איך לטפל ולהרגיע כוויית שמש

כוויית שמש

אני שונאת כוויות שמש. ולמרות שכולנו יודעות ששימוש בקרם הגנה (עדיף עם SPF גבוה) זו השיטה הטובה ביותר למניעתן, לא תמיד אני זוכרת לשים, או שאני נשרפת דווקא במקומות היחידים בגוף בהן לא חשבתי להימרח. כוויית שמש באה לידי ביטוי באדמומיות בעור, בגרד וברגישות למגע ונפוצה במיוחד באיזור הרגליים, הגב והכתפיים – ולמרות שבדרך כלל היא לא מייצרת נזק לטווח ארוך, מדובר על אי נעימות גדולה.

אז אם גם את קיבלת כוויית שמש ומחפשת הקלה מהירה, אל דאגה! יש דברים שאתה יכול לעשות בעצמך בבית שיכולים לעזור לך להקל על הכאב. הנה חמש טיפים שיכולים לעזור לך:

טיפ כוויית שמש #1: קררי את האיזור

כשיש לך כוויות שמש, העור שלך עשוי להיראות אדום, נפוח וחם למגע. כדי להיפטר מאי הנוחות, נסי לקרר את עורך. קירור באמצעות מים קרים יכול לסייע בהרגעת העור, גם בגלל הטמפרטורה אבל גם מכיוון שהמים ישטפו כל לכלוך וזיהום. אם זה לא עוזר, ועורך עדיין חם, את יכולה להשתמש במסכת פנים מקוררת. בפעם האחרונה שנכוויתי בפנים השתמשתי במסכה של SkinCeuticals שמייצרת תחושת קירור בעת המגע שלה עם העור. היא עוזרת לנטרל את ההשפעות הגלויות של הכוויה, כולל הכתמים, האדמומיות והתייבשות העור, וגם מקלה כמובן על התחושות הלא נעימות שבדרך כלל מגיעות עם כווית שמש.

מסכה נגד כוויות

טיפ כוויית שמש #2: אלוורה

אם העור נשאר עם מספיק לחות יש פחות סיכוי שהוא יתקלף וייצר שלפוחיות. ג’ל אלוורה מכיל ויטמין סי, ויטמין איי, אנזימים, מינרלים וחומצות אמינו הידועות כמסייעות בהרגעת עור שרוף. המלצה שלי – מראש אחסני את מוצרי ג’ל האלוורה שלך במקרר, מה שייתן להם תחושת קירור נוספת.

טיפ כוויית שמש #3: לחות מתחילה מבפנים

עור מלא בלחות הוא עור שמח, והתהליך של הוספת לחות לעור מתחיל מבפנים. על פי נתוני מחקרים של האגודה למלחמה בסרטן, כוויות שמש “צורכות” או “שואבות” נוזלים מהגוף. כידוע, עור רווי במים נרפא מהר יותר, ולכן במידה ונשרפת בשמש חשוב להקפיד לשתות מים ולשים לב לסימני התייבשות.

טיפ כוויית שמש #4: חכם בשמש

זה אולי נראה מובן מאליו, אבל זה הכרחי להימנע מחשיפה נוספת לשמש מהרגע בו שמנו לב שנשרפנו ואנחנו סובלות מכוויות שמש. בדרך כלל זה לוקח כשש שעות עד שכוויה מתפתחת באופן מלא על פני העור, וזו הסיבה שלא תמיד שמים לב אליה עד שחוזרים הביתה בסופו של היום. בכל מקרה, מומלץ להשתמש בקרם הגנה מונע שיזוף ולהימנע מכל חשיפה לקרני ה-UV המסוכנות.

טיפ כוויית שמש #5: חומץ תפוחים וממליס

צמח ההממליס, או, בשמו העממי יותר “אגוז המכשפה” (Witch Hazel), הוא צמח שמקורו באיזור צפון אמריקה. למרות שמו המפחיד קצת, צמח זה מספק מגוון רחב של אפשרויות טיפול ושיקום העור, והוא יכול להיות כלי משמעותי בכל מה שקשור לטיפול קוסמטי טבעי. חומץ תפוחים, מצד שני, עוזר לאיזון רמת ה-ph על פני העור, ולכן יכול לעזור משמעותית נגד גירוד והתקלפות. וזו בדיוק הסיבה שכבר פירטנו באריכות על המרכיבים האלו (ועוד נוספים) בתור פתרון מצוין נגד הופעת נימים בפנים.

וטיפ אחרון: לא מזיק לשאול מומחה

האם כוויות השמש שלך עזות במיוחד עם תסמינים שעדיין נמשכים לאחר שניסית את הטיפים שתיארנו פה? אם כך, מומלץ שתשקלי לפנות לרופא. בעוד שרוב כוויות השמש הן בדרך כלל זמניות, יש מקרים בהם הן עלולות לגרום לנזק לטווח ארוך, במיוחד אם הן חמורות – נזק שיכול לנוע החל מקמטים וכתמים כהים וכלה בתופעות לוואי חמורות יותר כמו סרטן העור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *