סכנות בטיפול קרטין: האם החלקת קרטין הורסת את השיער?

טיפול קרטין

טיפול קרטין – הידוע גם בשם החלקת קרטין (שמחזיקה חצי שנה) – הוא נושא במחלוקת קשה. כשהטיפולים האלו רק יצאו לשוק, הם הפכו במהירות לסופר פופולריים, פשוט כי הם באמת עבדו. אבל לאחר שזה התגלה שהטיפולים האלה מכילים כימיקלים מזיקים, אנשים התחילו לתהות האם התוצאות שוות את הסיכונים.

כדי להבין יותר את הנושא, הלכנו לחפש תגובות של מעצבי שיער מובילים לגבי הסכנות של טיפולי קרטין, ולהבין האם ניאלץ לוותר עליהם לתמיד. למזלן של מי שמכורות לתהליך, התשובה שלהם הייתה – בגדול – לא.

“לא הייתי אומר שטיפולי קרטין הם בהכרח רעים לשיער שלך”, אומר ג’ובאני ואסרו, המנהל המקצועי של Glamsquad. “ישנם מותגים שונים של החלקות קרטין, וחשוב לדעת באיזה סוג את משתמשת ובאיזו תדירות את מבצעת את זה”.

אבל אני רוצה קצת עוד יותר פירוט. המשיכי לקרוא כדי ללמוד על ההשפעות השליליות שיכולות להיות לטיפולי קרטין על השיער שלך, ומה את יכולה לעשות כדי להימנע מהם. בכל מקום שיכלנו, הוספנו קישור למקור המדעי של המידע.

נתחיל.

שיער חלק

מה זה קרטין?

קראטין הוא חלבון המצוי באופן טבעי בשיער, בעור ובציפורניים שלנו ששומר אותם חזקים ובריאים תוך מניעת שבירה.2

האם טיפולי קרטין בטוחים?

וסארו אומר כי טיפולי קרטין המכילים פורמלדהיד, הכימיקל ששומר על השיער ישר לאורך זמן ומונע קרזול, הם הטיפולים שיש להיזהר מהם. כפי שהוגדר על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), פורמלדהיד הוא גז חסר צבע בעל ריח חזק (מקור). בשנת 1987, הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית סיווגה אותו כחומר שעלול לגרום לסרטן לאחר חשיפה ממושכת (מקור).

וסארו מציע לחפש מעצבי שיער מכובדים המציעים טיפולי קרטין המבוססים על פורמלדהיד בכמות בטוחה (כל דבר מתחת ל-0.002% הוא בסדר) – או כאלו שמציעים החלקות קרטין עם תחליפי פורמלדהיד.

העצה שלנו – התייעצו עם מעצב שיער שאתן סומכות עליו לגבי הסיכונים של טיפול קרטין לפני שתנסו אחד.

האם טיפולי קרטין יכולים לגרום לתגובות אלרגיות או לבעיות נשימה?

ה-CDC מפרט את תופעות הלוואי הנפוצות לחשיפה לפורמלדהיד כגון כאב גרון, דימום מהאף ועיניים מגרדות (מקור). בראיון למגזין Glamour, וין סיסק, מעצבת שיער מצ’רלסטון, דרום קרוליינה, אמרה שהיא חוותה כבדות בחזה וכאבי ראש במשך כמה ימים אחרי שהיא עשתה ללקוחות שלה טיפולי קרטין (מקור) – ובשנת 2016, קבוצת העבודה הסביבתית (EWG) אשכרה תבעה את מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) על כך שלא הצליחו להסדיר את השימוש בפורמלדהיד (מקור).

“במשך שנים, מעצבי שיער דיווחו כי יישום טיפולי קרטין לשיער גרם לקשיי נשימה, גירוי בעיניים ודימומים מהאף”, אמרה טינה סיגורדסון, התובעת מצד EWG, בהודעה לעיתונות על התביעה. “ה-FDA היה מודע לסכנות הבריאותיות הקשורות למוצרים לפחות מאז 2008” (מקור).

עם זאת, חשוב לציין שהבעיות האלו דווחו בעיקר בקרב מעצבי השיער – הלקוחות לרוב לא חוות תגובות חזקות במיוחד, אלא אם כן יש להן אלרגיה.

האם יש סיכון לשבירה של השיער בעת שימוש בקרטין?

לדברי וסארו, כדאי שתשימי לב כמה חום מופעל על השיער שלך בזמן שאת מקבלת טיפול. “אם מופעל יותר מדי חום או שהם מחליקים יותר מדי את השיער שלך, הוא הולך להתייבש מהר מהרגיל וזה יגרום לשבירה”, הוא אומר.

“הטמפרטורה הגבוהה של המחליק שאוטם את הכימיקל לתוך השיער היא בעייתית במידה ויש לך נזק קיים לקווצות השיער שלך”, הוא אמר. “בנוסף לכך, כאשר חום מופעל על השיער, הוא משחרר פורמלדהיד לאוויר והסובבים בסופו של דבר שואפים אותו”.

העצה שלנו – בררי עם מעצב השיער שלך לגבי גרסאות נטולות פורמלדהיד של טיפול הקרטין, או בררי לגבי סוגי החלקות שיער אחרים -ובעיקר, הקפידי לעשות את המחקר המתאים לפני כל ביצוע כל סוג של טיפול כימי על שיערך.

סיכום

כאמור, כיום קיימות חלופות לפורמלדהיד בחלק מטיפולי הקרטין. אלה מציעים את אותו מרקם חלק, אבל השיער נאטם במקומו עם חומצה גליאוקסילית (מקור). בררי עם מעצב השיער שלך אם יש להם מותגים כמו Goldwell Kerasilk או Trissola Solo, שהם 100 אחוז נטולי פורמלדהיד.

עכשיו, כשיש לך את כל העובדות על החלקת קרטין, את יכולה לקבל החלטות חכמות יותר כשאתה שוקלת לבצע טיפול כזה. אם את הולכת למקומות בעלי מוניטין טוב ועושה שיעורי בית לגבי המרכיבים שמעצב השיער משתמש בהם, את אמורה להיות בסדר.

“קחי בחשבון תמיד את סוג ומרקם השיער שלך ואת שגרת הטיפוח היומית שלך (כימיקלים אחרים שאת כבר משתמשת בהם – צבע שיער וכדומה)”, אומר וסארו. “הקפידי לתקשר הכל בצורה ברורה עם מעצב השיער שלך”.

טיפול קרטין

כמה טיפים חשובים

עשית טיפול קרטין, או שוקלת לעשות אחד? הנה כמה דברים שכדאי לך לבצע בשגרת הטיפוח שלך כידי לעזור לשיער להתאושש ולא להישבר.

1. השתמשי בשמפו המוסיף לחות

שמירה על לחות השיער שלך היא הדרך הקלה ביותר להבטיח שיש לו את הכלים להילחם בחשמל הסטטי והקרזול. מעצב השיער שלי המליץ להתחיל עם שמפו ומרכך איכותיים המתאימים לשיער יבש: “על ידי שימוש במוצרי טיפוח השיער הנכונים, הקרקפת שומרת על האיזון הטבעי של לחות ושמנים, והשיער שלך נשאר אלסטי ומוזן”.

מוצרים ששווה לנסות:

לקריאה נוספת: על ההמלצה שלנו על שמפו Aussie

2. אל תוותרי על מרכך

אז אמרנו ששמירה על לחות השיער היא חשובה, אבל שימוש במרכך הוא אפילו קריטי במיוחד עבור מניעת יובש וקרזול בשיער. הסיבה לכך היא שמרכיבים מסוימים בשמפו יכולים להוסיף מטען חשמלי לשיער שלך בזמן שהם מנקים אותו, אך מרככים נועדו לנטרל אותו (מקור). ברור, מרכך מוצלח גם יעזור בציפוי והגנה על השיער, ישפר את הברק הכללי וייקל על העיצוב שלו – ואלו עוד סיבות להשתמש בו – אבל אם את מנסה להילחם בחשמל הסטטי, זה חשוב במיוחד.

מוצרים ששווה לנסות:

3. השתמשי במסכת הזנה לשיער

אם השיער שלך נוטה להתייבש או שניזוק בצורה אחרת (למשל אחרי טיפול צבע או עיצוב בחום), את עלולה לגלות כי שימוש קבוע במרכך אינו מספיק על מנת לשמור על הלחות הנדרשת בשיערך. במקרה כזה, שימוש במסיכת הזנה או טיפול פעם בשבוע בערך יכול לעזור להחזיר לך את הרכות והברק לשיער.

מוצרים ששווה לנסות:

4. התרחקי ממוצרים המכילים מרכיבים מייבשים

כמו כשאת קוראת את התווית על מוצרי מזון כדי לראות את הרכיבים מהמם הם עשויים, כדאי לך לעשות את אותו הדבר גם כאשר מדובר במוצרי השיער שלך. עבור נשים מסוימות, במיוחד אלו עם שיער מתולתל, רצוי להימנע ממוצרים המכילים סולפטים, כימיקל נפוץ בשמפו ובמרכך המסייע בניקוי השיער והקרקפת. עבור בעלות שיער יבש, מנגד, אותם מוצרים ייבשו את השיער אפילו יותר, מה שיוסיף לקרזול. נסי גם להימנע ממוצרים המכילים אלכוהול, שנמצא לעתים קרובות במוצרי עיצוב או שמפו יבש ועשוי להשפיע על השיער והקרקפת.

לקריאה נוספת: 9 המלצות של שמפו ללא סולפט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *