אבני חן בשיניים: כל מה שאת צריכה לדעת על אבנים דנטליות

אבני חן בשיניים

ישנן דרכים רבות בעולם הביוטי שבהן אנו יכולות לבטא את עצמנו: קעקועים, צבע שיער, איפור, ועכשיו… יש לנו אופציה חדשה – אבני חן בשיניים. או שאני צריכה לומר, אופציה שחוזרת, שכן הטרנד הנוצץ היה פה כבר פעם, בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. אם אינכם מכירים, ניתן לתאר אבני חן בשיניים כ-“קישוטים לשיניים שלנו שהם חצי קבועים ומודבקים ישירות לשיניים עם חומרים דנטליים”, לפי השיננית והמומחית לאבני חן בשיניים, ביאנקה ביוקנן.

אבל, כמו המשפט המפורסם, לא כל מה שנוצץ הוא תמיד זהב. המשיכו לקרוא כדי ללמוד על היתרונות והחסרונות הפוטנציאליים של אבני חן בשיניים, היישר מכמה מומחים שכתבו על הנושא.

מה זה אבני חן בשיניים?

אבני חן בשיניים, הידועות גם בשם אבני חן דנטליות, הן סוג של תכשיטי שיניים שניתן להשתמש בהם כדי לבטא את עצמך – חשבי על כוכבים, ברקים, פרפרים, ואפילו הדאבל C הקלאסי של שאנל. “תהליך היישום אינו פולשני, תוך שימוש בדבק המשמש באופן קבוע את אלה המועסקים בהצמדת מכשירים אורתודונטים, כגון פלטות לשיניים”, מסבירה ביאנקה. זה אומר שאין צורך בשום קידוח או הליכים פולשניים.

עם זאת, למרות שאבני החן ניתנות להסרה, חשוב לציין שהדבק המשמש בתהליך היישום עשוי לשנות מעט את מרקם פני השן, מה שעלול להפוך את האמייל למחוספס יותר.

מה חשוב לדעת לפני

כדי להתכונן לתהליך של הדבקה של אבני שן, יש כמה דברים שכדאי לזכור. ראשית, ודאי שהשיניים שלך נקיות וללא כל סדקים, חורים או עברו לאחרונה תהליך של שיקום שיניים. קלריסה הרסט, בעלת מכון שיניים שכזה בניו יורק (שלקחתי את התמונה בהמשך מהאינסטגרם שלו), מציעה להשתמש בחוט דנטלי מראש כדי להבטיח ניקיון מיטבי. זה גם מועיל לבוא עם רעיון לגבי מה את רוצה מבחינת עיצוב, צבעים והאווירה הכללית שאת הולכת אליה.

ביום התור, הרסט ממליצה להגיע עם בטן מלאה – לא תוכלי לאכול במשך שעה עד שעתיים לאחר ההשמה. בנוסף, מומלץ להביא מעט מים ושפתון או ליפ גלוס לנוחות שלך לאחר הפגישה.

לדברי הרסט, מבחינת ההליך עצמו, הדבקת אבני חן על השיניים היא תהליך מהיר שלא לוקח הרבה זמן. את יכולה לצפות שזה יהיה ללא כאבים, והכל הפיך לחלוטין, מה שמבטיח שלא יהיו השפעות לטווח ארוך. “את צריכה לצפות להרגיש את אבן החן במשך יומיים עד שבועיים בזמן שאת מתרגלת אליה”, היא אומרת. “בסופו של דבר, התחושה הזו פשוט תיעלם”.

באשר לעמידותן של אבני החן, גבישים בדרך כלל מחזיקים בסביבות שישה חודשים עד שנה, בעוד שפיסות זהב יכולות להחזיק עד שנה.

תופעות לוואי אפשריות של אבני חן בשיניים

“כאשר התהליך מתבצע עם הפרוטוקולים הנכונים, הדבקת אבני חן דנטליות לא אמורה לגרום נזק לשיניים שלך”, אומרת ברידג’ט גלזארוב, רופאת שיניים שמכירה את ההליך. “בעקבות הנחת אבן החן, חיוני ללטש בקפידה את כל עודפי הדבק, וכתוצאה מכך יתקבל משטח בתולי דמוי זכוכית על השן”. היגיינת פה לא נכונה עלולה להוביל להצטברות רובד על משטחים לא אחידים אלה, שעלולה להסלים לעששת דנטלית ולמחלות חניכיים.

חשוב לנקוט משנה זהירות ולעשות מחקר מעמיק בעת ביצוע אבני חן בשיניים. אם הם נעשות במקום לא מקצועי עם ערכות עשי זאת בעצמך באמצעות דבק ציפורניים, יכולות להיות כמה תופעות לוואי חמורות. יתרה מכך, אם אבן החן גדולה מדי או לא מיושמת נכון, זה יכול לגרום לגירוי או חתכים בחלק הפנימי של השפה או החניכיים. “כדי להימנע מפגיעה בשיניים, עליך למצוא אמן מקצועי המתמחה באבני חן דנטליות”, מייעצת הרסט.

הסרת אבני חן בעצמך בשיטה לא נכונה או נשיכה של משהו קשה יכולה גם להוביל לתופעות לוואי. “טכניקות הסרה לא נכונות עלולות להפשיט את השכבה העליונה של השן, לחשוף את הדנטין הרגיש שמתחתיה, ולהוביל לאי נוחות ורגישות”, מסבירה גלזארוב. “הסרה לא נכונה של אבן החן עלולה לפגוע גם בשכבת ההגנה החיצונית של השן”. כדי למנוע בעיות, תמיד מומלץ להסתייע ברופא שיניים בהסרה או התאמה של אבני חן דנטליות.

קריאה נוספת: עט להלבנת שיניים: 5 מוצרים מומלצים (ואיך זה עובד)

איך לטפל באבני חן בשיניים?

לאחר הדבקה של אבן חן על השיניים, חשוב לשמור על שגרת היגיינת הפה הרגילה של צחצוח ושימוש בחוט דנטלי. “הימנעו משימוש במברשות שיניים חשמליות על השן עם אבן החן, מכיוון שהרעידות עלולות לגרום לה לעקור אותה”, מייעצת הרסט. ביקורים קבועים אצל רופא השיניים יכולים לעזור לעקוב אחר מצב אבן החן ולהבטיח שהיא לא גורמת נזק.

אם החלטת להסיר אבן חן בשיניים, מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים, שכן יש לו את הכלים והמומחיות הדרושים להסרתה מבלי לפגוע באמייל. “תהליך ההסרה כולל שימוש בכלים מיוחדים כדי לנתק בעדינות את התכשיט, ולאחר מכן ליטוש קפדני כדי להסיר כל חומר מליטה או דבק שנותר. המטרה היא להסיר עודפי חומר תוך שמירה על שלמות האמייל והבטחת משטח חלק למניעת הצטברות פלאק”.

אבני חן בשיניים

סיכום

אבני חן בשיניים הן דרך מהירה וחסרת כאבים להוסיף קצת סטייל למראה היומיומי שלך. עם זאת, אם את הולכת על זה – טיפול שיניים מקצועי הוא המפתח הן ליישום והן להסרה, וזה חשוב על מנת למזער את ההשפעות השליליות האפשריות על השיניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *