צביעת שיער בבית: כך תעשי את זה נכון

צביעת שיער בבית

עד תקופת הקורונה הייתי מעדיפה לגלח לעצמי את הראש מאשר לצבוע שיער לבד בבית. נכון – ללכת ולצבוע למספרה כל חודש זה זה יקר יחסית, צריך לקבוע תור, לצאת מהבית, לחפש חניה, לשרוף כמה שעות טובות – אבל מנגד, החוויה נעימה ומפנקת, התוצאה מושלמת (בדרך כלל), והראש שקט. והנה, הקורונה הגיעה, המספרות נסגרו, ואני הלכתי לנסות צביעת שיער בבית.

אז כדי להקל על החוויה, אספתי פה 12 טיפים, טריקים והמלצות של מעצבי שיער שיעזרו לך לייצר חווית צביעה ביתית נעימה, קלה ואפקטיבית. לאחר מכן כתבתי פסקה שלמה על בחירת הגוון הנכון, כולל מה שנקרא “טבלת ערבוב” או “גלגל הגוונים” שיעזור לך להבין איך לבחור את הגוון המתאים ביותר עבורך.

אם את חדשה בתחום, צביעה ביתית של השיער יכולה להיות מאיימת. מצד שני, חצי מהנשים בארץ עושות את זה, אז כנראה שזה לא כל כך קשה. וגם אני פה כדי לעזור, עם שנים-עשר טיפים וטריקים שאספתי מראיונות או פוסטים של מעצבי שיער מובילים.

הטיפ הראשון – לבשי משהו נוח (למשל פיג’מה חמודה), שימי לב שאת לא לחוצה בזמן, ונתחיל.

1. אל תסמכי על הדוגמנית שעל הקופסה

ברור, הדוגמנית שמחייכת אליך בקדמת הקופסה נראית יפה, אבל חשוב לזכור שצבע השיער שלה הוא לא אמיתי. “הצבע בפועל תמיד יוצא בהיר יותר מאשר השיער של הדוגמנית על האריזה”, אומרת סאלי הרשברגר, בעלת סלון שיער מניו יורק, שכתבה על הנושא. “החמצן בקיטים לצביעת שיער ביתי הוא חזק מאוד – חזק יותר מזה בו אנו משתמשים בסלון – ולכן הוא מעלה את הצבע והופך אותו לבהיר יותר ממה שרואים על הקופסה”.

הערכה טובה יותר של התוצאה הסופית של הצבע היא התרשים בחלק העליון של הקופסה, המראה לך את הגוון הסופי שתקבלי ממגוון צבעי השיער שונים.

2. דעי מתי ללכת על גוון כהה או בהיר יותר

כלל האצבע הוא כזה: עבור צבע שיער קבוע, לכי על גוון אחד כהה יותר ממה שאת רוצה לקבל – שוב, בגלל החמצן החזק יותר שנמצא בו. מנגד, עבור צבע שיער חצי קבוע, לכי דווקא על גוון אחד בהיר יותר מזה שאת רוצה לקבל. “פורמולות צבע חצי קבוע אינן מכילות חמצן, מה שאומר שהן ילכו ויהיו כהות יותר ככל שתשאירי אותן על השיער”, סאלי אמרה. “זה יותר בטוח לבחור גוון אחד בהיר יותר, ולהשאיר אותו עד לקבלת התצאה הרצויה”.

3. קני 2 קופסאות צבע

אם יש לך שיער ארוך (מעבר לגובה הכתפיים שלך), השתמשי בשתי קופסאות צבע באותו הגוון על מנת להבטיח כיסוי מלא. הקפידי לערבב את הצבע בכוס זכוכית או פלסטיק – מתכת תחמצן את הצבע ותגרום לשינוי הגוון שלו.

4. קחי בחשבון את המרקם של השיער שלך

המרקם של השיער שלך הוא גורם חשוב מאד בכל מה שנוגע לצביעת שיער. “שיער גס, מתולתל או מקורזל סופח אליו צבע מהר יותר, ויקבל גוון קריר יותר כשצובעים אותו – כך שהוא ייראה בגוון מעט אפרפר או כחלחל לאחר הצביעה”, אומרת סאלי. “שיער במרקם עדין או בינוני אינו סופג את הצבע באותה הקלות ולכן יקבל גוון מעט חם יותר כשמוסיפים את הצבע, כלומר יהיו לו גווני כתום, אדום או נחושת”.

אז מה המשמעות של כל זה עבורך? אם השיער שלך מקורזל או מתולתל, בחרי צבע חם יותר (זהב, נחושת, ברונזה), אך מעט בהיר יותר מצבע השיער הטבעי שלך. אם השיער שלך עדין וחלק, בחרי בגוונים קרירים יותר (שמפניה, בז’), וכהים מעט מהצבע הטבעי שלך.

הסבר לגבי אופן מספור הצבעים והמשמעות שלהם תוכלי למצוא בסוף הפוסט הזה.

לקריאה נוספת: 13 טעויות שאנו עושות עם שיער מקורזל.

5. אם את רוצה לבצוע רק את השורשים –

“אם אתה רוצה לצבוע רק את השורשים שלך, הייתי ממליצה שתשימי שמן קוקוס או מסכת שיער מזינה על החלק האמצעי של השיער שלך כדי לסייע בשמירה על הגוון שכבר יש לך”, אמרה רייצ’ל בודט, מעצבת שיער מניו-יורק. צבע שנוזל מהשורשים יכול להכתים את שארית השיער שלך, ולכן היא מציעה ליצור מעין “מחסום” באמצעות שמן קוקוס כדי למנוע מהצבע לטפטף אל שאר שיערך. היא גם מציעה להוסיף וזלין סביב קו השיער כדי למנוע מהצבע להכתים את הקרקפת שלך.

לקריאה נוספת: 9 יתרונות של שמן קוקוס לשיער, וכך תנצלי אותם.

6. את יכולה לצבוע רק באופן נקודתי

אם את רק רוצה להסתיר חלקים של שיער אפור, את לא צריכה לצבוע את כל הראש. “אם יש לך פס אפור לאורך קו השיער שלך, לכי על צבע חצי-קבוע וצבעי רק את האזור הזה”, אומרת מעצבת השיער ריטה חזן, מייסדת סלון ריטה חזן. זה אומר שתצטרכי לצבוע קצוות שיער ספציפיות בלבד, היא אומרת, ולכן ממליצה על שימוש במברשת צלליות כדי למרוח את הצבע.

לקריאה נוספת: כך תטפלי בשיער אפור.

7. חלקי את הראש ל-4 חלקים לפני הצביעה

כדי שלא תסיימי עם חלקים שלא נצבעו, את חייבת להיות שיטתית. הטכניקה המובילה אומרת לחלק את השיער באמצעות שביל באמצע, ואז ל-4 חלקים נוספים של “לפני האוזניים” ו-“אחרי האוזניים” לכל צד. הקפידי לחלק את השיער עם קליפסים לארבעת החלקים ועברי עליהם באופן מסודר מהחלק הקדמי ועד האחורי.

8. הוסיפי שמפו לקצוות יבשים

אם הקצוות שלך יבשים מאוד ואת צובעת את כל הראש, אל תשימי צבע על קצוות השיער שלך. במקום, שלוש דקות לפני שאת אמורה לשטוף את הצבע, הוסיפי כמה טיפות של שמפו לצבע שנותר בבקבוק, ערבבי ומרחי את התערובת על קצוות השיער שלך. “זה מדלל את הצבע אבל עדיין נותן לך קמצוץ של צבע וברק”, אומרת ריטה.

לקריאה נוספת: 9 בחירות של שמפו ללא מלחים, מומלץ לשיער צבוע.

9. השאירי את השיער פזור

הרבה הדגמות של צביעת שיער בבית משאירות את השיער מגולגל בגולגול בזמן שהצבע עליו. אל תעשי את זה. “הצבע לא יהיה אחיד ברגע שתפתחי את הגולגול”, חזן אומרת, “עדיף שתשאירי את השיער פזור למשך זמן הצביעה”.

10. הוסיפי מים

לפני שאת שוטפת את הצבע, פזרי מעט מים על הראש ושחקי קצת עם השיער באמצעות הידיים שלך לכמה שניות. “זה מרטיב שוב את הצבע ומפזר אותו סביב כדי שלא יהיו לך שום קוים או פסים”, היא אומרת.

11. אם בא לך לשחק עם התוצאה קצת

אם השיער שלך התייבש אבל את לא כל כך מרוצה מהתוצאה, אתה יכול לעדן קצת את הגוון על ידי מריחת מרכך או מסכה מזינה על שיער לח, וכיסוי שלו עם ניילון ומגבת חמה ולחה. השאירי את זה ככה למשך כ-20 דקות (כאשר אחרי 10 דקות, הוסיפי חום חיצוני באמצעוות פן), ואז חפפי עם שמפו.

אם את עדיין לא מרוצה מהגוון שלך, כנראה שתיאלצי ללכת לתיקון בסלון.

לקריאה נוספת: כמה המלצות על מסכה לשיער ללא מלחים.

12. את חייבת לסגור עם מרכך

“אם את מוותרת על שימוש במרכך לאתר הצביעה, סיבי השיערה נשארים פתוחים וזה אומר שהצבע ממשיך לעבוד”, אומרת סאלי. “אז אל תתפלאי אם בסופו של דבר יהיה לך שיער כהה יותר ממה שרצית”.

ברוב הערכות לצביעת שיער בבית יש מרכך קטן שמגיע איתן – וזו בדיוק הסיבה. אל תוותרי עליו כל כך מהר.

צביעת שיער בבית

בחירת הגוון המתאים עבורך

בחירת צבע שיער היא אף פעם לא קלה, בין אם את מומחית לצביעת שיער ביתית ובין אם זו הפעם הראשונה שאתה עושה את זה. הבחירה שלך תהיה תלויה במידה רבה בגווני העור הטבעיים שלך ובצבע השיער המקורי שלך.

אבל אין פה נכון או לא נכון: צבע שיער חדש הוא בחירה אישית ביותר. אל תהיי המומה ממגוון האפשרויות העצום – הנה עוד 5 טיפים שימושיים שיעזרו לך לבחור את הצבע המתאים עבורך.

צבעים חמים לגווני עור חמים – כפי שאולי כבר קראת בפוסט שלנו בנושא “מה גוון העור שלי“, גוון העור משחק תפקיד חשוב באילו צבעי שיער (ואיפור) יתאימו לך. אלו עם גווני עור ורדרדים, אדומים, צהובים או בצבע זית יכולות בקלות ללכת על צבעי שיער חמים יותר כמו בלונד זהוב או חום ערמוני.

צבעים קרים לגווני עור קרירים – בהתאם, יש את אלו עם גווני עור קרירים יותר, עם רמזים של כחול, שצריכים לבחור בצבעי שיער קרירים יותר. זה אומר שאת באמת יכולה להשתולל עם הצבעים הללו, כמו צבע שיער בלונדיני אפור על בסיס כחול או צבע שיער אדום בעל גוון סגול.

אל תתרחקי מדי מהטבעי – כשמשהו נראה טבעי, הוא נראה טוב יותר! כלל מצוין הוא להיצמד למרחק של שני גוונים מגוון השיער הטבעי שלך, במונחים של בהיר או כהה, מכיוון שגוון השיער שלך בדרך כלל מתאים לעור הפנים שלך. בחירת גוון כהה או בהיר מדי תגרום לצבע העור הטבעי שלך להיראות פחות טוב. אם יש ספק, צביעת שורשים או גוונים יכולים ליצור אפקט הדרגתי יותר.

צעדים קטנים – לשינוי צבע דרמטי, את באמת צריכה לקחת את הזמן שלך. אם את שואפת לעבור מכהה לבלונדיני, נסי תחילה צבע ניטרלי יותר, ולאחר מכן המשיכי לכיוון שאת רוצה.

האפשרויות הן אינסופיות – כיום, יש שפע של טריקים שונים של צביעה שתוכלי להשתמש בהם הממזגים צבעים שונים למראה טבעי או מיוחד. נסי לצבוע שורשים כהים ארוכים עם קצוות בהירים יותר למראה אומברה, למשל.

טבלת ערבוב צבעים (או, מה מספרי הצבעים אומרים?)

הספרה הראשונה בכל גווני צבעי השיער מציינת את דרגת טון הבהירות של הצבע, החל מ-1 (שחור כהה) ועד ל-11 (בלונד פלטינה) –

1. שחור. 2. חום כהה מאוד. 3. חום כהה. 4. חום בינוני. 5. חום בהיר. 6. בלונד כהה. 7. בלונד בינוני. 8. בלונד בהיר. 9. בלונד בהיר מאוד. 10. בלונד בהיר יותר. 11. בלונד פלטין.

לאחר הטון של הצבע בדרך כלל תהיה נקודה, ולאחריה הגוון המשני (או ה-“תת גוון”) של הצבע:

1. אפור. 2. סגול. 3. זהב. 4. נחושת. 5. מהגוני. 6. אדום. 7. ירוק.


זאת אומרת, למשל, שגוון 9.7 הוא בלונד בהיר מאד עם נגיעת תת גוון ירוק.

תת גוון אפס, למשל 9.0 – אומר שמדובר על צבע “בסיס טבעי”, ללא תת גוון המיועד לכיסוי מלא יותר, בעיקר של שיער לבן. יכול להיות גם גוון עם שני אפסים, למשל 9.00 – ופה מדובר כבר על “בסיס מחוזק”, קרי פיגמנט אפילו יותר חזק לכיסוי גדול יותר.

הדבר האחרון שחשוב לדעת זה שיכול להיות צבע מסוים עם שני תת גוונים, כאשר הספרה שתופיע קרוב יותר לנקודה העשרונית היא בעלת הריכוז הגדול יותר. למשל, צבע 7.34 הוא צבע בלונד בינוני עם תת גוון זהב בריכוז גדול יותר מאשר ריכוז הנחושת שבו. גוון 7.43 יהיה הפוך, קרי עם ריכוז נחושת גבוה יותר מריכוז הזהב.

טבלת ערבוב צבעים

איך זה עוזר לנו?

הבנת גלגל הצבעים תעזור לך לקבל ציפייה מציאותית יותר למה שאת יכולה לצפות מצביעת השיער הביתית שלך.

לדוגמה, אם יש לך פיגמנט צהוב או כתום בשיער, את תחפשי לאזן אותו עם גוון סגול (ולכן קיים קו מוצרים שלם של שמפו סילבר או בשמו הנפוץ “שמפו סגול”). מנגד, אם יש לך גוון אדמומי שאת רוצה לנטל, צבע שיער עם תת גוון ירקרק הוא הבחירה עבורך.

בנוסף, נהוג להמליץ על התאמה של תת הגוון של השיער לתת הגוון של העור. לא יודעת מה הוא? בגדול, את יכולה להסתכל על הוורידים שלך בידיים – אם הצבע שלהם הוא כחלחל, תת הגוון שלך הוא קר, אם הם ירקרקים – תת הגוון שלך חם. כמובן שיש עוד ניואנסים לתהליך, ואם בא לך לקרוא עוד על כך, הנה הסבר מפורט שכתבנו על איך לדעת מה גוון העור שלך.

צביעת שיער בבית

צביעת שיער בבית – זה לא כזה קשה

אוקיי, אז אחרי שחקרתי את הנושא וכבר עשיתי את זה בעצמי כמה פעמים טובות, הדבר הכי חשוב שיש לי להגיד לגבי צביעת שיער בבית הוא – אין לך ממה לפחד!

בעיקר אם את בוחרת בצבע שקרוב לגוון הטבעי שלך, התהליך של הצביעה הוא פשוט, יחסית מהיר, ונותן תוצאות לא רעות. נכון, כנראה שאם את רוצה אומברה או בליאג’ או איזה גוון סופר ספציפי (מישהי אמרה “ברונד כמו של קים קרדשיאן“?) – את תיאלצי לחכות למספרה. אבל אם הדרישות שלך מעצמך הן יחסית סבירות – אין סיבה שלא תצליחי, ותחסכי לעצמך זמן, ולא מעט כסף.

וזהו להיום. הפוסט הזה גם ככה יצא מעט ארוך… אם יש לך שאלות נוספות, או רוצה שאכתוב על דברים נוספים בהקשר הזה, אשמח לשמוע ממך בתגובות!

3 Comments on “צביעת שיער בבית: כך תעשי את זה נכון”

  1. היי צבעתי שיער בתולי בגוון 4 רציתי להבהיר אותו טיפה וצבעתי לגוון 6 עם 6 אחוז למה יצא לי חלק גינגי ואיך ניתן לתקן תודה

    1. היי אילנית,
      את יכולה לנסות ולתקן באמצעות שימוש בשמפו סגול (שמתקן את הפיגמנט הכתום) או באמצעות צביעה מחודשת של הגוון עם תת גוון סגול (X.2).

      1. רציתי לעשות אומברה בלונדיני על שיער טבעי בצבע חום 4
        צבעתי עם צבע בלונד יצא רק חום בהיר
        איך אני מתקנת למה שרציתי מלכתחילה? איך בוחרת את הצבע הנכון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *