מותג הטיפוח OLAY מגיע לישראל

OLAY

אני לא יודעת אם יצא לך לראות, אבל בימים האחרונים רצה פרסומת של המותג OLAY (אוליי) בטלוויזיה, כצעד ראשון במהלך הכניסה של המותג לישראל (ייאי!). בפרוקטר אנד גמבל מסרו לכתבה ב-ynet כי “בשלב הראשון הוחלט להביא לארץ רק את סדרות האנטי אייג’ינג המתקדמות ביותר של OLAY עם נוסחאות ייחודיות של ויטמין בי, אמינו פפטידים וחומצה היאלרונית, בנוסף למוצרים עם אפקט הגנה מהשמש במינון גבוה”.

אז לפני שנגיע לשלב השוואת המחירים, המלצות וכו’ – נתחיל מההתחלה.

אז על מה הסיפור

כשהוא עוד מעט בן 70, סיפורו של המותג OLAY מתחיל במעבדה בדרום אפריקה, כאשר עובד לשעבר של יוניליוור בשם גרהם וולף פיתח את שמן ה-“אוליי”. במקור, היה מדובר על נוזל ורוד וסמיך ששווק בתור קרם אנטי אייג’ינג, וכנראה היה מוצלח – בשנות השבעים המותג התרחב והחל להציע מגוון מוצרי טיפוח לעור, ובאמצע שנות ה-80 החברה נקנתה על ידי פרוקטר אנד גמבל – החותמת הגדולה ביותר של הצלחה. בזמנו, המותג היה ידוע בשמות שונים: Ulay בבריטניה, Olaz במדינות אירופה האחרות ו-Ulan באוסטרליה, ורק בשנות ה-90 החברה ביצעה מיתוג מחדש לכולם תחת השם Olay. כעת הוא נמכר במעל ל-80 מדינות ברחבי העולם ואת מוצרי החברה צורכות מעל ל-60 מיליון נשים בשנה.

מיצוב מחדש – OLAY

כאמור, עד שנות ה-90 המותג היה מכוון מאד לתחום האנטי אייג’ינג עבור נשים בגילאים מבוגרים יותר שהיו להוטות להצעיר את מראה עורן (אפילו מצאתי פרסומת לאוהבות הרטרו). עם זאת, מאז המיתוג מחדש תחת השם OLAY באמצע שנות ה-90 המותג החל לשנות גם את קהל היעד שלו ולפנות לנשים יותר ויותר צעירות. למעשה, היום ניתן למצוא את הקלינזר הפשוט ביותר Daily Renewal במחיר של כ-35 שקלים, מה שמראה עד כמה המותג הפך למותג “כניסה” לצרכניות חדשות.

קלינזר OLAY
לחצי לכניסה לעמוד המוצר

מה מומלץ

אחד המוצרים הכי נמכרים של OLAY מגיע מסדרת Total Effects שלהם – קרם יום Total Effects שבע ב-1 (שאפשר למצוא ב-75 שקלים בסטרוברינט) – מוצר כזה אחד נמכר אי שם בעולם פעם בשתי דקות. זהו קרם לחות קליל עם SPF15, שיכול לשבת בצורה מושלמת מתחת למייק-אפ. כשאלתי חברה שלי שגרה בחו”ל ומכירה את המותג הרבה יותר טוב ממני, היא הגדירה אותו כ-“פריימר האולטימטיבי”: לא כי הוא פריימר (הוא לא), אבל הוא אשכרה מוסיף המון לחות לעור ויכול לבוא נפלא כשכבה בסיסית מתחת לאיפור.

קרם יום OLAY
קרם יום OLAY – לחצי לכניסה לעמוד המוצר

איפה הכי שווה לקנות

לפי המידע שהחברה פירסמה, בשלב ראשון יימכרו בארץ 18 מוצרים בלבד, בעיקר סרומים וקרמי יום ולילה, לא כולל מוצרי ניקוי, קרמי גוף וקרמי רטינול. בין היתר תימכר בארץ סדרת רג’נריסט הקלאסית, רג’נריסט האדומה, רג’נריסט לומינוס להפחתת כתמים וכהויות וסדרת whip, קרמים בעלי מרקם קצפתי. זה קצת מאכזב כי בעולם יש כמעט מאה מוצרים שונים של המותג – וכולם זמינים באמזון.

וזה מוביל אותי לעניין השני שמשבית את השמחה. כי למרות שמדובר על מותג מוזל ונגיש, המחירים של המותג בארץ יהיו גבוהים ממחירי ארה”ב, אך במבצעים אמורים להיות נמוכים מהמחיר בחו”ל, בעיקר למול אמזון – אשר שולח את מוצרי OLAY לישראל, לעיתים ללא עלות משלוח. למשל, קרם לילה Regenerist נמכר בסופר-פארם ב-99 ש”ח במבצע, אבל באמזון ניתן למצוא אותו בפחות.

קרם רג'נריסט OLAY
הקרם. יותר זול באמזון

אז זהו להיום. במידה וניסית את המותג ויש לך המלצות, אשמח לשמוע בתגובות, בפייסבוק או בפינטרסט שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *