7 סיבות טובות (ומדעיות) לשתות מים עם לימון בבוקר

מים עם לימון בבוקר

חברה שלי אמרה לי שמספיק לשתות כוס מים עם לימון בבוקר כדי לשנות את המטבוליזם, האנרגיה ומצב הרוח למשך שאר היום.

אבל מי שמכירה אותי יודעת שאני טיפוס של קפה, ועדיף כמה שיותר חזק. ולא רק זה, אלא גם ממש סקפטית. הרי חלק גדול מהראיות התומכות ביתרונות הבריאותיים של מים עם לימון הם אנקדוטליות: מישהי מהעבודה שאומרת “זה גורם לי להרגיש נפלא” או פוסט בקבוצת פייסבוק שרוב הזמן מהדהדת פייק ניוז.

זאת אומרת, אין לי ספק ששתיית מים עושה פלאים, ואין לי ספק שפרי הלימון הוא בסה”כ בריא – אבל האם יש משהו מיוחד בשילוב ביניהם, ובמיוחד בשעות הבוקר?

אז הלכתי לבדוק את המקורות המוסמכים (והמדעיים), ומסתבר שכן. ולכן הייתי חייבת לשתף: הנה שבע סיבות טובות לשתות מים עם לימון בבוקר.

1. זה מעודד שתיית מים

לפי מועצת התזונה האמריקאית, ההמלצה היא על שתיית 2.7 ליטר מים ביום לנשים, ו-3.6 ליטר לגברים. זה לא מעט.

הרבה אנשים (ואני אחת מהם) כנראה לא שותים מים על הבוקר, וההנחה היא שהוספת פלח לימון לכוס המים עשויה לעודד אנשים לשתות כוס מים על הבוקר, מה שייקח אותם צעד גדול קדימה לקראת העמידה ביעד היומי.

טריק פסיכולוגי מפגר – אבל הוא עובד.

2. מים עם לימון הם מקור טוב לוויטמין C

פירות הדר כמו לימונים עשירים בוויטמין C, נוגד חמצון ראשוני המסייע בהגנה על תאים מפני פגיעה של רדיקלים חופשיים. ויטמין סי עשוי להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם ושבץ מוחי, ולהוריד את לחץ הדם.

אמנם לימונים אינם המובילים ברשימת פירות ההדר העשירים בוויטמין סי, אך הם עדיין מהווים מקור מצוין עבורו. מיץ מלימון אחד מספק כ-18.6 מיליגרם ויטמין סי, כאשר הכמות היומית המומלצת למבוגרים היא בין 65 ל-90 מיליגרם.

3. מים עם לימון עוזרים לירידה במשקל

מחקרים הראו כי נוגדי חמצון הנמצאים בלימון הפחיתו משמעותית את עליית המשקל בעכברים שסבלו מהשמנה. וכן, יש דבר כזה (פשוט הביאו להם הרבה אוכל). לא רק זה, אלא שאותם חומרים גרמו לירידת רמת הגלוקוז בדם ועיכבו התפתחות סכרת אצל אותם עכברים.

התוצאות חזרו על עצמן גם אצל בני אדם – לא ברור אם זה נובע מכך שאנשים ששותים יותר מים פשוט מרגישים יותר מלאים או שזה נובע ספציפית ממיץ הלימון – אבל בכל מקרה, לקחתי.

4. זה משפר את מראה עור הפנים

ויטמין סי שנמצא בלימונים עשוי לסייע בהפחתת קמטים, יובש בעור ונזקי שמש. מבחינה מדעית זה לא כל כך ברור איך מים תורמים חיובית למראה העור, אבל ההפך הוא וודאי – חוסר במים גורם לעור יבש ולהופעת קמטים, במיוחד בעור בוגר.

מחקר משנת 2016 הראה כי מים עם לימון תרמו למניעת התפתחות קמטים אצל עכברים חסרי שיער. איכס.

5. עוזר לעיכול

שתיים מי לימון פושרים או חמים על הבוקר עוזרת למערכת העיכול ולקצב חילוף החומרים בגוף, ויש לא מעט אנשים ששותים מים עם לימון מדי יום ונשבעים שזה עוזר במניעת עצירות.

הרפואה האיורוודית (הרפואה האלטרנטיבית ההודית) טוענת שטעם הלימון החמוץ עוזר לעורר את ה”אגני”. “אגני” חזק מונע הצטברות רעלים בקיבה, עוזר לפעולת מערכת העיכול ומאפשר לעכל אוכל בצורה קלה יותר.

6. מים עם לימון עוזרים לריח הפה

יצא לך פעם למרוח מיץ לימון על הידיים כדי להיפטר מריח של שום או ריח חזק אחר? אותה תרופת סבתא פועלת גם כנגד ריח רע מהפה שנגרם כתוצאה מאכילת מזונות עם ריחות חזקים כמו שום, בצל או דגים.

שתיית כוס מים עם לימון על הבוקר עוזרת לך להימנע מריח פה לא נעים. בנוסף, לימון ידוע בתור מעודד יצירת רוק, מה שמונע יובש בפה, ולכן מונע התרבות של חיידקים בחלל הפה ויצירת הריח הרע.

7. עוזר במניעת אבנים בכליות

חומצת הלימון שנמצאת בלימונים עשויה לעזור במניעת אבנים בכליות. החומצה הציטרית, שהיא אחד המרכיבים של חומצת הלימון, הופכת באופן פרדוקסאלי את השתן לפחות חומצי, ואף עשויה לפרק אבנים קטנות. מה שאומר ששתיית מים עם לימון לא רק עוזרת לעמוד בכמות המים הדרושה למניעת היווצרות האבנים בכליות, אלא גם מכילה חומצה ציטרית שעוזרת בפירוק אלו שכן נוצרות.

מים עם לימון

איך מכינים מים עם לימון (כמו שצריך)

כמו כל דבר בחיים, עקביות היא המפתח. וגם כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים של מי הלימון את צריכה לשתות אותם באופן עקבי. ואת חייבת לשים כמות מכובדת של לימון בתוך המים.

עוד כמה טיפים:

  1. בשום פנים ואופן אל תשתמשי בתרכיז הלימון (זה שמגיע בלימון מפלסטיק כזה), אך ורק לימונים טריים!
  2. כנ”ל לגבי המים – מומלץ מים מינרליים או מסוננים.
  3. הכמות המומלצת לשימוש היא חצי לימון לכל 8 גרם של מים.
  4. לא בושה לשלב קצת טעם עם נגיעה של קינמון, ג’ינג’ר, דבש, נענע או כל אהבה אחרת. אני למשל חולה על מים על מלפפון.
  5. לא בא לך להתעסק עם זה? סחטי לימון לתוך מגשית של קרח, הקפיאי, וברגע האמת פשוט זרקי קוביית קרח לכוס המים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *