מה סוג עור הפנים שלך? ככה תדעי

סוג עור

האם יש לך עור יבש? עור פנים שמנוני? אולי שילוב של השניים? אם את לא יודעת לענות על השאלה הזו מתוך שינה – או שיודעת אבל זה תלוי בתקופה, במזג האוויר או במצב הכוכבים – כנראה שאת לא ממשת את מלוא הפוטנציאל של שגרת טיפוח העור שלך. אבל אל דאגה – בהמשך, הרכבנו מדריך פשוט שיעזור לך לקבוע את סוג עור הפנים שלך, כך שתוכלי לטפל בו טוב יותר, בהתאם לצרכים הספציפיים שלו.

אז נתחיל עם קצת מוטיבציה. למה זה חשוב לדעת מה סוג העור שלך?

פשוט מאד. אבחון נכון של סוג עור הפנים שלך הוא הצעד הראשון בהתאמה טובה יותר של מוצרים המתאימים ביותר עבורו, בדרך לתוצאות אפקטיביות יותר, ועור יפה ובריא יותר! ובינינו, זהו הדבר בעל ההשפעה הגדולה ביותר על היכולת שלך להשיג את כל היעדים שלך לטיפוח העור.

“מרבית האנשים נופלים תחת אחת הקטגוריות הבאות של סוגי עור: רגיל, שמנוני, יבש או מעורב”, כך אמר בריאיון רופא העור ד”ר דוואל בנוסלי, דרמטולוג וחוקר מומחה. “עור מעורב הוא ללא ספק סוג העור הנפוץ ביותר שאני רואה אצל המטופלים שלי”.

אז כדי לעזור לך לקבוע מהו סוג עור הפנים שלך, תיארנו בהמשך הפוסט מספר מאפיינים של כל סוג. יתכן שהעור שלך לא ייפול בצורה מושלמת לאחת הקטגוריות האלו, אבל המדריך הפשוט הזה יכול להפנות אותך בכיוון הנכון, ולעשות קצת סדר בבלאגן. נתחיל.

סוג עור
סוגי העור השונים

סוג עור רגיל

אנחנו מתחילים מהברור מאליו: סוג עור רגיל הוא עור שאינו שמנוני, ואינו יבש – ונשאר כך לכל אורך היום. לדברי ד”ר בנוסלי, מדובר על סוג עור יחסית נדיר.

איך מטפלים בעור כזה: ניקוי העור בעזרת ניקוי עדין (אני ממליצה על מי ניקוי פנים עם תמציות האפרסק של קלרינס), וכמובן שימוש יומיומי בקרם לחות ומקדם הגנה נגד השמש. בנוסף ,הד”ר ממליץ על תוספת יומית של סרום אנטי-אוקסידני, כמו למשל סרום CE מבית SkinCeuticals, המותג המיני רפואי מבית לוריאל (עליו כתבתי כבר פה), ופילינג לפחות פעם בשבוע.

הסרום
הסרום – לחצי לכניסה לעמוד המוצר

סוג עור שמנוני

הדרך הקלה ביותר לאתר עור פנים שמנוני היא עור מבריק. מכיוון שבלוטות החלב בסוגי העור השומניים פעילות יותר מהממוצע, עור שומני הוא בסיכון גדול יותר להופעת נגעים או פגמים. כדי לעזור לך לקבוע אם את נופלת בקטגוריה הזו, מומלץ לנסות את הבדיקה המהירה הבאה – קחי מגבון סופג שמן ולחצי אותו על איזורים שונים של הפנים שלך. אם הוא הופך לשקוף – סימן שהוא ספג שמן.

כיצד לטפל: כשמדובר בטיפול בעור השומני שלך, “ניקוי פעמיים עד שלוש בשבוע באמצעות ניקוי פילינג יכול להועיל”, אומר ד”ר בנוסלי, “חפשי מוצרים שמכילים מרכיבים כמו חומצה גליקולית או חומצה סליצילית”. רק היזהרי שלא לעשות את זה בצורה מוגזמת, שכן יותר מדי פילינג ביתי עלול להוביל לשחרור יתר של שמן. “במילים אחרות, העור שלך יכול להיות שומני יותר מאשר כאשר התחלת.” כדי להשלים את השגרה, היצמדי לקרמי לחות קלים נטולי שמן, סרומים נוגדי חמצון וכמובן קרם הגנה יומיומי.

באופן אישי, אני אוהבת את קרם הלחות של CeRave (היכנסי לקרוא על המותג), אשר מעניק לחות ומסייע בשיקום שכבת ההגנה הטבעית של עור הפנים והגוף.

קרם לחות סרווה
לחצי לכניסה לעמוד המוצר

סוג עור יבש

אם העור שלך יבש, את כנראה תרגישי. על פי הד”ר, “אם את רואה עור מורם – כתמים לבנים, בדרך כלל – כנראה שיש לך עור יבש,” הוא אומר. על פי נתוני האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, עור יבש בדרך כלל נראה “דהוי” ועשוי להרגיש מגרד.

כיצד מטפלים: עבור בעלי עור יבש, המומחים ממליצים על ניקויים עדינים במרקם קרם, ולהימנע מניקויים במרקם קצף, אשר עשויים להכיל מרכיבים אשר מוציאים את הלחות מתוך העור. כאשר העור לח מעט, יש למרוח קרם לחות כדי לעזור לנעול את הלחות בתוך העור, וולהמשיך עם קרם הגנה כמובן. הניקוי הכי מומלץ לעור יבש הוא Natural Rose Cleansing Milk של גרנייה.

קרם לחות לסוג עור יבש
לחצי לכניסה לעמוד המוצר

אגב, באופן כללי מוצרי טיפוח פנים עם מי ורדים הם הדבר החם כרגע, כאשר המרכיב הפופולרי הזה צץ בכל ההשקות החדשות ביותר של מרבית המותגים המובילים.

רצוי לציין שיש הבדל בין עור יבש לעור מיובש. עור יבש (סוג העור) הוא מה שאת מתמודדת איתו כל השנה – לא משנה העונה או מזל האוויר, עורך עדיין מרגיש ונראה יבש. עור מיובש, לעומת זאת, יכול להיות תוצאה זמנית של חשיפה למספר גורמים, ביניהם מזג אוויר חורפי, חומרי ניקוי חזקים, רטיבות מוגזמת וכדומה, והוא יכול להשפיע על כל סוגי העור. למעשה, את עלולה אפילו לסבול מעור מיובש ומעור יבש בו זמנית. אם העור שלך נראה יבש מהרגיל בחורף, למשל, זה יכול להיות סימן לכך שעורך זקוק לתשומת לב רבה יותר – ובמקרה כזה הייתי ממליצה על קרם הידרו בוסט של ניוטרוג’ינה בתור הפתרון.

סוג עור מעורב

כפי שציין ד”ר בנוסלי, עור מעורב הוא אחד מסוגי העור הנפוצים ביותר. לעתים קרובות הוא מתאפיין כעור יבש באזורים מסוימים ושמנוני באזורים אחרים. אזור העור שהוא בדרך כלל שומני הוא אזור ה-T (מצח, אף, סנטר), בעוד שהלחיים בדרך כלל מתייבשות.

כיצד לטפל בעור מעורב: התמודדות עם עור פנים בעל שתי אישויות שונות יכולה להיות מעט מאתגרת, אך לא בלתי אפשרית. ברגע שאת מייצרת שגרת טיפול בעור שמתייחסת גם ליובש וגם לשמן העודף, את מסודרת. איך עושים את זה? ההמלצה שלנו היא קרם לחות המוזן בסרום ציפורן חתול של קיל’ס.

קרם לחות לסוג עור מעורב

לסיכום

הבנה של מהו סוג העור שלך היא השלב הראשון והחשוב ביותר של כל שגרת הטיפוח שלך. ברגע שתביני מה סוג העור שלך, תוכלי להשתמש במוצרים המותאמים במיוחד עבורו, כך שהתוצאות יהיו הרבה יותר טובות ומהירות. זה לא משנה אם את משתמשת במוצרי יוקרה או ברכיבים טבעיים בלבד (שמן קוקוס למשל) – ידע הוא כוח. ואגב, במידה ובא לך לקחת את שגרת הטיפוח שלך לשלב הבא, ממליצה לך לבדוק את הפוסט שלנו על ארבעה סוגים חדשים של מסכות פנים.

וזהו להיום. יש שאלות? נשמח לשמוע ממך בתגובות בעמוד, או בעמוד הפייסבוק שלנו.

עד הפעם הבאה נסיכה, XOXO

One Comment on “מה סוג עור הפנים שלך? ככה תדעי”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *