איך להוריד כתמים מבגד לבן: מדריך לכל סוגי הכתמים

בגד לבן

אמל”ק – היום נלמד איך להוריד כתמים מבגד לבן, לפי סוגי הכתמים השונים ובעזרת חומרים שיש בכל בית.

אני לא חושבת שניתן למצוא פריט לבוש קלאסי ומגניב ממש כמו בגד לבן ונקי. הוא יכול לעזור לך להתבלט בקהל וגם לגרום לך להיראות אופנתית ללא מאמץ. אם את לא מאמינה לי, נסו לראות כמה פרקים של הסדרה “סקנדל” ושימי לב איך קרי וושינגטון מושכת תשומת לב כשהיא נכנסת לכל סצנה כשהיא לובשת לבן. היא הייתה אישה בשליחות, ואהבנו את זה.

הבעיה היחידה עם בגדים לבנים היא שלעתים קרובות הם לא נראים בהירים או מלאי חיים לאחר כמה כביסות, או אחרי פרק זמן מסוים. החדשות הטובות הן שהבגד שלך לא חייב להיות אבוד אחרי כמה כתמים או סיבוב אחד יותר מדי במכונת הכביסה והמייבש. מכיוון שאני יודעת כמה מתסכל זה יכול להיות לשמור על הבגדים הלבנים בוהקים, הבאנו פה כמה טיפים של לריסה קוסטיס, מייסדת ומנכ”לית חברת Rescue Kit, המתמחה ביצירת ערכות המסייעות במניעה ובפתרון מצבי חירום אופנתיים.

בהמשך, כל הטריקים השווים שלה שיעזרו לך להתמודד עם כל סוג של כתם על בגדים לבנים.

איך להוריד כתמים מחולצה לבנה

איך להוריד כתמים מבגד לבן – לפי סוג הכתם:

כתמי שומן

“גיר לבן בסיסי הוא כלי נהדר לשימוש כאשר עובדים עם כתמי שומן”, אומרת קוסטיס. חומרים גיריים אחרים כמו סודה לשתייה או טלק לבן יכולים גם הם לעזור לספוג את השומן. טפלו בכתם מראש על ידי פיזור סודה לשתייה על הכתם והניחו לו לשבת כ-10 דקות. לאחר מכן שפשפו עם מברשת עדינה. בדקו אם הכתם הוסר. אם לא, חזרו על הפעולה.

ניתן גם להסיר כתמי שומן על ידי טיפול בכתם עם סבון כלים מסיר שומן כמו פלמוליב או פיירי. השתמשו בכמה טיפות סבון עם מים חמים ולאחר מכן שטפו את הבגד ביד. חזרו על הפעולה במידת הצורך.

כתמי יין (כתמים אדומים וורודים)

ישנן מספר אפשרויות להסרת כתמי יין מבגד לבן. התחילו על ידי הרוויה של הכתם במים קרים. לאחר מכן יש לייבש אותו במטלית בד נקייה או מגבון סופג ולנסות לנגב או לספוג את כל שארית היין. לאחר מכן יש לשים קצת מלח על הכתם ולהניח לו לשבת חמש דקות. בהמשך, שוטפים במים קרים ומספיגים שוב עם המטלית. אם הכתם נעלם, כבסו את הבגד כרגיל באמצעות נוזל כביסה סטנדרטי (או טבליות, למי שמשתמש בכאלו). ניתן גם להחליף את המלח בסודה לשתייה.

כתמי מזון

“רוב כתמי המזון ידרשו השרייה במים קרים, אז התחילו שם”, אומרת קוסטיס. “זהו מהלך בטוח יותר מאשר שימוש במים חמים, שכן חום יכול לפעמים להחמיר את מצב הכתם, בהתאם לסוג הבד”, היא אומרת. לניקוי רב תכליתי נהדר, ערבבו תמיסה עם שליש מים ושני שליש של חומץ לבן בבקבוק התזה. התמיסה הזו עדינה מספיק עבור בדים עדינים, והחומצה שבה חזקה מספיק כדי לשבור את הכתמים.

רססו אותה על כתמי מזון כמו קטשופ, חרדל, שוקולד או פירות. במקרה של קטשופ וחרדל, הספיגו את הבגד בתרובת החומץ עד שהכתם נעלם ולאחר מכן כבסו עם חומר ניקוי כביסה להסרת כתמים כמו טייד. עבור שאר הכתמים, רססו את תערובת החומץ והניחו לה לשבת 20-30 דקות, ולאחר מכן כבסו כרגיל.

“אל תכניסו את הבגדים שלכם למייבש עד שאתם בטוחים שהכתם נעלם לגמרי”, מדגישה קוסטיס.

קפה ותה

צריך לתפוס כתמי קפה ותה מהר מאוד”, אומרת קוסטיס. “אני אוהבת להשתמש בתרסיס להסרת כתמים עבור אזורים מוכתמים גדולים, או במגבונים עבור כתמים קטנים יותר,” היא אומרת. שניהם יכולים לעבוד בשלב ראשון כדי להסיר את הכתמים לפני שהם חודרים לעומק הבד. ודאו שהבגד שלכם רווי היטב במסיר הכתמים. הניחו לו לשבת כחמש דקות, ולאחר מכן העריכו כמה מהכתם הוסר. אם הצלחתם להסיר את רובו, שפכו חומר ניקוי נוזלי על הכתם, השרו במים קרים ולאחר מכן כבסו.

אדמה

“אני מרגישה שחומר הניקוי OxiClean הוא אחלה תשובה לשאלה איך להוריד כתמים מבגד לבן”, אומרת קוסטיס. “אני אוהבת את הצורה הנוזלית של המוצר הזה במיוחד כי היא מאפשרת לטפל מראש בכתם על ידי קרצוף, ושימוש בו כהשריה”, היא אומרת.

תנו לבגד שלכם להיספג תחילה, ואז הוסיפו עוד מהמוצר ושפשפו בעדינות עם מברשת לא שוחקת כדי לעבוד על הכתם. אם הלכלוך ממש כבד, חזרו על תהליך ההשריה והקרצוף עד שלוש פעמים, ובין השריה להשריה שלבו מוצר מסיר כתמים. כבסו את הבגד לאחר השרייה וקרצוף, אבל שוב: לעולם אל תכניסו בגדים מוכתמים (שאתם עובדים עליהם) למייבש עד שאתם בטוחים שהכתם הוסר במלואו.

איך להוריד כתמים מבגד לבן

אולי יעניין אותך גם: איך להבהיר ג’ינס – מדריך פשוט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *