האם מותר איפור בצבא? התשובה תפתיע אותך

מותר איפור בצבא?

האם מותר איפור בצבא, מה הם צבעי הלק התקניים ומה הנהלים לגבי תכשיטים, צמידים או עגילים? לכבוד הקוראות הצעירות שלנו שנערכות לגיוס, סיכום קצר של מה מותר ואסור מבחינת איפור וטיפוח בצבא ההגנה לישראל.

האמת היא שהרעיון לפוסט הזה בא לי מהשמיים. למרות שכבר עברו לא מעט שנים מאז שהייתי חיילת, לדאבוני שירתתי בבסיס של משטרה צבאית – כך שבעל כורחי נאלצתי להקפיד על כל כלל וכלל, ואני חייבת להודות – הדברים האלה נצרבים בתודעה.

עד היום אני זוכרת את היום השחור בו באתי לבסיס עם לק אדום ולא הספקתי ליהנות ממנו חמש דקות לפני שנשלחתי בבושת פנים להסיר אותו בחדר ולהריח כמו אצטון למשך שאר היום.

בכל מקרה, כדי שלא תסבלי מזה כמוני, הנה סיכום של מה מותר ואסור בצה”ל מבחינת הופעה חיצונית:

צבע לק

מבחינת צבע ציפורניים, הצבעים המותרים הם לבן פנינה, ורוד בהיר, שקוף ופרנץ’. בעיקרון יש כמה גוונים באזור הצבעים האלו שנחשבים תקינים – הנפוץ ביניהן הוא גוון פאני באני – כאשר ההיגיון אומר שבגדול אסור ללק להיות חזק מידי, מבריק, מנצנץ או אטום. בקיצור, כל לק שקצת מוסיף צבע או עניין לחיים שלנו – אסור.

אם תגיעי לשירות קבע תוכלי להוסיף לארסנל הגוונים שלך עוד כמה גוונים מותרים, אבל לא חושבת שזה מחיר ששווה לך לשלם.

צמידים ושעונים

בנות רשאיות לענוד שעון אחד וצמיד אחד בלבד, לא משנה כל כך איזה כל עוד הוא עשוי ממתכת ואין בו רצועות משתלשלות. זאת אומרת שעם צמיד פנדורה לא הולכת להיות לך בעיה, אבל כנראה שתיאלצי להיפרד מצמיד הצדפים שקנית בטיילת באילת.

עגילים

לחיילות בחובה מותר לענוד עגיל אחד על כל אוזן, רק כזה הצמוד לתנוך – לא בולט ולא עובר אותו. זאת אומרת שכל העגילים שהם לא בתנוך, כמו הליקס, פירסינג וכו’ אסורים, אבל מצד שני אין הגבלה על הצבע של העגילים. גם משהו.

טבעות

מותר לענוד לא יותר מ-2 טבעות על 10 אצבעות, לא משנה על איזו. אם אתן נשואות, אז א’ – מה אתן עושות בצבא בכלל, אתן יכולות לקבל פטור. ו-ב’, מותר לכן לענוד גם טבעת נישואין, כך שסך הכל שלוש. שווה.

שיער

לבנות אין הגבלה על אורך השיער אבל מנגד, כל עוד השיער ארוך מגובה הצווארון הן מחויבות לאסוף אותו עם גומייה (שחורה או חומה בלבד), קליפס בננה (שחור או חום – הנה כמה המלצות) או צמה. אין הגבלה על סיכות. אז יש לך בחירה, לאסוף את השיער כל היום או ללכת על תספורת קארה.

לצבוע את השיער דווקא מותר בגדול בלי יותר מדי מגבלות, אבל רק חשוב שיהיה בצבעים טבעיים ויחסית אחידים.

הנה סרטון סיכום קצר:

והסיבה שלשמה התכנסנו – האם מותר איפור בצבא?

באופן מפתיע, כן. אין שום מגבלה על איפור בצבא.

זאת אומרת, זה לפחות מה שהפקודות היבשות אומרות. אני מניחה שאם תבואי לבסיס עם איפור עיניים בצבע ניאון כאילו את בפרק של “אופוריה” מישהו יגיד לך לשטוף פנים די מהר. אבל מייק-אפ טבעי, מסקרה עדינה ובגדול כל דבר שאינו צעקני מדי, לא אמורה להיות לך בעיה.

או כמו שנאמר – חיילת, שפרי הופעתך.

איפור בצבא
זה סוג של איפור

יש לך עוד שאלות על מה מותר ומה אסור? ממליצה שתפני לאתר “מתגייסים” של הצבא, כל הפקודות והנהלים שם.

צריכה המלצות, או שיש לך שאלה ספציפית לגבי האם מותר איפור מסוים בצבא – אשמח לנסות ולעזור, בתגובות (ממש פה למטה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *