סאן אין לשיער – כל מה שאת חייבת לדעת לפני השימוש

סאן אין לשיער

לא חשבתי שאי פעם אעשה את זה, אבל ניסיתי את מוצר ההבהרה הביתי של סאן אין.

אז למה עשיתי את זה? כמו כולן, כשמגיע החורף גם אני אוהבת להחליף את הגוונים הבהירים והפסטליים של הקיץ בגוונים עמומים וכהים יותר. כשזה מגיע לשיער שלי, במיוחד, אני נוטה לגוונים כהים ועמוקים יותר, למראה מתוחכם ומלוטש יותר.

זו הייתה השגרה שלי בכל מקרה, עד שהתעוררתי בוקר אחד וגיליתי שהקיץ מתקרב, והתחלתי לראות יותר ויותר בנות שהבהירו חלקים מהשיער שלהן – מה שנקרא “גוונים” – והתוצאה יצאה להן ממש יפה. וכמובן שאפקט העיניים הגדולות שלי התחיל לתת עבודה ורציתי גם. מצד שני, אני ממש עוד לא מוכנה לצבוע את השיער לגמרי, אז חיפשתי פתרון ביניים.

החלטתי לנסות משהו קצת יותר עדין כדי להתחיל – טיפול הבהרת השיער של סאן אין (Sun-In). כן, נו, זה שמגיע בבקבוקים צהובים או ורודים שנראים כאילו הגיעו אלינו ישר משנות ה-90, ונמכר בסופרפארם.

מה זה סאן אין

סאן אין (שלפעמים נקרא בפשטות “סאני”) משתמש בתערובת של מי חמצן ומיץ לימון כדי לתת לך את אותה הבהרת שיער טבעית שאת מקבלת מהשמש – רק מהר יותר. כל מה שאת צריכה לעשות הוא למרוח אותו על השיער שלך, ואז להפעיל עליו קצת חום – או על ידי ישיבה בחוץ בשמש במשך 30 דקות או באמצעות מייבש שיער. נשמע פשוט.

למרות שמדובר במוצר טיפוח שנמצא בסביבה מאז ומתמיד – כמו עם כל מוצר טיפוח חדש (עבורי), עשיתי את המחקר שלי באינטרנט לפני כן, ואני מודה שהביקורות היו קצת מעורבות. מצאתי כמה ביקורות שטענו המוצר נותן לשיער גוון כתום מסוים – אבל אם קראת את הפוסט שלי על שמפו סילבר: הפתרון להעלמת הפיגמנט הכתום משיער בלונדיני – את כבר יודעת שיש לזה סיבה פשוטה ופתרון פשוט.

עם זאת, לאחרונה נראה שיותר ויותר נשים מאד מרוצות מהתוצאות אחרי שימוש במוצר – הביקורות שקראתי מ-2012 ואילך היו, לרוב, ללא סיפורי אימה. הניחוש שלי הוא שזה קשור לכל הטיפים והוראות השימוש המדויקות שנמצאות ברחבי האינטרנט. הנה כמה שמצאתי שהיו מועילות במיוחד.

סאן אין לפני ואחרי
לפני ואחרי שימוש בסאן אין (קרדיט לתמונה: פינטרסט)

טיפים לשימוש נכון בסאן אין

  • ודאי שהשיער שלך לח – לא יבש או רטוב במיוחד – לפני שאת מורחת עליו סאן אין.
  • הימנעי ממגע של המוצר עם העור שלך (מכיוון שהוא מכיל מי חמצן). רססי אותו כלפי חוץ, הרחק מהקרקפת ובמיוחד מהפנים שלך, ושטפי ידיים לאחר מכן.
  • ייבשי את השיער באמצעות מייבש שיער על עוצמה מקסימלית עד שהוא יבש לחלוטין.
  • הקפידי על שימוש בסרום לשיער או קרם לחות לשיער ברגע שהשיער מתייבש כדי לנעול בו את הלחות ולמנוע יובש.
  • המתיני קצת זמן בין שימוש לשימוש כדי לתת לשיער שלך להתאושש מהייבוש בחום. המתיני לפחות 1-2 ימים לאחר השימוש הראשון שלך לפני שתעשי עוד אחד, מכיוון שתהליך ההבהרה יכול לפעמים להימשך כמה ימים.

נראה גם ש-Sun-In עשו כמה שיפורים בפורמולה של המוצר שלהם במהלך העשור האחרון. הגרסה העדכנית ביותר של המוצר היא נטולת אלכוהול ומכילה תמציות בוטניות (כמו אלוורה, קמומיל וזרעי פשתן – מרכיבים טובים מאד לשיער עליהם כתבנו בעבר), אשר כביכול עוזרות לנטרל את השפעות הייבוש של מי חמצן ומיץ לימון. הוא מכיל גם מרכיבים נוספים שעוזרים לתת לשיער עוד קצת ברק.

בקבוק ורוד או צהוב?

סאן אין מגיע בשתי גרסאות שונות, אחת ורודה הנקראת “Tropical Breeze” (או “בניחוח טרופי”, בעברית), ואחת צהובה בשם “Lemon Fresh” (“בניחוח לימון”). חשוב להבין שמעבר לניחוח, אין באמת הבדל בין הגרסאות!

על שתיהן רשום “מומלץ לשיער בלונדיני עד חום בינוני”, ורשימת המרכיבים והוראות השימוש זהה.

למי Sun In מתאים (ולמי לא)?

התווית על הבקבוק הצהוב של Sun In מציינת שהוא “מומלץ לשיער בלונדיני עד חום בינוני”. יחד עם ההזהרה: “בשיער חום כהה יכולים להתקבל גוונים אדמדמים”. זו הנקודה בה אני חייבת לשתף סיפור של חברה שלי, כדי שתדעו שזה לא סתם כתוב ככה.

לחברה שלי יש שיער חום כהה שהוא לדעתי בצבע מדהים באופן טבעי. מסיבה כלשהי, שיותר קשורה לתסמונת “הדשא של השכן” וכדומה, היא רצתה נואשות להבהיר אותו – וניסתה לעשות את זה באופן עצמאי בכל הדרכים המקובלות: מיץ לימון, מי חמצן ולבסוף, Sun In.

היא ריססה אותו בנדיבות וייבשה את השיער. ואכן, השיער נראה בהיר במקצת, מעט יבש יותר ובגדול די נורמלי. כמה ימים אחר כך, אחרי שהיא בילתה כמה שעות בשמש, היא הבינה את הטעות – בשיער הכהה שלה התפתחו פסים כתומים, שנהיו קבועים.

בקיצור – המוצר לא מומלץ לבעלות שיער כהה.

אל תשתמשי בסאן אין אם השיער שלך כהה יותר, מכיוון שאת מסתכנת בשינוי צבע חמור. חשוב גם לא להשתמש בו אם עברת צביעה או החלקת שיער כלשהי בחצי השנה האחרונה. בעיקרון, אם עברת כל סוג של טיפול שיער הכולל שימוש בכימיקלים, כדאי להימנע מ-Sun In.

חברה שלי הסבירה לי את זה ככה: כשאת עושה משהו לשיער שלך במספרה, הכימיקלים שבהם משתמשים הופכים לחלק מהשיער שלך, וכשהם מעורבבים עם כימיקלים אחרים (כמו אלה בסאן אין), עלולות להתרחש תגובות לא צפויות. במקרים נדירים, התגובות הללו עלולות לגרום לחלק מהשיער שלך פשוט לנשור (למרות שהסיכויים לכך קלושים למדי).

בנוסף, מעצב השיער שלי אמר לי ששיער שטופל במוצרי הבהרה כימיים קשה לצבוע כראוי, מכיוון שהכימיקלים בסיב השערה יכולים להפוך את התוצאה הסופית לבלתי צפויה. זה מקשה על המעצב שלך לצבוע או להבהיר את השיער שלך, כי הוא לא יודע אם הצבעים ייראו כמו שהם נועדו להיראות.

לסיכום – סאן אין עובד הכי טוב על שיער שכבר די בהיר ולא עבר טיפול כימי בשום צורה (לפחות בחצי השנה האחרונה).

כדי לעשות את זה פשוט, הכנו את הטבלה הבאה:

האם את יכולה להשתמש בסאן אין?!
יש לך שיער בהיר באופן טבעיכן
יש לך שיער כהה באופן טבעילא
לא טיפלת בשיער שלך בצורה כימית בששת החודשים האחרוניםכן
טיפלת בשיער שלך בצורה כימית בששת החודשים האחרוניםלא
אינך מתכוון לצבוע או לטפל בשיער שלך בחודשים הקרוביםכן
אתה מתכנן לצבוע או לטפל בשיער שלך בעתיד הקרובלא
האם סאן אין מתאים לך?

סאן אין – השוואת מחירים

אם את עוקבת אחרי הבלוג שלנו את כבר מכירה את הטענה שלנו – המחירים בארץ פשוט מגוחכים, ויקרים בפער מול המחיר של מוצרים זהים בחו”ל. זה תקף כמעט בכל תחום, וגם במקרה של Sun In אין הפתעות.

לדוגמה – המחיר של המוצר בסופרפארם הוא 59 שקלים ליחידה (נכון לזמן הכתיבה):

סאן אין סופרפארם

באמזון, מנגד, אפשר למצוא זוג בקבוקים זהה במחיר של פחות מ-10 דולרים, שנכון לעכשיו זה משהו כמו 30 וקצת שקלים.

זאת אומרת מחיר הנמוך פי 4 מהמחיר בארץ – או במילים אחרות, באמזון המחיר הוא רבע מהמחיר בסופרפארם.

בקיצור, אל תהי פראיירית והזמיני מאמזון, או מכל חנות אינטרנטית לבחירתך שגובה מחיר נורמלי.

שאלות ותשובות לגבי Sun In

האם השיער שלי יכול לחזור להיות כהה לאחר השימוש ב-Sun-In?

החלק בשיער שלך שעבר ריסוס יכול ועלול להתכהות קצת עם הזמן, אבל הוא לא יחזור לצבעו המקורי. כשהשיער שלך יגדל מחדש, זה יהיה בצבע המקורי שלו, מה שעשוי לגרום לפס בצבע שונה בשיער שלך.

השתמשתי בסאן אין לפני כשבוע, האם אני יכולה לעשות הבהרה אצל מעצב שיער?

הודיעי למעצב השיער שלך ואם הוא אומר שזה בסדר, סביר להניח שזה יהיה בסדר. מעצב השיער שלי אמר שכל עוד לקוחות מודיעות לו על השימוש בסאנין בעבר, הוא יודע לנקוט בצעדים כדי להפחית נזקים, או להתאים את צבע השיער.

יש לי שיער מתולתל באופן טבעי. אם אני משתמשת ב-Sun In, האם זה יהרוס את התלתלים שלי?

לא! זה בטוח לתלתלים.

האם זה בסדר לתת לשיער להתייבש באוויר לאחר השימוש בסאן אין?

כן, אבל לא תקבלי את השפעות ההבהרה אלא אם כן תייבשי את השיער באוויר בשמש – את צריכה מקור חום כדי להפעיל את הכימיקלים שבמוצר.

לכמה זמן ההבהרה מחזיקה?

זה קבוע ונשאר לתמיד! זה יעבור כשהשיער שלך יצמח.

האם יש דרך לבטל את ההבהרה?

לצערי לא, המוצר הוא קבוע (והשימוש בו בלתי הפיך).

יש לך שאלות נוספות? כתבי לנו בתגובות ואנו נשמח לעזור!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *