ויטמין סי הוא המרכיב המנצח בשגרת הבוקר שלך

ויטמין סי

עצמי לרגע עיניים ודמייני את שגרת הבוקר שלך. השעון המעורר מצלצל. ואז שוב. ושוב. בסוף את קמה. בודקת את הטלפון (סביר להניח). מצחצחת שיניים, אולי מתקלחת. ואז מגיע החלק החשוב של שגרת הבוקר שלך: הדברים שאת מכניסה לגוף שלך, ושגרת טיפוח העור שלך. ובכוונה אני רושמת את שני הדברים האלו יחד, כי חשוב להבין – כמו שאת דואגת להכניס לגופך בבוקר חומרים מזינים, אולי אפילו לוקחת כמה ויטמינים או שותה תה ירוק, כך ישנה חשיבות רבה לשימוש במוצרי טיפוח עור שגם מכילים ויטמינים הנחוצים לגופך. וזה מביא אותי לנושא של היום – ויטמין סי!

מי אתה, ויטמין סי

ויטמין סי הוא שם כללי לנוגדי חמצון שבדרך כלל נמצאים באופן טבעי בפירות הדר וירקות כהים ועליים. באופן כללי, נוגדי חמצון עוזרים להילחם בפגיעה הנגרמת לעור על ידי רדיקלים חופשיים העלולים להוביל לסימני הזדקנות מוקדמת בעור. על פי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, ויטמין C ממלא תפקיד חשוב בשמירה על מראהו הבריא של העור.

למרות שוויטמין סי הוא בעצם חלק ממשפחה גדולה יותר של נוגדי חמצון, הוא למעשה ייחודי בעובדה שהוא מאד אפקטיבי מצד אחד, אך בקלות הופך ללא פעיל. מה הכוונה? ויטמין סי לכשעצמו הוא חומר יעיל מאוד, אך מגע שלו עם אור, מים וחמצן מבטל את ההשפעות שלו בצורה די מהירה. לכן, מאד חשוב לבדוק את הפורמולה של החומר המכיל ויטמין סי בה את משתמשת – כי ישנה חשיבות דרמטית לריכוז נכון של חומר בתוכה, ו-“אריזה” נכונה המגינה עליו מפני נזקי העולם החיצון.

ויטמין סי לפנים
גם זה פתרון (?)

מה לחפש בסרום

“הדבר הראשון שאת צריכה לקחת בחשבון כשאת מחפשת פורמולה המכילה ויטמין סי הוא אחוז החומר הפעיל,” אומרת ד”ר רוקו ריברה, דרמטולוגית וסגנית נשיא של לוריאל פריז. בנוסף לאחוז הרצוי של כעשרה עד עשרים אחוז ויטמין סי טהור, עליך גם לוודא שהפורמולה לא מכילה הרבה מים. בנוסף, “את תרצי למצוא מוצר שלא בא במגע עם האוויר או האור לפני השימוש”, היא אומרת. “חפשי מוצר שמגיע בטיובה אטומה, עדיף ממתכת או חומר אחר אשר לא תאפשר לחמצן להיכנס לתוכו בזמן השימוש ולקלקל את החומר”. או בקיצור, מוצר ויטמין סי בעל עוצמה גבוהה חייב להגיע באריזה מתאימה.

בעבר, מוצרי טיפוח עור טובים באריזות כאלו היו זמינות רק במוצרים מתקדמים דרמו-קוסמטיים, כמו הסרום הקלאסי C E Ferulic של המותג SkinCeuticals. למה קלאסי? בעיקר בזכות הסרטון הבא שמדגים כמה הסרום הזה אפקטיבי:

הסרטון הזה מדהים, וממליצה שתצפי בו שוב אחרי שאסביר כדי להבחין בדיוק: שימי לב כיצד התפוח מתחיל להתחמצן כאשר הוא נחשף לחומרים המזיקים באטמוספירה. התפוח, שמייצג את העור שלך, מתחיל להשחים כאשר הוא נחשף לסביבה החיצונית. עם זאת, כאשר התפוח מקבל טיפה אחת של הסרום C E Ferulic לפני החשיפה, הוא מראה מעט מאד סימנים לשינוי בצבע, למול החלק בתפוח שלא טופל ונראה חום ודי מגעיל.

מנגד, מדובר על מוצר יוקרה, סופר אפקטיבי ורפואי – ולכן יקר: באיזור ה-600 ש”ח ל-30 מ”ל. מדי פעם אפשר למצוא במחיר מבצע דרך לוק-פנטסטיק. בכל מקרה, את מוזמנת לקרוא קצת יותר על המותג הנפלא הזה, ועוד כמה אחרים, בפוסט הבא על מותגי סקין קר שצריכים להגיע לארץ.

סרום ויטמין סי
הסרום

ולכן, עשו בשכל לוריאל פריז, שייצרו סרום המכיל 10% ויטמין סי טהור, והכניסו את המרכיב המושלם הזה גם למוצרי ה-Mass Market, שזמינים במחיר הרבה יותר ריאלי. הסרום הזה, Revitalift Derm Intensives Pure Vitamin C עולה כ-70 שקלים, והוא מהווה פתרון אידיאלי לכל צרכי ויטמין סי שלך. בכדי למקסם את העוצמה והיציבות של החומר, הסרום נוצר מפורמולה מיוחדת ללא מים, ונארז בשפורפרת מתכת אטומה לאוויר על מנת למזער את החשיפה לחמצן.

סרום ויטמין סי לוריאל פריז
הסרום של לוריאל פריז

באופן אישי, אני משתמשת בסרום הזה כבר כמעט שלושה שבועות ואני מרגישה שהעור מתוח, נקי ורך יותר, ובהחלט ממליצה על המוצר. אגב, לא הצלחתי למצוא לינק למכירה שלא דרך אמזון (לא שזה רע). בהזדמנות זו אצליץ לקרוא את הפוסט שלי לגבי קניה באמזון – למדי לנצל את מלוא הפונקציות וההנחות שהאתר המטורף הזה מציע.

יש לך המלצות נוספות על מוצרים המכילים ויטמין סי? משהו להוסיף? אשמח לקרוא בתגובות, זה ממש פה למטה. ואולי דווקא בא לך לקרוא על מסיכת אבוקדו?

עד הפעם הבאה, XOXO

One Comment on “ויטמין סי הוא המרכיב המנצח בשגרת הבוקר שלך”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *