איך לכווץ ג’ינס? 5 דרכים להחזיר התאמה לג’ינס שהתרחב

ג'ינס

אמנם הרבה מכנסי ג’ינס מגיעים כיום עם מתיחה מובנית, אבל אם את חובבת של מכנסיים בגזרה המסורתית יותר – את יודעת, מהסוג שאת צריכה לשפשף תקופה כדי שישבו עלייך בול – כנראה שמצאת את עצמך בנקודה בה חלק מהג’ינס נראה קצת רפוי, ותהית לעצמך “איך לכווץ ג’ינס”.

מסתבר שזה לא פשוט, אבל בהחלט אפשרי. אז במקום לוותר על זוג ג’ינס אהוב שהשקעת בו זמן וכסף, הנה כמה דרכים בהן את יכולה להחזיר אותם לצורתם המקורית או לכווץ זוג שהתרחב עם הזמן.

איך לכווץ ג’ינס

1. שימי אותם במייבש

כפי שאת בוודאי כבר יודעת (תודות לקומדיות קלישאתיות משנות התשעים), פריטי לבוש מסוימים יכולים להתכווץ במייבש. התוצאות בדרך כלל אינן דרסטיות בצורה קיצונית בחיים האמיתיים, אבל זה בהחלט דבר שקורה.

כדי לכווץ את הג’ינס שלך, נסי לבצע את התהליך הבא: קחי את הג’ינס שאת רוצה לכווץ והכניסי אותם למכונת הכביסה, על הגדרת החום הגבוהה ביותר שיש לה. ואם ממש בא לך, את יכולה גם להוסיף חומר ניקוי כדי לכבס אותם תוך כדי.

המפתח, לעומת זאת, הוא המייבש. אחרי הכביסה, שימי את הג’ינס במייבש עם מכת חום (המקסימום שהמייבש שלך יכול לתת). הפעילי אותו למחזור מלא כדי שהחום יספיק להדק את הסיבים שבבד, ובכך לכווץ את הג’ינס.

טיפ של המקצוענים: כביסה וייבוש של הג’ינס בטמפרטורות גבוהות עלולים לגרום לדהייה של הצבע שלהם, כך שאם ברצונך לשמור על הצבע המקורי, הפכי אותם כלפי חוץ בזמן הכביסה והייבוש.

2. הרתיחי אותם בסיר

אם שיטת מכונת הכביסה והמייבש לא עשו את העבודה, הנה דרך דומה אך אינטנסיבית יותר לכווץ את הג’ינס: הרתיחי אותם בסיר. כך זה עובד: מחממים סיר מים גדול עד שהוא מגיע לרתיחה, ואז מניחים בו את הג’ינס. וודאי שהם שקועים לגמרי, והשאירי אותם במים הרותחים במשך עשרים עד שלושים דקות. לאחר מכן, יבשי את המכנס על אש גבוהה. התוצאה צריכה להיות כמו השיטה הקודמת, רק הרבה יותר דרמטית ומהירה.

איך לכווץ ג'ינס

3. לבשי אותם באמבטיה

זה נשמע טיפשי – אבל כמו שאומרים: “מה שטיפשי ועובד הוא לא טיפשי”.

לפי StitchFix מכנסי ג’ינס ספוגים לחלוטין יכולים להתאים את עצמם לתבנית גופך. במילים אחרות, הגיע הזמן לטבול אותם באמבטיה שלך – בזמן שאת לובשת אותם. נכון, זו אולי לא החוויה הנוחה ביותר, אבל אם את רוצה לגרום לג’ינס הווינטאג’ שלך להתאים בדיוק לגופך, זה יהיה שווה את זה בסופו של דבר.

גם פה, הרעיון הוא להשתמש בחום על מנת לכווץ את הסיבים בבד, ובכך את הג’ינס – אבל במקום כביסה ומייבש נעשה את זה באמצעות אמבטיה חמה. באופן אידיאלי, הממליצים על השיטה הזו טוענים שברגע שאת יוצאת מהאמבטיה, את אמורה להמשיך וללבוש את הג’ינס עד שהם מתייבשים, אבל זה כבר חוויה לא פשוטה. אני חושבת שאת יכולה לתת להם להתייבש באוויר הפתוח, אבל לשיקולך.

4. גהצי אותם

המגהץ אינו יעיל בעיצוב מחדש של ג’ינס כמו מים חמים, אך הוא יכול לעזור. בנוסף, הוא מאפשר לך למקד את החום באזורים של הג’ינס שאת הכי רוצה לכווץ, כמו איזור המותניים או הברכיים.

הפעילי את המגהץ שלך על החום המקסימלי והתחילי לעבוד על הג’ינס שלך. את יכולה להפעיל את החום ישירות על הבד שאת מקווה לכווץ מבלי להשפיע על כל הבגד.

5. לכי לחייט

אם אף אחת מהשיטות הביתיות האלה לא עובדת, את תמיד יכולה לקחת את הג’ינס שלך לחייט שיעשה בהם את השינויים שאת צריכה.

“כיווץ מכנסי ג’ינס זה דבר אפשרי, אבל זה בטוח לא הדרך הידידותית ביותר לסביבה”, אומר אחמד זהרה, מנכ”ל מותג הג’ינס DL1961. “הייתי ממליץ ללכת לחייט על מנת שיעזור להתאים אותם”. אמנם זה עשוי לקחת טיפה יותר עבודה ולעלות קצת כסף, אך למעשה זו הדרך הטובה והאמינה ביותר לגרום לג’ינס שלך להתאים בצורה מושלמת. והיי, לשמור על הסביבה זה הכי אופנתי.

מכירה טיפים נוספים? כתבי לנו בתגובות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *