מה זה ריוויון ואיך הוא יכול להועיל לעור שלך?

ריוויון

ריוויון, או בשמו הרשמי חוּבצה או “חלב-חמאה”, הוא הנוזל הנותר מהכנת חמאה משמנת, במהלך תהליך החיבוץ. טעמה של החובצה חמוץ קמעה, זכר לתהליך ההתססה שבו החיידקים הופכים את הלקטוז לחומצה לקטית. חלק מהמוצרים מיוצרים על ידי חלב רזה שחיידקי חומצה לקטית הוספו אליו כדי לחקות את המוצר המסורתי.

למה אני מספרת לכן על זה? כי מסתבר שהמרכיב הזה הוא לא רק שימושי לאפיה ובישול – אלא מפתיע עם כמה סגולות ויתרונות טיפוליים לעור הפנים. והדבר הכי טוב בכל הסיפור הזה? לא צריכים לשתות אותו!

הרי יש סיבה שקליאופטרה הייתה עושה אמבטיות של חלב ריוויון ודבש – ולפי כל השמועות היא נראתה לא רע.

מלבד היותו מרכיב פרוביוטי טבעי, הריוויון (חלב חמאה) עשיר בחומצה לקטית – מרכיב נפוץ מאד במגוון מוצרי טיפוח בזכות יכולות הפילינג, הריכוך וההרגעה שלה.

לקריאה נוספת: הכל על חומצה לקטית, וכך תשלבי אותה בשגרת הטיפוח שלך

היתרונות של ריוויון לעור

עוזר לניקוי

אמרי שלום לכל הניקויים הכימיים למיניהם, והכניסי את הריוויון לשגרת הטיפוח שלך. ניקוי פנים עם ריוויון (או כל חלב פנים אחר) זו הדרך היעילה והמהירה ביותר לניקוי הפנים. המרכיב הטבעי הזה אינו מכיל מרכיבים קשים ואינו מקציף, והמרכיבים הסמיכים שיש בו פועלים על ידי פירוק הלכלוך בצורה מאד אפקטיבית, כך שאת יכולה לעשות איתו עיסוי פנים מהיר ואז להשתמש בבד או מגבת עדינה כי להוריד אותו – ועל הדרך להינות מיתרונות פילינג עדינים.

עוזר לטיפול בכוויות שמש

בילית קצת יותר מדי בחוף הים ואת מרגישה שנשרפת? אין בעיה, קחי קצת ריוויון ושימי על הפנים, והנה לך פתרון ביתי ומהיר לטיפול בעור הפגוע. הריוויון משמש כנוגד שיזוף והוא מכיל ויטמינים A ו-C שעוזרים להרגיע את העור ומוסיפים לו לחות באופן מהיר. טיפ מהיר: קררי את המוצר לפני השימוש, לאפקט נעים, מרגיע וקריר על העור.

מתכון מומלץ נוסף לטיפול בכוויות שמש מבוסס על 5 כפות ריוויון יחד עם 2 כפות מיץ עגבניות. מערבבים, מורחים על העור למשך 30 דקות ושוטפים. לא רק שתרגישי קירור של האיזור, אלא שהצריבה והאדמומיות תקטן.

תורם ליצירת עור זוהר

החומצה הלקטית שבריוויון יחד עם דבש וחלבון ביצה מייצרים את אחת ממסכות הפנים האהובות עלי. הדבש מעניק לחות ופילינג, ואילו החלבון עוזר למיצוק העור. בעזרת שלושת המרכיבים הפשוטים האלו את יכולה להחזיר את הזמן אחורה בכמה שנים, או לפחות לשדרג את מראה העור לערב מיוחד.

ממצק

כמו שציינו, “חלב חמאה” הוא אחד המקורות הטבעיים העשירים ביותר של חומצה לקטית, שתורמת את תכונותיה הממצקות ומעניקה לחות והזנה לתאי העור – מה שבתורו מגביר את האלסטיות ומאזן את הגוון שלו. שילוב של הריוויון עם חימר ירוק או שיבולת שועל ושימוש כמסיכה על הפנים למשך כ-20 דקות יכול להספיק על מנת לתת לעור שלך מראה צעיר ובריא יותר.

רוויון

קרם לחות ריוויון של Mario Badescu

קרם לחות על בסיס ריוויון

אם לא בא לך לשים את המוצר הביתי על הפנים ואת רוצה להתפנק לך עם מוצר “מוכן” מבית טוב – כל האינטגרם שלי ממליץ כבר תקופה על הקרם הזה של מריו.

מדובר על קרם לחות יומיומי סופג ומרגיע לעור מעורב על בסיס ריוויון המועשר בחומצה לקטית, שמספק לחות לקבלת עור חלק, זוהר וטבעי. מדובר על קרם במקרקם קליל ומבהיר, הממיס בעדינות תאי עור מתים כדי להפחית את מראה הקווים הדקים והפיגמנטציה, ומשאיר את גוון הפנים מאוזן, זוהר ובריא יותר.

מחיר הכי טוב שמצאנו: כ-60 ש”ח בביוטי ביי.

יתרונות רויון לשיער

חלב חמאה מועיל מאוד גם לשיער. הכמות הגדולה של החלבון והוויטמינים הקיימים ברוויון מספקים הזנה נחוצה מאוד לשיערך, ועוזרים לעורר את צמיחת השיער ולשפר את בריאותו. ובנוסף, עקב התכונות האנטי-בקטריאליות שלהם, יכולים להועיל מאד למי שסובלת מקשקשים.

הנה מתכון למסכת רוויון לשיער (לשימוש פעם בשבוע): שמים את החומרים הבאים בבלנדר: 3 כפות ריוויון, ביצה אחת, בננה אחת, 2 כפות דבש, ו-3 כפות שמן זית כתית. מערבבים עד לקבלת מרקם חלק, מורחים על כל השיער ומכסים בכובע מקלחת. אחרי 20 דקות שוטפים את השיער במים צוננים.

לחלופין, ערבבי חצי עד כוס אחת של רוויון עם בננה אחת (חתוכה לחתיכות קטנות) יחד בבלנדר. מרחי את הערובת על השיער והקרקפת, השאירי למשך 30 דקות ואז שטפי אותו במים קרים.

לסיכום

ריוויון (או רויון, תלוי את מי שואלים) הוא מרכיב טבעי, זול, זמין ושימושי – עם לא מעט יתרונות לעור והשיער.

האם הם מוכחים מדעית? לא ממש (לפחות לא הצלחתי למצוא).

האם יש המון עדויות ברשת והמלצות לגבי האפקטיביות שלהם? כן.

האם שווה לך לנסות? למה לא.

וחשוב להזכיר את זה: מן הסתם כמו כל מרכיב חדש – בצעי קודם בדיקת אלרגיה זריזה, על חלק קטן של הזרוע. אם עברו עד 24 שעות והכל בסדר, את יכולה להמשיך ולהשתמש על הפנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *