עשי זאת בעצמך: מסכת אבוקדו לשיער עם דבש ושמן זית

מסיכת אבוקדו לשיער

אני אומנם לא כל כך משקיעה בטיפוח השיער שלי כמו בשנים עברו – במהלכן הוא נצבע, הובהר, הוחלק ובאופן כללי סבל לא מעט -אבל תמיד האמנתי שהיופי והטיפוח החיצוני חייב להתחיל ממה שאת מכניסה פנימה, לתוך הגוף שלך. ולכן, כשבאתי לחפש פתרון לקבלת שיער מבריק, רך וחלק יותר, אחד הפתרונות שמצאתי (וממש ממש אהבתי) הוא מתכון של מסכת אבוקדו לשיער שקל להכין בבית, ועושה פלאים.

כשהייתי סטודנטית, אחד מהתחביבים שלי היה לשים מסיכה או טיפול כלשהו על השיער למשך כמה שעות, ובנתיים להתעסק בעינייני – ללמוד, או לראות פרקים של גוסיפ גירל בבינג’, תלוי בשלב של הסמסטר. ממש אהבתי את ההשפעה על השיער שלי שהיה רך ומבריק אחרי הטיפולים האלה, אבל עכשיו, כשאני קצת יותר מודעת לכמות הכימיקלים שהכנסתי לשיער שלי וההשפעה ארוכת הטווח שלהם על השיער, הפכתי למעריצה גדולה של מוצרי טיפוח על בסיס טבעי.

במחקר קצר ברשת מצאתי המון מתכונים ופורמולות למסכות שיער להזנה עמוקה – וניסיתי הרבה מהן – אבל המסכה הזו עם השילוש הקדוש של אבוקדו, דבש ושמן זית היא האהובה עלי. לא רק בגלל שהוא עושה את השיער רך ומבריק, אלא גם בגלל שאפשר להכין אותה ממרכיבים שכמעט תמיד יש לנו בבית.

אבוקדו

מסכת שיער על בסיס אבוקדו, דבש ושמן זית

אותם שומנים ושמנים באבוקדו שהופכים אותם לטובים לעור הפנים גם הופכים אותו לאופציה נהדרת לסיוע בתיקון שיער יבש, שביר או פגום (ראי גם: מתכון למסכת אבוקדו לפנים שאני אוהבת). שמן הזית גם הוא ממש עוזר להוסיף לשיער לחות, ועל הדרך מסייע בהגנה עליו מפני נזקים חיצוניים – דבר הכרחי אם את אוהבת לעצמב את השיער בחום.

הדבש, מנגד, מפוצץ בויטמינים המחזקים את הקרקפת, ומצפה את קצוות השיער בצורה כזו הנותנת להם ברק נהדר. את יכולה להוסיף לכל היופי הזה גם טיפה או שתיים של שמן אתרי בניחוח לבנדר, שהוא ידוע בתור טיפול טבעי לקרקפת, במיוחד למי שסובלת מקשקשים ועור מגרד. והוא גם מריח מהמם.

מבחינת היישום שלה, שם המשחק בכל הנוגע למסכות שיער זו היכולת לגרום למרכיבים להיכנס לעומק סיב השערה – ובמקרה הזה נצטרך לעשות זאת באמצעות חום. את זה נוכל לעשות בכמה דרכים – השיטה המועדפת עלי היא לשים את המסכה על שיער לח, לעטוף אותה בכובע מקלחת ואז להפעיל חום – או באמצעות מייבש שיער, אם את ממהרת, או בדרך הטבעית והפשוטה יותר של לשבת בשמש. אני משאירה את המסכה ל-30 עד 45 דקות, מעשנת סיגריה במרפסת, משחקת קצת בפלאפון, ואז נכנסת לשטוף את זה ולחפוף עם השמפו והמרכך הרגילים שלי.

אם השיער שלך שומניקצת, מומלץ לוותר על הסנטימטר או שניים הראשונים כשאת מורחת את המסכה. אם ממש כולו יבש, מרחי על כל האורך.

מבחינת תדירות – אני עושה את זה (או טיפול דומה) בערך פעם בחודש. אם השיער שלך באמת באמת יבש, הייתי אומרת לך לעשות את זה פעם בשבועיים (ולקרוא את הפוסט שלנו עם כל הגורמים לשיער יבש, ואיך לשפר את המצב). אם יש לך שיער ממש דק / דליל – יכול להיות שכדאי לך לוותר על המסכה הזו, היא כנראה כבדה מדי עבורך.

מסיכת אבוקדו לשיער

ויאללה, חפרנו מספיק. למתכון:

מרכיבים

  • 1 אבוקדו בשל, קלוף ומגולען
  • 2 כפות שמן זית
  • 2 כפות דבש
  • 2-3 טיפות שמן אתרי בניחוח לבנדר (לא חובה)

הוראות הכנה ושימוש

  1. ערבבי את כל החומרים במעבד מזון או במיקסר עד לקבלת צבע בהיר ומרקם חלק.
  2. מרחי את המסכה על שיער לח, תוך התמקדות בקצוות. את מוזמנת לשפשף אותן מעט.
  3. השתמשי בגומיה כדי לאסוף את השיער לגולגול על ראשך, וחבשי כובע מקלחת.
  4. חממי את השיער על ידי שימוש במייבש שיער במשך כ-15 דקות או ישיבה בשמש במשך כ-30 דקות.
  5. שטפי את השיער וחפפי כרגיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *