איך לחמצן שיער בעצמך (ולעשות את זה בטוח)

הבהרת שיער חמצון

מי מאתנו לא הייתה שם: יום אחד את מתעוררת בבוקר ומבינה שהשיער הבלונדיני שלך הפך לגווני אומברה בלי ששמת לב. האמת היא, שבתשע פעמים מתוך עשר אני אמליץ ללכת לתקן את זה אצל מעצב שיער מקצועי, גם אם זה יותר יקר וכנראה מצריך קצת המתנה. הסיבה לכך היא שבניגוד לצביעת שיער בבית, דבר שיכול להתבצע בהצלחה – הבהרה, לעומת זאת, היא סיפור אחר – והשאלה איך לחמצן שיער בבית היא בכלל לא פשוטה.

“חמצון השיער הוא תהליך מאוד מעמיק”, כתב מעצב השיער המפורסם ושגריר המותג Hush & Hush, ריאן פרל. “הרבה גורמים משפיעים על איכות בצבע בעת שימוש בחמצן, כמו מצבו הכללי של השיער, זמן הפעולה, וגם הדפוס בו החמצון נעשה”. בנוסף לכך, “הבהרה יכולה להזיק מאוד לבריאות הקרקפת שלך. מנקודת מבט של תוצאות, קשה מאוד לצפות תוצאות של חמצון, מכיוון שלעתים קרובות הוא משאיר את צבע השיער שלך איפשהו בין כתום לצהוב”.

באופן כללי, עדיף לעשות טאצ’-אפ לשורשים מאשר לנסות חמצון פלטינה מלא. “הייתי ממליץ לצבוע את השורשים שלך היטב לפני הבהרה של כל השיער שלך באמצעות חמצן”, אומר פרקינס. “חימצון ראש מלא הוא תהליך כל כך מסובך וייחודי – אין תהליך אוניברסלי שמתאים לכולן, כאשר התזמון ואופן היישום עשויים להשתנות בהתאם לצבע השיער ולסוג השיער שלך.”

אבל אם את פשוט לא יכולה להתאפק, הבאנו פה כאן כמה ציטוטים של מומחים שהסבירו במקומות שונים איך לחמצן שיער בצורה בטוחה, אפקטיבית ופשוטה.

מתי לחמצן את השיער – ומתי לא

הצעד הראשון הוא לקבוע אם השיער שלך בריא מספיק כדי לעבור הבהרה. אם השיער שלך עדין במיוחד או שאת חווה כל סוג של בעיות עם הנקבוביות, כגון קרזול, יובש ושבירה, השאירי את ההבהרה למעצב השיער המקצועי שלך, שיוכל להשתמש במוצרים ובמחזקים המתאימים ביותר לשיער שלך.

“השאלות הגדולות שאת צריכה לשאול את עצמך הן, עד כמה השיער שלי לח? האם הוא גס? מתי בפעם האחרונה השיער שלי נצבע, עבר הבהרה או עבר תהליך כימי כלשהו בסלון”, מייעץ ריאן. התשובות שלך צריכות לקבוע אם להתקדם או לא.

אם צבע השיער שלך הוא בלונדיני או חום בהיר באופן טבעי, סביר להניח שתוכלי לפתור את הבעיה עם צבע שיער שנקנה בחנות הפארם הקרובה לביתך. “לבעלות שיער חום בהיר או בהיר יותר, ניתן להשתמש בצבעי בלונד קבועים (פרמננט) כדי לתקן את השורשים. אולי לא תקבלי את אותו עילוי או טונאליות כמו הבהרה בעזרת חמצון, אבל זה לגמרי יכול לספק תיקון צבע מהיר ופשוט יותר”. ניתן לומר את אותו הדבר על אלו המחפשות טאץ’-אפ קטן לקווצות שיער בודדות שאיבדו את הגוון.

איך לחמצן שיער – הכנה

“בכל הנוגע לסידור חדר האמבטיה, אני תמיד אוהב להתייחס לשלי כאל חלל פולחני קטן”, אומר פרקינס. “הייתי ממליץ לפרוס מגבת או נייר ולהניח עליה את כל מה שאת צריכה, כך שברגע שאת מתחילה בתהליך, את לא צריכה ללכת לחפש דברים. תחשבי על זה כמו הכנת המצרכים לפני בישול, רק עבור השיער שלך.”

זה מה שתצטרכי:

  • מי חמצן להבהרת שיער
  • חולצת טריקו ישנה
  • מגבת ישנה
  • קליפס לשיער
  • שמפו

“השיער צריך להיות כמעט תמיד יחסית נקי ויבש – כלומר ללא שימוש בשמפו יבש, ללא מוצרי עיצוב וללא שמנים מוגזמים, אם כי מעט שמן טבעי זה בסדר”, אומר פרקינס. זכרי, מי חמצן ידועים לשמצה בהריסת בדים – אז בחרי את מה שאתם לובשת בחוכמה. “הרחיקי את שטיחי האמבטיה שלך כדי להבטיח ששום דבר לא יטפטף עליהם. אם מוצר כלשהו נוזל בטעות על הרצפה פשוט נגבי אותו כדי להבטיח שלא ייגרם נזק”, הוא מוסיף. “טיפ טוב נוסף הוא להיות בטוחה שאת בבגדים המאפשרים לך לחפוף בקלות את השיער שלך. בין אם את נכנסת למקלחת או שחבר יעזור לך לשטוף אותו, כשזמן החמצון נגמר, תחפפי את השיער עם שמפו מיד”, הוא מוסיף.

התהליך

  1. חלקי את השיער לארבעה רביעיות על מנת למרוח בצורה מסודרת את המוצר. כמו כן, תרצי למרוח את מי החמצן על מקטעים קטנים יותר בתוך כל חלק כדי להבטיח שאת מרווה את השיער במלואו.
  2. לאחר מכן, מרחי את חומר ההבהרה במרחק של סנטימטר וחצי בערך מהקרקפת, ועבדי במורד קווצות השיער. חשוב לא להתחיל בקרקפת, מכיוון שהיא מעבדת את החומר מהר יותר עקב חום הגוף. לאחר סיום שאר השיער, חזרי ומרחי את חומר ההבהרה על השורשים.
  3. תני לחומר ההבהרה לעבוד בין 20-45 דקות, בהתאם לצבע השיער שלך, לתוצאות הרצויות ולהנחיות על האריזה. “אני ממליץ לקרוא את הוראות היצרן בגב הבקבוק כדי לוודא שאינך נשארת עם החומר על הראש יתר על המידה”, אומר ריאן.
  4. כאשר נגמר זמן ההמתנה, חפפי את השיער ביסודיות.
איך לחמצן שיער בבית
ככה עושים את זה

שמירה על התוצאה

אחד החלקים החשובים ביותר בהבהרת השיער שלך, בין אם את עושה את זה בבית או במספרה, הוא איך את מתייחסת אליו לאחר המעשה. “טיפוח השיער הוא המפתח, גם לפני ההבהרה וגם לאחר ההבהרה”, אומרת שיבון ריד, מעצבת שיער מניו-יורק שכתבה על הנושא. היא המליצה על תוסף השיער DeeplyRooted של Hush & Hush שעוזר לשמור על בריאות השיער לפני ואחרי תהליך צבע. ריאן גם הוא מעריץ של הזנה עמוקה, ואומר שאם מסכת שיער לא עושה את העבודה בעצמה, “חזקי אותה עם פן כדי להבטיח שהקוטיקולה של השיער סופגת את כל החומרים המזינים, ועל מנת להחדיר לחות מחדש אל השיער שלך.”

תוסף השיער DeeplyRooted של Hush & Hush

כשתצליחי ללכת שוב לסלון, ריד ממליצה לבקש ממעצב השיער שלך את טיפול Olaplex לחיזוק.

עוד טיפ שחשוב להכיר הוא השימוש בצבע גלוס כדי לתת לשיער מראה “טרי” יותר. “לעיתים קרובות נשים צובעות את השיער שלהן בתדירות גבוהה מדי, כי הן רואות שהוא נעשה עמום, כאשר הן לא בהכרח צריכות צבע קבוע”, ריאן אמר. “צבעי שיער גלוס הם דרך מצוינת לרענן את הצבע שלך מבלי לגרום נזק.”

ומה עוד מומלץ

אם את בעניין של צביעת או הבהרת שיער בעצמך, ואת עושה את זה באופן יחסית תכוף, את חייבת לדאוג לשיער שלך פן יתייבש, ישבר או פשוט יאבד חיוניות. הדרך הכי טובה לעשות את זה היא עם מסכת שיער טובה. כתבנו פה באתר בעבר על המסכה לשיער אולפלקס 8 שהיא ללא ספק פייבוריטית גדולה, אבל גם פתרונות בהכנה עצמית כמו מסיכת ג’ינג’ר לשיער או מסיכת בננה יעשו את העבודה.

וזהו נסיכה, עד פה להיום. במידה ויש לך שאלות נוספות, הערות או סתם בא לך להגיד שלום – נשמח לשמוע ממך בתגובות פה למטה או ברשתות החברתיות שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *