מי אורז לשיער – טיפול טבעי ומהיר לשיער חזק, בריא וארוך (כל המידע)

מי אורז לשיער

טיפול מי אורז לשיער הוא דבר ידוע ונפוץ בסין, יפן ובכל איזור דרום מזרח במשך מאות שנים. לטענתם, מי האורז – אותם מים עמילניים שנשארים אחרי שמבשלים את האורז, עוזרים להפוך את השיער לחלק ומבריק יותר, ומאפשרים לו לצמוח מהר יותר.

מצד שני, הם גם אוכלים עטלפים, וראינו לאיפה זה הביא אותנו.

לכן, יצאתי לבדוק אחת ולתמיד, מה המחקרים אומרים: האם באמת יש יתרונות מוכחים לשימוש במי אורז לשיער?

המשיכי לקרוא כדי לגלות.

מה יש במי אורז

גרגירי אורז מכילים בערך 75 עד 80 אחוז עמילן, ומי האורז הם אותם עמילנים שנשארים לאחר השרייה או בישול של גרגרי אורז.

זה נבדק ונמצא כי מי האורז הללו מכילים את רוב הוויטמינים והמינרלים שנמצאים באורז (מקור), כגון:

  • חומצות אמינו
  • ויטמין B
  • ויטמין E
  • מינרלים
  • נוגדי חמצון

היסטוריה

לדברי היסטוריונים, נשים משושלת היאן היפנית (שחיו בשנים 700-1000 לספירה) נהגו לגדל שיער ארוך אשר הגיע עד הרצפה, כל זאת באמצעות חפיפה שלו במי אורז (מקור).

זה נשמע לי כמו בולשיט אחד גדול עד שמצאתי מקבילה מודרנית לסיפור, הפעם בסין – נשות משושלת יאו, המתגוררות בכפר בשם הואנגלו ידועות בכך שיש להן שיער באורך ממוצע של כשישה מטרים (!), מה שאפילו זיכה אותן בשיא “הכפר עם השיער הכי ארוך” בספר השיאים של גינס.

וזה לא הסוף. לא רק שהשיער שלהן גדל לאורך הזוי, הוא גם שומר על צבעו – נשות הכפר רואות סימנים ראשונים לשיער אפור רק כשהן מגיעות לגיל 80. איך הן עושות את כל זה? פשוט באמצעות רחצה של השיער במי אורז.

נשות הכפר עם השיער הארוך להפליא שלהן

היתרונות של מי אורז לשיער

מי אורז מציעים כמה יתרונות מעניינים. מחקר משנת 2010 (מקור) מצא כי מריחת מי אורז על שיער יכולה להפחית את החיכוך בין קווצות השיער ובכך לשפר את גמישותו. בנוסף לכך, מי אורז מכילים פחמימה בשם אינוזיטול (inositol), אשר עוזרת לתקן שיער פגום. מכון מחקר יפני ערך הדמיה ממוחשבת שהוכיחה כי האינוזיטול מצליח להישאר בתוך השיער גם לאחר השטיפה, ומציע הגנה מתמשכת על השיער (מקור).

בנוסף לכך, חומצות האמינו במי האורז מחזקות את שורשי השיער, מה שעוזר לייצר צמיחה מחודשת, חזקה ועבה יותר.

לכן, אם אני צריכה לסכם – ניכר כי השריה או חפיפה של שיער במי אורז יכולה להפחית את השבירה ולשפר את בריאות השיער. מצד שני, חשוב לדעת שהמחקרים הללו נעשו על ידי מכוני מחקר עם אינטרס מסחרי מסוים, ובאופן כללי אין הוכחה חד משמעית ליתרונות מי האורז לשיער.

אבל זה לא נעצר עם השיער – למי אורז יש לא מעט יתרונות גם עבור העור שלנו (ותעיד על כך הפופולריות של פילינג האורז של דרמלוג’יקה). בשל השפעותיהם המרגיעות, מי אורז מומלצים לעיתים קרובות בתור פתרון יעיל נגד כוויות ודלקות עור.

במי אורז יש גם טונות של נוגדי חמצון, מה שמסייע לצמצום כתמי גיל, מקל על גירויים בעור ומעניק עור רך, זוהר ונקי יותר.

איך מכינים מי אורז לשיער

יש כמה דרכים להכין מי אורז:

השרייה

השרייה היא הדרך המהירה ביותר להכין מי אורז. כדי להשתמש בשיטה זו:

  • קחי חצי כוס אורז לא מבושל.
  • שטפי ביסודיות.
  • שימי את האורז בקערה עם 2-3 כוסות מים.
  • השאירי להשרייה למשך 30 דקות – את יכולה לערבב מדי פעם, נטען שזה עוזר לכל המינרלים “לצאת” מהר יותר מהאורז.
  • סנני את מי האורז לקערה נקייה.

עכשיו זו נקודה בה את עבר יכולה להשתמש במי האורז, או לעבור לשלב הבא, ולהתסיס אותם.

התססה

יש לא מעט התומכים בטענה שמי אורז מותססים יש יתרונות רבים יותר מאשר מי אורז רגילים, ועל פי מחקר משנת 2012 (מקור), בחומרים מותססים יש כמות גבוהה יותר של נוגדי חמצון.

כדי להכין מי אורז מותססים, קחי את מי האורז מהסעיף הקדם ופשוט השאירי אותם בטמפרטורת החדר למשך יום, או עד שהם הופכים לחמצמצים מעט – משמע שהם החלו לתסוס. זה יכול לקחת בין 24 ל 48 שעות, תלוי בטמפרטורת החדר (ככל שיותר חם, כך התסיסה תקרה מהר יותר).

הערה: מי אורז מותססים הם די חזקים, כך שתצטרכי לדלל אותם בכוס או שתיים של מים חמים לפני השימוש. שחקי עם זה בהתאם לצרכי השיער שלך – שיער יבש ידרוש בדרך כלל ריכוז גבוה יותר של מי אורז, ושיער שומני ידרוש ריכוז נמוך יותר.

יש מתכונים שמציעים להרתיח את מי האורז המותססים, בעוד שחלקם לא. השיער של כל אחת שונה, נסי את שתי השיטות כדי לראות מה מתאים לך.

הרתחה

את יכולה לדלג על השלבים הקודמים ולייצר מי אורז ישירות על ידי הרתחה. לשם כך, הרתיחי את האורז עם יותר מים ממה שהיית עושה בדרך כלל. ברגע שזה מגיע לרתיחה, הוציאי את עודפי המים והשתמשי בהם.

עוד גרך היא לתת לאורז להתבשל לחלוטין, לסנן ולהשתמש בעודפי המים. מי האורז האלה יהיו מרוכזים, אז זכרי לדלל אותם במים רגילים עד לרמה בה הן יהיו עכורים רק במעט.

אחסון

ניתן לשמור מי אורז במקרר למשך כשבוע. חשוב לנער היטב לפני השימוש.

מי אורז
ככה זה נראה

איך משתמשים במי אורז לשיער

בגדול מי האורז אמורים להחליף את המרכך בשגרת טיפוח השיער שלך. זאת אומרת, שאת צריכה לחפוף את השיער כרגיל, לאחר מכן לשים את מי האורז על השיער ולעסות בעדינות על מנת להחדיר את החומר לשיער ולקרקפת. השאירי על השיער עד 20 דקות, ושטפי בעזרת מים פושרים.

את יכולה לערבב את תמיסת מי האורז לשיער עם כפית של קרם אלוורה על מנת להוסיף ברק ולחות לתהליך.

את הטיפול מומלץ לבצע פעם או פעמיים בשבוע.

התוצאות שלי

ניסיתי להשתמש בשתי הגרסאות – גם במי אורז רגילים וגם במותססים – והרגשתי הרבה יותר טוב עם המותססים. אחרי שלושה או ארבעה שבועות של שימוש, השיער שלי הרגיש רך וחזק יותר, והיה לי הרבה יותר קל לעצב אותו. בנוסף, ויכול להיות שסתם אכלתי סרט על עצמי, אבל באמת הרגשתי כאילו יש לי פחות נשירת שיער.

לסיכום

שימוש במי אורז לשיער הוא טיפול נפוץ במזרח אסיה במשך מאות שנים, ולאחר שבשנים האחרונות צבר חשיפה לא מעטה ברשת, הוא הפך לפופולרי במיוחד אצלנו וברחבי העולם.

ואכן, מי אורז עושים טוב לשיער – משפרים את החוזק, המרקם והבריאות שלו – וזה מבוסס על דוגמאות היסטוריות, ניסיון אישי ודיווח של לא מעט אנשים וראיות אנקדוטליות. מנגד, אין הוכחה מחקרית חד משמעית לכך שהטיפול לגמרי יעיל, ויש צורך במחקר נוסף על מנת להוכיח את האפקטיביות שלו.

מצד שני, הטיפול הוא לגמרי בטוח, קל להכנה ולפי כל העדויות אכן תורם לבריאות השיער – כך שאין שום סיבה שלא לנסות ולהגיע למסקנות באופן אישי.

מי אורז לשיער - לסיכום

לא רוצה לעבוד קשה? הנה מוצר מוכן

לרוב אני אוהבת להכין מוצרים ביתיים (ככל האפשר), אבל לפעמים יותר קל להזמין מוצר קיים שמשלב את היתרונות של המרכיבים הטבעיים יחד עם איכות, אריזה וטכנולוגיה שאי אפשר להגיע אליה בצורה עצמית. בהקשר הזה, אני יכולה להמליץ על מסכת הלחות המבוססת על מי אורז לשיער של MIELLE – הפתרון המושלם להחזרת חיים לשיער צמא ויבש, אשר מבוססת על מי אורז בתגבור של מרכיבים שווים אחרים כמו שמן קיק ושמן קוקוס לחיזוק ונעילת הלחות בשיער.

מסכת מי אורז לשיער

זמינה להזמנה מאמזון.

לקריאה נוספת

רוצה ללמוד על עוד פתרונות טבעיים לטיפוח השיער? הנה כמה פוסטים שלנו שאולי תאהבי:

10 Comments on “מי אורז לשיער – טיפול טבעי ומהיר לשיער חזק, בריא וארוך (כל המידע)”

      1. היי, לא הבנתי אם את מי האורז שרוצים להתסיס משאירים בטמפרטורת החדר בקערה פתוחה? או בצנצנת סגורה?
        תודה על המאמר המעניין.

        1. היי, לדעתי עדיף בקערה פתוחה (או סגורה במקצת, אבל עם זרימת אוויר – כך אני מתסיסה). אפשר אולי גם עם צנצנת סגורה, אבל מודה שלא ניסיתי.

  1. אחרי שבוע המים הופכים למסריחים וזה נראה כאילו זה מקולקל זה סבה להשתמש בזה ככה?

    1. שמרת עליהם במקרר?
      בכל מקרה אם זה מרגיש מקולקל לא הייתי משתמשת.. אני שומרת ליום או יומיים מקסימום.

  2. אפשר לשים את המים על הראש בלי לשטוף ולהשאיר?
    נניח לתת להתייבש ולשים קרם לחות?

  3. היי אני ממש לא ממליצה יצא לי חויה לא טובה ריח מסריח ומגעיל שנדבק לא נראה לימשווה עם הריח ןגם שהוא נשאר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *