איך להוריד תוספות שיער (ולשמור על השיער שלך)

תוספות שיער

מהוספת אורך ועד יצירת נפח, תוספות שיער יכולות לעזור לך להשיג את המראה המיוחל שהנתונים הטבעיים פשוט לא נותנים לך. בעבר, לתוספות שיער אכן היה מוניטין רע למדי, פשוט בגלל היעדר אפשרויות ומוצרים באיכות נמוכה. מנגד, יש חשיבות רבה לטיפול נכון בשיער לפני, במהלך ולאחר השימוש בתוספות – והיום אנחנו נדבר על שלב חשוב בהחלט, ונסביר איך להוריד תוספות שיער בצורה בטוחה וקלה.

זה ידוע כי תוספות שיער קליפסים (בניגוד להלחמה או שזירה) נראות בשיער וגורמות לעומס על זקיקי השערה עקב קליפסים מעוצבים בצורה גרועה, שמשכו את השורש. מנגד, בימינו יש לא מעט שיטות לתוספות שיער שלא עושות את נזק. “הנזק מגיע בדרך כלל עקב הזנחה כמו חוסר בחפיפה או טיפול בשיער ובקרקפת”, אומר אל אלכסנדר, מעצב שיער של המותג Mizani. בנוסף לחוסר תשומת לב מספקת לשיער ולקרקפת שלך, הוא מוסיף שחוסר חיזוק או הסרת תוספות בזמן, עיצוב יתר בחום או שמירה על השיער אסוף לאורך זמן עלולים לתרום לנזק לא רצוי.

לקריאה נוספת: האם תוספות הורסות את השיער?

תוספות שיער

ועכשיו, כשיש לנו כמה כללי יסוד לגבי מה לא לעשות כאשר עושים תוספות שיער, בואו נבין את ההבדלים בין כל סוג של תוספת ולמה את צריכה לצפות במהלך ההסרה שלה.

איך להוריד תוספות שיער עם דבק (הלחמה קרה)

זהו אחד מסוגי תוספות השיער פופולריים ביותר. כפי שהשם מרמז, התוספות מחוברות בדבק בטיחותי לשיער הטבעי שלנו. בעת ההדבקה, מניחים את השיער הטבעי בין שני חלקי תוספות, והדבק מודבק לקרקפת.

חיוני להסיר את התוספות הללו כראוי כדי לשמור על בריאות השיער הטבעי שלך. “לתוספות שיער בדבק, ישנם ממיסים מיוחדים שמשחררים את הדבק מעצמו ומהשיער. בדרך כלל הוא נמרח ישירות על בסיס הדבק. לאחר כשתי דקות הוא ישתחרר. לאחר שחרור, השתמשי במסרק כדי להסיר כל שארית חומר שנשאר מאחור.”

איך להוריד תוספות שיער בהלחמה חמה (קרטין)

בשיטה הזו, תוספות השיער מודבקות בחום (מולחמות) לזקיקי שיער הטבעי, ומתחברות לשיער באמצעות הלחמה חמה של חומר טבעי אשר מאפשר חיבור חזק לשיער, הנקרא קרטין (שגם משמש עבור החלקת שיער). המומחים ממליצים לבקר אצל מעצב השיער להסרה נכונה של התוספות הללו, כדי להימנע מגזירת שיער בטעות. “עבור תוספות שיער בהלחמה, הייתי חותך את התוספת ונמנע מהשיער הטבעי”, מסביר אלכסנדר.

אם את מרגישה בטוחה בעצמך מספיק כדי להוריד את תוספות השיער שלך ללא סיוע, חשוב לנתק את התוספות לפני החפיפה כדי למנוע מקשרים. המלצתו של אלכסנדר: “לסרק את השיער עם מסרק רחב שיניים ובעזרת ספריי להתרת קשרים (כמו זה של Miracle Milk) על מנת לשחרר את השיער שנשר במהלך הסרת התוספות.”

איך להוריד תוספות שיער בשזירה

שזירה זוהי שיטה שמומלצת למי שלא רוצה להשתמש בשום חומר כימי על השיער, ומוכנה לסבול אי נוחות מסוימת עבור כך. בשיטה הזו מוסיפים תוספות באמצעות שימוש בצמות קטנות, ללא שימוש בדבק, בצורת קשירות קטנות לשיער הטבעי. לרוב זה פחות נעים וקצת מציק בשיער, אבל בהתאם זו נחשבת לשיטה שהכי פחות פוגמת בשיער.

התוספות הללו נוצרות באמצעות חרוזי סיליקון או מתכת קטנים אותם מצמידים לשיער (הטבעי והתוספת). “תוספות כאלו יכולות להחזיק בין 6-10 שבועות עם תחזוקה שבועית נאותה”, הוא מסביר. “גדילי שיער פחות צפופים ועדינים יותר נוטים יותר לכיוון ששת השבועות”, משתף אלכסנדר. “גדילים צפופים וגסים יותר יכולים להחזיק מעמד קצת יותר זמן.”

לצורך הסרה, צבת מיוחדת נדרשת על מנת לשחרר כל חרוז בצורה הפוכה לזו שבה התקינו אותו. בשל כך, תהליך ההסרה דורש סבלנות ויד עדינה. לאחר הסרת התוסף בעדינות, השלב הבא הוא פירוק הצטברות המוצר מהשורש באמצעות חפיפה ושימוש בחומרים מתאימים.

איך להוריד תוספות שיער

טיפול בשיער שלך לאחר ביצוע תוספות

למרות שאת עלולה להתפתות להוריד את תוספות השיער שלך בבית, סטייליסטים ממליצים לפנות לעזרה מקצועית. “קל לפגוע בשיער ובקרקפת שלך אם את מנסה להסיר תוספות בעצמך”, מציין אלכסנדר. “במיוחד כאשר יש לך תוספות המודבקות בנפרד, התהליך דורש כלים מיוחדים ולעיתים יותר מאדם אחד על מנת להסיר אותן ביעילות ואפקטיביות. ביקור אצל איש מקצוע להסרת תוספות מבטיח שהקרקפת שלך לא תיפגע ושיערך הטבעי לא יהיה דהוי או שבור”.

אבל אם את מוצאת את עצמך במצוקה או לחץ זמן, את בהחלט יכולה להסיר בזהירות את התוספות שלך בעצמך. אלכסנדר מציע להתייעץ עם מעצב השיער שלך כדי להבטיח שיש לך את הכלים המתאימים להסרת תוספות השיער.

ללא קשר לשיטה בה עשית את התוספות שלך, טיפול בשיער שלך לאחר תהליך ההסרה הוא צעד חיוני. אלכסנדר מייעץ שתתני לשיער ולקרקפת שלך “להגיד לך” מה הם צריכים על ידי התבוננות מקרוב בקווצות השיער שלך. “ברוב המקרים, יש צורך בטיפול לחות אינטנסיבי מכיוון שהשיער התייבש וייתכן שלא ניזון כפי שהוא היה רגיל כאשר לובשים אותו באופן טבעי”, הוא מסביר.

לגבי הקרקפת שלך, הוא משתף שיש שפע של אפשרויות לטפל בקרקפת שלך ולהחיות את מחזור צמיחת השיער שלך לאחר הסרת התוספות. “ראשית, את רוצה לוודא שאת משתמשת בטיפול ניקוי רעלים עבור הקרקפת ובניקוי כפול על מנת להסיר את הצטברות המוצר ואת העור המת שנותר על הקרקפת”, הוא אומר. בשלב הבא, את רוצה להבטיח שהקרקפת שלך תישאר מלאת לחות ובריאה עם מרכיבים מרגיעים כמו אלוורה“.

כדי להגדיר לעצמך שגרת טיפוח שיער אישית, בדקי עם מעצב השיער שלך. ובינתיים, הנה כמה מהמוצרים המועדפים שלנו לטיפוח השיער שמתאימים במיוחד לטיפול ביתי בשיער עם או אחרי תוספות.

שמפו מועשר בלחות של ORIBE 

שמפו מועשר בלחות של ORIBE 

כמו שאמרנו, לחות היא תמיד חיונית בכל מה שנוגע לשיער טבעי, בטח אחד שעבר תוספות. השמפו נטול המלחים הזה של ORIBE מעניק לחות באופן מיידי, ומוריד נפח בעדינות. הוא משאיר את קווצות השיער שלך חלקות, נקיות ותחת שליטה מלאה, באמצעות תרכובת חומצות אמינו חזקה, מערכת החלקת מיקרו-אמולסיה וקומפלקס פולימרי להענקת ברק מפנק.

זמין ב: Cult Beauty

שמפו לניקוי רעלים של OUAI

שטיפת הצטברות של דבק ושאר החומרים הכימיים של תוספות השיער היא חלק חשוב מתהליך הסרת התוספות. לכן, שילוב של המוצר הזה בשגרה שלך הוא חובה. מדובר על שמפו עדין לניקוי רעלים המיוצר עם חומץ תפוחים וקרטין, כדי לחזק ולנקות את השיער בו זמנית.

זמין ב: Cult Beauty | Amazon | Look Fantastic

לקריאה נוספת

עד פה להיום. חשוב לזכור: כיום יש שפע אפשרויות שזמינות בכל הנוגע לתוספות שיער – קליפס, שזירה, חרוזים והלחמה חמה או קרה – וזה אומר שסביר להניח שיש סגנון שמתאים במיוחד להעדפות שלך. כמו בכל החלטות שקשורות לשיער, יש יתרונות וחסרונות לכל סגנון וסוג של תוספות. אם אינך בטוחה או שאת עדיין מתלבטת לגבי תהליך ביצוע התוספות, אני ממליצה שתקראי את הפוסט שכתבנו על 9 דברים שאת חייבת לדעת לפני ביצוע תוספות שיער.

וכמובן, כמו תמיד – אם יש לך שאלות נוספות, הערות או המלצות שכדאי לנו להכיר – נשמח לשמוע ממך בתגובות למטה, ברשתות החברתיות שלנו או במייל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *