הסוף לחגיגה: אסוס מגבילה את ההזמנות מאתרים בינלאומיים

אסוס

את את מכורת אסוס כמוני, כנראה כבר שמת לב כי בחודשים האחרונים החברה סגרה את האפשרות להזמין מהאתרים המקומיים של החברה – ולא נשארה לנו ברירה אלא להזמין ישירות מהאתר הבינלאומי.

אז מה הסיפור פה? כידוע, אסוס מפעילה עשרות אתרים מקומיים המיועדים למדינות שונות – כולל אתר וקודי הנחה יעודיים עבורנו, עליהם כתבתי במדריך אסוס ישראל שלי – ומצד שני, הפריטים עצמם נשלחים ממספר קטן של מחסנים כשלכל מחסן תמחור שונה. וזה מה שמאפשר את המשחק בין האתרים השונים, כאשר קונות מקצועניות כבר יודעות איך להשוות את אותם הפריטים בין האתרים השונים על מנת למצוא את המחיר הטוב ביותר.

לדוגמה – אם ניקח את בגדי הספורט של אסוס בתור דוגמה – נעלי ריצה נייקי ג’וי רייד שחורות, נמכרות באסוס פורטוגל בכ-65 ליש”ט ובאסוס האנגלי בכ-80 ליש”ט, פער של יותר מ-20%. נעלי אדידס אולטרה בוסט גם הן נמכרות באסוס פורטוגל בכ-90 פאונד, ובאתא האנגלי ב-112 ליש”ט. שוב, פער רציני.

יתרון נוסף למעבר בין האתרים השונים הוא חוסרים במלאי או במידות – כאשר אם פריט חסר באתר אחד, היינו יכולות לעבור לאתר של מדינה אחרת על מנת למצוא אותו.

יתרון שלישי – שערי מטבע. לפעמים שער ההמרה משחק לטובתנו ברמה כזו שעדיף להזמין בליש”ט ולא באירו, למשל. שלושת היתרונות האלו באמת יצרו אפשרות למצוא פריטים בהנחות מאד גדולות.

והדבר הכי טוב – לא היית צריכה להיות גאונה כדי לנצל את העניין. זה היה מאד פשוט ואינטואטיבי, ואפילו קיים תוסף לגוגל כרום שבודק את ההפרשים בקלות ובאופן אוטומטי.

אסוס
לחצי לכניסה לאתר

כל זה כאמור נגמר בסוף ינואר כאשר אסוס החליטה להחליף בין מחסני האספקה לישראל – מגרמניה לאנגליה. לטענת החברה, זה בכלל לא קשור לעניין המחירים אלא לשביעות רצון הלקוחות מהשירות הלוגיסטי, כשהמחסן באנגליה הרבה יותר מתאים ללקוחות הישראלים מבחינת מגוון המוצרים הזמין וזמן הטיפול, ולכן יאפשר לחברה לעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר של שירות לקוחות.

כעת, ניתן להזמין רק מהאתר האנגלי של אסוס, ובכל השאר נחסמה האפשרות לבצע משלוח לישראל. קצת מבאס. ואולי זה בדיוק הזמן לבדוק אתרי קניות אחרים.

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *