האם שמן עץ התה הוא הפתרון כנגד אקנה?

שמן עץ התה

שמן עץ התה ידוע בתור מרכיב אפקטיבי לטיפול בעור הנוטה להתפרצויות אקנה מאז שאני זוכרת את עצמי. אבל האם בעולם של היום שהולך ומתקדם לכיוון פורמולות יותר ויותר מתוחכמות, שמן עץ התה הוא עדיין המרכיב אותו שצריך לחפש? יצאתי לבדוק.

מהו שמן עץ התה?

בפשטות – שמן עץ התה הוא שמן אתרי (Essential Oil, למדי עליהם פה) המופק מעץ קטן שמקורו באוסטרליה. יש לו ריח חזק בניחוח קמפור והוא בדרך כלל צהוב בהיר או שקוף במצבו הטהור.

האגדה מספרת שכבר בשנת 1770 משלחת של הצי הבריטי הגיעה לחופי אוסטרליה ולמדה מהתושבים המקומיים על עץ קטן שהעלים שלו בעלי כוחות ריפוי, בו הם משתמשים לטיפול בחתכים ופצעים. הבריטים, מצד שני, לא הכי התרשמו, ועשו מה שהם עושים הכי טוב – הכינו מהעלים האלו תה – ולכן נתנו לעץ את שמו: “עץ התה”.

שמן עץ התה - ציור

האם שמן עץ התה עוזר למניעת אקנה?

לדברי קריסטי איטון, מדריכה ראשית של המותג Skin Regimen, שמן עץ התה הוא עדיין כלי נשק יעיל במאבק נגד אקנה: “השמן מכיל תרכובות עם פעולה אנטי-בקטריאלית יעילה, ולכן מקטין את הסיכוי לפגמים בעור על ידי הריגת החיידקים הגורמים להם”.

ואכן, מחקרים רבים (כמו זה למשל) הוכיחו כי תמצית השמן הזה מחזיקה באופן טבעי בתכונות אנטי-דלקתיות ואנטיבקטריאליות, כלומר היא מסוגלת להפחית את כמות החיידקים הגורמים לאקנה על העור, ובנוסף להרגיע כל גירוי שכבר התרחש.

האם יש לו חסרונות?

כמו הרבה מוצרים אחרים, רק מכיוון שמדובר על מוצר טבעי זה לא אומר שאת צריכה לשפוך אותו על עצמך בלי סוף. “שימוש מוגזם בשמן עץ התה עלול להזיק, וכמובן שאסור לבלוע אותו מכיוון שהוא לא בריא לצריכה”, מזהירה איטון. “עם זאת, חשוב לזכור שהמוצרים אשר מכילים את שמן עץ התה נוצרו בקפידה על מנת לאפשר שימוש בריא ובמידה הנכונה”.

האם זו האופציה הטובה ביותר לטיפול באקנה?

מספר מחקרים הראו כי שמן עץ התה יעיל באותה מידה כמו מוצרים כימיים המבוססים על בנזואיל פרוקסיד בהפחתת חומרת האקנה – אם כי לוקח יותר זמן לראות את אותן תוצאות. כפי שמסבירה איטון, היתרון בשימוש בשמן עץ התה הוא בכך שהוא הרבה יותר עדין ופחות פוגע בעור.

בנוסף, שמן עץ התה הוא “שחקן קבוצתי”, מה שאומר שהוא אחד מהמרכיבים האלו שניתן להשתמש בהם באופן בטוח לגמרי לצד מרכיבים נוספים – חומצה גליקולית או סליצילית למשל – כדי לספק טיפול הוליסטי לעור פגוע בקלות. בנוסף, “עץ התה הוא נוגד חמצון רב עוצמה ואילו בנזואיל אינו כזה”, מסבירה איטון, “מה שיכול ליצור היווצרות רדיקלים חופשיים עם השימוש – כך יכול להיות שהחצ’קון יעבור מהר יותר, אבל המרכיב הזה ירגיז מאוד את העור המקיף את המקום וייתכן שיכול להוביל לנזק לתאי העור.”

איך משתמשים בשמן עץ התה לטיפול באקנה?

כשאת באה להשתמש בשמן עץ התה לטיפול באקנה, יש לך בגדול שתי אפשרויות: או להשתמש בשמן בצורתו הטהורה, או לבחור במוצר שמכיל אותו.

כשאת משתמשת בשמן הטהור, ההמלצה היא לשים אותו באמצעות צמר גפן ישירות על העור במקום הנגוע, ובמידת הצורך לדלל את השמן בקצת מים או אלוורה במידה והעור שלך רגיש. אופציה נוספת היא להוסיף כמה טיפות של השמן לקרם הלחות או הסרום הרגיל שלך.

בהקשר הזה, אני ממליצה על השמן הבא:

שמן עץ התה

שמן עץ התה אוסטרלי אורגני של B. Well

  • מכיל שמן טהור ומזוקק שהופק מעץ התה האוסטרלי הגדל בחווה העומדת בסטנדרטים של שימוש בר-קיימא.
  • הופך בתהליך טבעי השומר על היתרונות החיוניים ומבטיח יעילות מירבית.
  • משפר את הבריאות, הטון והמרקם של עור פגוע.

מצד שני, אם לא בא לך להסתבך עם השמן הטהור, את יכולה פשוט לקנות מוצר שמכיל את מרכיבי שמן עץ התה שקיימים בשוק. בהקשר הזה, אני ממליצה על קרם הגוף הבא:

קרם רחצה / גוף טבעי עץ התה של JASON

קרם הגוף הטבעי הזה מנקה ומזין את העור עם פורמולה המכילה את תמציות עץ התה בתוספת ויטמין E, אלוורה ופרו-ויטמין בי 5. השילוב הטבעי הזה עוזר לניקוי והרגעת עור רגיש.

עוד מוצרים שאני אוהבת: מגבונים המכילים את תמציות עץ התה של דה בודי שופ, ומסיכת פנים חדשנית של המותג Boscia.

וזהו להיום. כמו תמיד, אשמח לשמוע תגובות, הערות והמלצות נוספות. והעיקר, עור בריא לכולנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *