איך להתלבש בסטייל: 15 כללים שיעזרו לך להתלבש יפה

איך להתלבש בסטייל

השנתיים האחרונות הוכחו כתקופת זמן ייחודית מאוד עבור כולם. חלק גדול מהחיים שלנו השתנה מאוד, ורוב הזמן (שלי לפחות) נעשה עם הפיג’מה האהובה שלי מול הזום. אבל עכשיו כשאנחנו חוזרות לשגרה, הגיע הזמן לחזור ולהפציץ – ולכן הגיע הזמן שנדבר על איך להתלבש בסטייל.

בין אם חיית בבגדי הבית שלך ובין אם עשית קניות מקוונות יותר מאי פעם, חלו הרבה שינויים בגישה שלנו לאופנה בשנים האחרונות. אבל, דבר חיובי אחד שנבע מכל הזמן הזה בבית הוא שהייתה לנו הזדמנות להעריך מה אנחנו באמת צריכות בארון הבגדים שלנו – ועכשיו זה הזמן המושלם להבין מה צריך להישאר, ומה צריך ללכת.

משמירה על בגדים ישנים שלעולם לא נלבש ועד לפריטים שקנינו בפאניקה שלא נלבש יותר מפעם אחת, כולנו אשמות בקבלת החלטות פחות הגיוניות כשמדובר בארונות הבגדים שלנו. אבל, זה לא חייב להיות כך.

בהמשך, אנו מפרטות 15 החלטות סטייל שכדאי לך לבצע כעת, כך שתוכלי לפנות מקום, לחסוך כסף ולהיראות הכי טוב שיש לך אי פעם.

איך להתלבש בסטייל

איך להתלבש בסטייל – הכללים

באנו ללמוד איך להתלבש בסטייל ולשמור על הארנק. אבל מה זה אומר? בעיקר להכיר את עצמך, לקבל החלטות נכונות, ולדעת מה עובד ומה לא עבורך. הנה כמה טיפים:

1. אל תקני בגד לאירוע אחד בלבד

כולנו אשמות בזה. חתונה, מסיבת יום הולדת, ארוחת ערב אצל ההורים של החבר, מסיבת חמישי מיוחדת – הליכה למקום מרגש פירושה שאנו בהכרח מרגישות צורך שאנחנו צריכות משהו מיוחד – ולכן גם חדש – ללבוש. עם זאת, ברוב הפעמים, ככל שאנו אוהבות את האאוטפיט שאנו קונות, כך הוא זוכה להילבש פחות.

במקום לרכוש משהו ספציפי לאירועים מסוימים, נסי להחזיק בארון הבגדים כמה פריטים מגוונים יותר. אם את הולכת על משהו פשוט וקלאסי יותר, במקום לנסות ולקלוע לטרנדים זמניים, תוכלי ללבוש אותו שוב ושוב. מעוצב בצורה חכמה, זה לעולם לא ירגיש כמו אותו לוק.

2. אל תקני (או תשמרי) בגד שלא מתאים

זה לא נדיר להחזיק בפריטים שכבר לא מתאימים לך בתקווה שהם יחזרו להתאים יום אחד. זה גם לא נדיר לקנות משהו במידה קטנה מדי כתמריץ לרדת במשקל או בגלל שהוא במבצע ואין להם את המידה הרגילה שלך. עם זאת, להחזיק בפריטים האלה – שאת לא יכולה ללבוש פיזית – זה אחד הדברים הגרועים שאת יכולה לעשות אם את מנסה להקטין את גודל המלתחה שלך. בואי נהיה מציאותית וישרה עם עצמך. אם זה לא מתאים לך, הגיע הזמן למכור או לתרום את הבגד.

זה לא אומר שצריכים לוותר מהר על פריטים שאת אוהבת. קראי: איך להרחיב ג’ינס (או כל מכנס) שהתכווץ.

מדריך להתלבש בסטייל

3. אל תקני (או תשמרי) בגד שלא יפה לך

בנוסף להחזיק בבגדים שאינם מתאימים, רבות מאתנו שומרות על פריטים שאנו יודעות שלא מתאימים לנו. לעתים קרובות קנינו משהו בגחמה בגלל שזה היה טרנד גדול או בגלל שראינו מישהי אחרת לובשת אותו וחשבנו שהוא נראה מדהים – אבל בגלל שזה פשוט לא מתאים לנו, מעולם לא הוצאנו אותו מהארון. אם פריט לבוש לא גורם לך להרגיש בטוח ובנוח, אין לו מקום בחייך.

4. אל תקני משהו רק בגלל שהוא מציאה

קל לזכות בהנחה גדולה, ואת צריכה להפיק את המרב מהנחות ענק – במיוחד כשמדובר בפריטים שבדרך כלל יקרים – אבל רק אם הפריט הזה הוא משהו שאת באמת צריכה להוסיף לארסנל שלך. לעולם אל תקני משהו רק בגלל שהוא עסקה מצוינת. זכרי: לא משנה כמה זה היה זול – אם אף פעם לא תלבשי את זה, מדובר על בזבוז מוחלט של כסף.

5. כשאת קונה משהו, תיפטרי ממשהו אחר

דרך מצוינת לשמור על המלתחה שלך בגודל הגיוני היא לאמץ את מדיניות ה-one-in, one-out: בכל פעם שאת מוסיפה משהו חדש, הוציאי פריט (ותמכרי, זרקי או תרמי אותו לצדקה). לא רק שזה ימנע מהמגירות והמדפים שלך לעלות על גדותיהן, זה גם אומר שאת צריכה להיות הרבה יותר בטוחה לגבי מה שאת קונה. לעולם לא תקני משהו אלא אם כן את לגמרי אוהבת את זה, בידיעה שאת תצטרכי לאבד פריט אחר מיוחד מהארון שלך.

6. החליפי בגדים עם החברות הכי שוות שלך

אחת הדרכים הטובות לשמור על תחושת הרעננות של המלתחה שלך היא להחליף בגדים עם חברות. זו דרך נוספת לאמץ את מדיניות ה-one-in, one-out שלנו על ידי היפטרות ממשהו שלא לבשת במשך חודשים והחלפתו בבגד שלחברה שלך כבר משעמם ללבוש (אבל תמיד שמת עליו עין). בין אם את מארחת מסיבות החלפת בגדים עם קבוצה גדולה או סתם עושה עסקה עם חברה אחת, החלפת בגדים הוא דרך מצוינת להחזיק מלתחה מרגשת מבלי לבזבז כסף או לגרום נזק נוסף לסביבה.

איך להתלבש יפה

7. ותרי על מסעות קניות מושחתים

לעתים קרובות אנו נכנסות למשבר, מרגישות שאנחנו שונאות כל דבר בארון הבגדים שלנו ואין לנו מה ללבוש. כשזה קורה, לא פעם, אנחנו יוצאות למסע קניות גדול (לפעמים בחו”ל) ובסופו של דבר מוציאות כמויות אדירות של כסף בדיוק על הפריטים הטרנדיים האלו שבסופו של דבר יושבים בארון הבגדים שלנו לנצח, ולעולם לא נלבשים. אל תתני לזה להגיע לנקודה הזו.

במקום זאת, עקבי באופן שוטף אחרי בגדים שאת אוהבת ורשמי את הפריטים שחסרים לך כאשר את מבינה את זה. חשבי על זה כעל תהליך מתמיד ומתפתח, במקום לחזור להתחלה כל כמה חודשים. אם תאפשרי לעצמכם לקנות פריט אחד ממש נחמד מדי חודש, במקום לעשות שני מסעות קניות ענקיים בשנה, סביר להניח שזה יעזור לך לקבל החלטות מחושבות יותר, וכתוצאה מכך, ארון הבגדים שלך יהיה הרבה יותר בסטייל.

8. נסי לגלות מותגים חדשים

עוד טיפ לגבי איך להתלבש בסטייל זה הגיוון. אנו נוטות להתחבר לחנויות מסוימות שנוח לנו בהן. וזה ממש נהדר שיש לך את המועדפים שלך, שאת סומכת עליהם ויודעת שתמצאי בהם מה שאת אוהבת, אבל תמיד יש כל כך הרבה מותגים חדשים ומדהימים שיוצאים לשוק שמחכים להתגלות. ממותגי מעצבים יוקרתיים ועד למותגים במחירים נוחים יותר, המשיכי לחקור כל השנה. בסופו של דבר תזכי בכמה פריטים מיוחדים ומלאי סטייל באמת (בונוס – כאלו שאין לאף אחת אחרת).

איך להתלבש בסטייל

9. קבלי כמה החלטות קשות

אף אחת לא אוהבת לזרוק דברים. להיפרד מפריט לבוש פירושו לפעמים לשחרר את הזיכרונות שיש בו, וזה יכול להיות דבר שממש קשה לעשות. עם זאת, אין צורך לשמור כל פריט שאי פעם אהבת, במיוחד אם זה משהו שלא לבשת במשך כמה שנים. אם את באמת לא יכולה לשאת להיפרד ממשהו, עשי ניסוי ובדקי כמה פעמים את לובשת אותו בששת החודשים הבאים. אם הוא לא רואה אור יום, זה רשמית הזמן שלו ללכת.

10. שמרי על הסטייל שלך

אחת התפיסות השגויות הגדולות לגבי איך להתלבש בסטייל היא שאסור לך לקנות משהו דומה למה שכבר יש לך. כמובן, אף אחת לא שואפת להחזיק מלתחה שלמה המורכבת רק מ-15 טרנינגים כחולים ו-10 זוגות זהים של סקיני ג’ינס. עם זאת, אל תפחדי להפיק את המרב מההבנה של מה שמתאים לך. לכל הנשים הכי מלאות בסטייל בעולם יש לוק משלהן – והן שומרות על זה פשוט. או במילים אחרות: הן יודעות במה הן נראות טוב והן נצמדות לנוסחה הזו כשהן בוחרות פריטים חדשים.

11. הכירי את המלתחה שלך

זה נשמע מובן מאליו, אבל קל לשכוח מה יושב בארונות הבגדים שלנו – ולרבות מאתנו יש פריטים נהדרים שתחובים עמוק בארון ושלא ראו אור במשך שנים, או שנשכחו במהלך הזמן. אז, לפני שאת ממשיכה לקנות משהו חדש, ודאי שיש לך ידע ברור מאוד לגבי מה שכבר יש אצלך בארון. זה גם ימנע ממך לקנות פריטים שאת לא באמת צריכה.

12. השקיעי בפריטים שכבר יש לך

כל כך הרבה מאתנו אשמות בזריקת פריטים ברגע שהם טיפה ניזוקים, אבל זה שמשהו הוא קצת בלוי לא אומר שצריך לזרוק אותו. השקיעי בפריטי הלבוש שכבר יש לך בארון על ידי בדיקה היכן ניתן לתקן דברים באזור שלך, מתופרת מצוינת ועד חנויות לתיקון נעליים ותיקים. שווה להשקיע מעט כסף כדי לתקן דברים במקום לקנות מחדש את אותו הדבר פעם אחר פעם.

לקריאה נוספת: למה פאצ’ים הם אחלה דרך לשדרג את הלוק, ואיך מדביקים אותם לבגד

איך להתלבש בסטייל

13. נסי לשכור

מי אמר שרק שמלות כלה אפשר לשכור? הודות לגידול במודעות לקיימות, מעולם לא היה קל יותר לשכור בגדים, עם גידול עצום במספר חברות השכרת האופנה הזמינות. השכרה במקום קנייה היא דרך מצוינת להשיג לעצמך ארון בגדים מסוגנן יותר ממספר סיבות. ראשית, זה מאפשר לך להרגיש שאת לובשת משהו חדש לעיתים קרובות יותר, וזה מושלם במיוחד לאותם אירועים מיוחדים, כמו חתונות, שעבורם אולי קנית בעבר תלבושת חד פעמית. יתרון נוסף הוא שאת יכולה להיות קצת יותר הרפתקנית עם מה שאת מנסה – ואת עלולה לצאת מאזור הנוחות שלך ולמצוא סטייל נהדר שהיית מפחדת מדי לקנות.

14. אם אינך בטוחה לגבי פריט, נסי את טריק הקולב

בתחילת העונה, הניחי את כל הקולבים כשהם פונים לאותו הכיוון. בכל פעם שאת לובשת פריט, סובבי את הקולב לכיוון השני. מהר מאוד בתוך העונה תראי מה את לובשת ומה לא. נשים בדרך כלל לובשות רק 40 עד 60 אחוזים מהמלתחה שלהן.

15. מדויק > הרבה

כדי ללמוד איך להתלבש בסטייל לא צריך תקציב ענק או שלושה ארונות בגדים ענקיים – ובעצם לא צריך הרבה כדי להיראות טוב. מה שאת צריכה זה לקבל החלטות טובות והגיוניות. קני את מה שאת צריכה, שגורם לך להרגיש טוב, ולא יותר.

לקריאה נוספת: איך להיות יפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *