איך להרחיב ג’ינס (או כל מכנס) שהתכווץ

ג'ינס

בין אם את מחפשת יותר מקום באזור הירכיים, בהיקף המותניים או דווקא בחור של כף הרגל – יש מגוון סיבות לחפש איך להרחיב ג’ינס שהתכווץ – כנראה שתרצי לנסות את עשרת הטריקים הקלים הבאים להרחבת המכנס.

מכנס ג’ינס חדש הוא כמו זוג חדש של נעליים: לעתים רחוקות הוא מתאים על הרגע הראשון, ונדרש קצת זמן ו-“שפשוף” עד שאת מרגישה בו נוח לגמרי. אז נכון, יש זמן ומקום לג’ינס צמוד במיוחד שנראה כאילו הוא צבוע לך על העור, אבל אין זוג ג’ינס – בשום סוג של נסיבות – שאמור לנתק את זרימת הדם שלך או להפריע לך לנשום.

למרבה המזל, גם אם המכנסיים שלך נראים מעט צמודים, את לא צריכה להקריב את הסטייל. יש כמה שיטות פשוטות להרחיב ג’ינס שהתכווץ, וכמה טריקים חמודים שייתנו לך קצת אוויר לנשימה.

איך להרחיב מכנס שהתכווץ

הנה עשרה טיפים שווים שיכולים לעזור לך להרחיב ג’ינס שהתכווץ (או פשוט אחד שכבר לא יושב עליך טוב). קחי בחשבון שלא כל טיפ מתאים לכל אחת, אז תבחרי את מה שנראה לך הכי טוב ועושה לך טוב.

נתחיל:

1. הרטיבי את המכנס ואז מתחי אותו

קחי בקבוק התזה, מלאי אותו במים חמים, והשפריצי בנדיבות על הג’ינס שלך מלפנים לאחור. ברגע שהמכנס לח לכל אורכו, משכי אסטרטגית את הבד באזורים שאותם את רוצה למתוח. לאחר מכן, כדי לשמור על הצורה של המכנס ולהתאים אותה לגוף שלך, לבשי את הג’ינס הלחים עד שהם מתייבשים.

2. חום נותן את אותו האפקט

אין לך בקבוק התזה? אין בעיה. גם מייבש שיער (פן) יכול לעשות את העבודה. פשוט הפעילי חום ישירות על האזורים שאת רוצה למתוח, וברגע שהג’ינס שלך נעים וחמים השתמשי בידיים שלך על מנת למשוך ולמתוח אזורים הדוקים.

3. השתמשי במכשיר למתיחת המותן

כן, יש דבר כזה. וכמובן שהוא מגיע אלינו מארצות הברית. לדברי הסטייליסטית האישית לאנה בלאן (שרק בגלל פוסטים שלה אני מכירה את הנושא), מכשירי ה-Waistband Stretcher הללו דומים למכשיר המשמש להרחבה של נעליים, ועד כמה שזה נשמע מכשיר מטופש, היא נשבעת שהוא עובד כמו קסם כשמנסים למתוח ג’ינס.

“היו לי לקוחות שצברו עד סנטימטר במותניים”, בלאן כתבה. “כל מה שאת צריכה לעשות זה להרטיב את חגורת המותן של המכנס במים פושרים (ולוודא שהיא לחה), להלביש אותם על המכשיר ולסובב את הידית כדי שיתרחבו. אני אוהבת להשאיר את המכנס מתוח למשך הלילה, אבל אם את צריכה להרחיב יותר מסנטימטר אחד את תמיד יכולה ללחוץ אותו שוב ולתת לו עוד כמה סיבובים כל כמה שעות”.

היא המליצה על המכשיר הזה, שזמין באמזון – והנה עוד אופציה טיפה יותר פשוטה לשימוש.

מכשיר להרחבת ג'ינס
מרחיב ג’ינס (זמין באמזון)

4. השתמשי במרחיב מכנסיים

בלאן מספרת שהיא נתקלה בטריק הזה בזמן שהיא הייתה בהריון ולא הצליחה להיכנס יותר לאף אחד מהג’ינסים שלה.

“לא רציתי לעבור ללבוש מכנסי טרנינג 24 שעות ביממה ולא הייתי מוכנה להוציא הרבה כסף עבור זוג ג’ינס מיוחד להריון, אז חיפשתי בגוגל דרכים להרחיב מכנסיים ומצאתי את הדבר הזה באמזון“, היא אמרה. ללא ספק מדובר בגיים צ’יינגר.

איך להרחיב ג'ינס

5. השתמשי בראש שלך (תרתי משמע)

אם הג’ינס שלך צמוד מדי בגלל שהוא התכווץ בכביסה, מייסדת InspiredFashionFinds.com, כריסי הורטון, ממליצה להשתמש בראש שלך – באופן מילולי – כדי למתוח את הג’ינס בחזרה. וכן, היא רצינית.

“אני מניחה את הג’ינס מעל הראש ומושכת אותם. דמייני צעיף שעוטף את הראש שלך, כל קצה מכסה את אחת האוזניים”, היא כתבה. “אז אני תופסת את הקצה של הג’ינס ביד אחת, משתמשת ביד הנגדית כדי להחזיק את החצי השני של המכנס יציב על הראש שלי, ואז מותחת ומושכת”.

השיטה הזו נוחה כי הראש מספק איזון וכוח המאפשרים לנו למשוך את הג’ינס חזק יותר. לכן, נסי למתוח את הג’ינס חזק ככל שתוכלי להחזיק אותו, שחררי וחזרי על הפעולה כחמש פעמים בכל רגל.

6. השתמשי בגליל פילאטיס

לא, הטיפ הזה לא הולך להציע לך ללבוש ג’ינס בזמן אימון היוגה שלך. הוא טיפה יותר מתוחכם: על מנת למתוח את הג’ינס שלך בירכיים, מומלץ להניח תחילה את הג’ינס פרוס ושטוח על השולחן. לאחר מכן, הרטיבי אותו מתחתית הכיסים ועד הברך, מלפנים ומאחור, בעזרת בקבוק ספריי – והכניסי גליל פילאטיס (רולר קצף) לתוך הרגל למשך כ-10 דקות. חזרי על התהליך ברגל השנייה.

הרוחב של הגליל יקבע את רמת המתיחה אליה תוכלי להגיע, כך שאם אין לך גליל מספיק עבה את תמיד יכולה לאלתר ולהשתמש בחבילה סגורה של מטליות נייר, או כל דבר מתאים אחר.

7. עשי אמבטיה עם הג’ינס

במצב רוח לאמבטיה מפנקת? אולי כדאי שתיקחי את הג’ינס שלך איתך. לבישת הג’ינס שלך בזמן אמבטיה היא דרך קלאסית, אם כי לא הכי מעשית, למתוח את הג’ינס שלך. הירגעי לך באמבטיה חמימה – לא חמה מאד – במשך כ-15 עד 20 דקות, ואז תני לג’ינס להתייבש באוויר הפתוח.

8. “שברי” את הג’ינס

“שבירה” של ג’ינס היא טיפ סטיילינג שקיים כבר משנות ה-70. זה כרוך בהרטבת הג’ינס על ידי התזה שלו בנדיבות עם בקבוק ספריי מלא במי מלח פושרים (או וודקה, למי שממש בקטע), לבישה של המכנס הלח וסיבוב קצר איתו בשמש עד שהוא מתייבש לגמרי על הגוף.

חשוב להקפיד ולשבור את הג’ינס לאורך כל התהליך. התכופפי, שבי, כרעי, תרגלי את כל תנוחות היוגה שאת מכירה ונסי לעשות עמידת ידיים – התוצאה הסופית תהיה מכנס ג’ינס מתוח שעכשיו מעוצב כמו שצריך על הגוף שלך, תוך ניצול המתיחה הטבעית של הג’ינס ונוחות מירבית.

9. לבשי את אותו הזוג שוב ושוב

מה קורה כשאת לובשת את אותו ג’ינס מספר פעמים במהלך השבוע? הם מרגישים פחות צמודים. לכן, אם רחצה בג’ינס זה לא הסגנון שלך ואין לך זמן לשבת ולעבור על המכנס עם מייבש שיער, את יכולה פשוט לסמוך שהזמן יעשה את שלו.

עם קצת סבלנות והתמדה, ועם כמה שפחות כביסות במהלך הזמן הזה, בד ג’ינס מתרכך ומתאים את עצמו לגופך. המפתח הוא להתמקד באזורים שמרגישים הכי נוקשים ולהגביר בהם את התנועה (כלומר כיפוף ברכיים, ביצוע סקוואטים וכו’).

10. עשי מתיחות

כשעשיתי מחקר על השאלה “איך להרחיב ג’ינס שהתכווץ”, הגעתי לונסה צ’ו, מייסדת של חברת Stretch*d שמציעה מתיחות מודרכות, שהסבירה שיש מתיחות מסוימות שעוזרות להרחיב את הג’ינס. לדוגמה, כדי להרחיב את קו המותניים, עמדי או שבי והניחי יד אחת מאחורי ראשך תוך כדי הגשת זרועך השנייה ישר כלפי מטה לאורך הצד השני. הושיטי את היד מטה ככל שתוכלי, ואז חזרי למעלה כדי לפתוח את הגוף הצידה, תוך מתיחה של מכופפי הירכיים והאלכסונים, כדי לייצר מקום נוסף בצידי המותניים.

בדיוק כמו השרירים שלנו, גם הג’ינס צריך לבצע מתיחה וכיווץ בזמן התנועה, וזה מייצר מרחב. יש להחזיק כל מתיחה למשך 2 עד 3 שניות ולחזור עליה בין 6 ל-8 חזרות, צד אחד בכל פעם. זה אמור להוביל לעוד קצת מקום בתוך הג’ינס.

ומה אם יש לך את הבעיה ההפוכה?

אמנם הרבה מכנסי ג’ינס מגיעים כיום עם מתיחה מובנית, אבל אם את חובבת של מכנסיים בגזרה המסורתית יותר – את יודעת, מהסוג שאת צריכה לשפשף תקופה כדי שישבו עלייך בול – כנראה שמצאת את עצמך בנקודה בה חלק מהג’ינס נראה קצת רפוי, ותהית לעצמך “איך לכווץ ג’ינס”.

מסתבר שזה לא פשוט, אבל בהחלט אפשרי. אז במקום לוותר על זוג ג’ינס אהוב שהשקעת בו זמן וכסף, היכנסי לקרוא על כמה דרכים בהן את יכולה לכווץ בחזרה ג’ינס שהתרחב.

ואם אנחנו כבר בנושא הזה, עוד דבר נחמד שאת יכולה לעשות הוא לעשות קרעים בג’ינס ולשדרג את הלוק. שווה להכיר את הטכניקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *