קעקוע זמני לחצי שנה – יש דבר כזה?

קעקוע זמני לחצי שנה

קעקועים כבר מזמן הפכו לאחת הצורות הנפוצות ביותר של שינוי גוף. תרבויות בכל העולם השתמשו בקעקועים מאז תחילת הזמן המתועד, ואמנות קעקועים נמצאת בשימוש נרחב כל כך מכיוון שהיא יכולה לבטא זהות אישית או תרבותית בדרכים משוכללות. אבל מה יכול לעשות מי שלא בהכרח בטוח בעצמו? או במילים אחרות – אתה רוצה לעשות קעקוע בגלל שאתה אוהב את איך שהוא נראה, אבל אתה לא יודע אם עדיין תרצה אותו בעוד זמן מה. המקעקע הבטיח שיש לו פתרון קסם: קעקוע זמני לחצי שנה. האם באמת יש דבר כזה?

חשוב להבהיר, כשאנחנו מדברים על קעקוע זמני אנו לא מתכוונים לקעקועי חינה, או מדבקות למיניהן. אלו קעקועים שטחיים שלא כוללים החדרת פיגמנט לתוך העור בעזרת מחט. קעקוע “זמני” מבוצע בדומה לקעקוע רגיל ע”י החדרת פיגמנט תחת העור בעזרת מחט.

המיתוס של קעקוע זמני לחצי שנה

לא מעט אמני קעקועים טוענים שהם יכולים ליצור קעקוע זמני לחצי שנה באמצעות הזרקת הדיו רק לשכבות העליונות של העור, ושימוש בסוגי צבע שנטען שהם דוהים עד שהם נעלמים. שתי השיטות הללו מתיימרות לגרום לקעקועים להחזיק לתקופה של בין 6 חודשים למספר שנים בודדות.

בדקנו את הנושא בכמה וכמה מקורות, וחשוב לנו להבהיר: שתי הטענות הללו לא נכונות בעליל. ברגע שדיו הקעקוע נכנס לדרמיס – ובעצם לכל שכבה של העור – הוא הולך להישאר שם לטווח הארוך. שימוש בשיטות האלו יכול להוביל בסופו של דבר לתוצאה שהיא קעקוע דהוי – אבל זה יהיה קעקוע דהוי קבוע.

יש בעלי מקצוע הטוענים שהם מחדירים סמי-פיגמנט או צבע פיגמנט העשוי מירקות המתמוסס בגוף ומפורק על-ידו. גם פה, היינו ממליצים להתייחס בספקנות, ולקחת בחשבון כי לרוב אותם “פיגמנטים” לא סטנדרטיים מייצרים סיכון לתגובה אלרגית או תוצאות לא צפויות, וכדאי להיזהר מהם.

זה תקף גם לגבי פיגמנט המיועד לאיפור קבוע, שהוא אמנם פחות חזק מהצבע הרגיל ויכול להדהות עם הזמן אך אין לכך שום ערבות. עם זאת, יש סוג אחד של דיו מיוחד שהוא למעשה חצי קבוע.

מה כן נחשב קעקוע זמני?

ישנם סוגים שונים של קעקועים זמניים, אבל אף אחד מהם לא הולך להחזיק מעמד לזמן ארוך במיוחד. אלו האפשרויות:

קעקועי חינה – מי לא עשה את הקעקועים החביבים האלו בתור ילד. ניתן לקנות ערכות המגיעות עם החינה כבר מעורבבת עם שבלונות והוראות או לעשות את זה בשיטה המסורתית. בגדול הצבע מכתים את העור בצבע חום-כתום שמחזיק בדרך כלל משהו בין שבוע לשבועיים. ראיתי כמה אנשים שניסו להשתמש בצבעי חינה צבעוניים למיניהם, אבל אף אחד לא נראה כל כך טוב.

קעקועי airbrush – הם זמינים גם לשימוש ביתי, אבל בגדול מדובר על הקעקועים שנעשים בכל מיני ירידים למיניהם. אתה בוחר עיצוב והוא מונח על העור שלך במיקום הרצוי, ואז משתמשים במכונה שמתיזה את הדיו על העור שלך, מקלפת את התבנית, וכך נוצר הקעקוע. זה נחמד ומאפשר להבין איך קעקוע ספציפי הולך להיראות, אבל הוא מחזיק רק 2-7 ימים.

קעקועים זמניים במים – אלו הם הקעקועים שמגיעים באריזות שבהן אתה מקלף אותם, מניח אותם על העור שלך, שם עליו ספוג רטוב, והקעקוע מועבר לעור שלך. הם מחזיקים רק כמה שעות עד כמה ימים, תלוי במיקום.

קעקוע זמני
מגוון קעקועים זמניים

האם קעקוע זמני מותר ביהדות?

שימוש בחינה מותר לפי היהדות כי לא מדובר בציור וכי מדובר בחלק משמעותי מתהליך החתונה. מה שחשוב הוא שלקעקוע אין צורה מסוימת אלא הוא כמו צבע או סיד הנדבקים ליד אחרי עבודה ויורדים לאחר זמן מה. לעומת זאת, קעקוע זמני או כתיבה על היד שיש לה משמעות – אסורה מדרבנן.

וכן משמע ברמב”ם הלכות עבודת כוכבים פרק יב “כתב ולא רשם בצבע או שרשם בצבע ולא כתב בשריטה פטור עד שיכתוב ויקעקע שנאמר “וכתובת קעקע”.

לסיכום

בעצם, קעקוע זמני לחצי שנה הוא סוג של הונאה. קעקועים מודבקים (במים או באוויר) הם זמניים (ומחזיקים מספר ימים) וקעקוע חינה הוא זמני (ומחזיק כשבועיים), וקעקועים הם קבועים. אלה הבחירות האמיתיות היחידות שיש לך.

אבל חשוב לזכור שאפילו חלק מהבחירות הזמניות באמת מכילות גם סיכונים לצדן. ה-FDA, למשל, קיבל דיווחים על תגובות אלרגיות לקעקועים זמניים המכילים חינה או צבע לשיער, וחלקם אף הובילו לצלקות.

לאחרונה יצא לי להיכנס לאתר שמקדם את הקעקועים ה-“חצי קבועים” שלו שמובטח שהם יחזיקו (ויראו טוב) עד שבעה שבועות ואז ייעלמו. הייתה אפילו תמונה של איך אפשר לעשות את זה באופן עצמי בבית. האתר הזה, ורבים אחרים כמוהו, הם ממש סוג של הונאה.

ההמלצה היחידה שלנו – בצעו את בדיקות הנאותות שלכם לפני עשיית כל סוג של קעקוע, במיוחד אם הוא משווק כ-“זמני”. חשוב לחפש תמונות של קעקועים קודמים של אותו אמן קעקועים שהתרפאו בהצלחה על סוגי עור שונים כדי לקבל מושג טוב יותר למה לצפות. ובסופו של דבר, אם אתם לא מוכנים להיות עם הקעקוע שלכם למשך שארית חייכם, עדיף לא לעשות אחד בכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *