך מספר ימים”. אם העור ממש מציק לך, נסי להשתמש בקרם עדין טבעי, למשל על בסיס אלוורה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *