איך לנקות עגילים: המדריך השלם

ניקוי עגילים

אף אחת לא רוצה תכשיטים שנראים מלוכלכים, אבל כשמדובר בעגילים, ניקיון שלהם הוא יותר מאשר עניין קוסמטי. החורים באוזניים שלך רגישים, ואת לא רוצה שלכלוך או חיידקים יילכדו בהם ויגרמו לאינפקציה. על ידי ניקוי של העגילים שלך באופן קבוע תוכלי להבטיח שהם נראים – ומרגישים – טוב, לאורך שנים רבות. שואלת את עצמך איך לנקות עגילים בצורה נכונה? בשביל זה אנחנו פה.

בגדול, יש שתי שיטות לנקות עגילים – אנחנו נסביר את שתיהן.

איך לנקות עגילים עם מי חמצן

שטפי את הידיים כדי למנוע התפשטות חיידקים נוספים. שימי את הידיים מתחת למים חמים ואז קרצפי אותן היטב עם סבון ידיים. הקפידי לעבור בין האצבעות שלך ומעל מפרקי כף היד ולהשאיר את היד מתחת למים למשך 20 שניות לפחות. לאחר מכן יבשי אותן במגבת נקייה.

שטיפת ידיים יסודית הולכת למנוע ממך הרבה צרות – שווה להשקיע טיפה ומזער את הסיכון לזיהום.

השרי צמר גפן עם מי חמצן. מי חמצן (שניתן לקנות בכל חנות פארם או באינטרנט) הם נהדרים על מנת להרוג חיידקים ולהחזרת הברק לעגילים שלך. כדי להשתמש בחומר, הניחי צמר גפן או ספוג מעל פתח הבקבוק, ואז הטי את הבקבוק כדי להספיג אותו בנוזל.

אם הפירסינג שלך כבר נרפא לגמרי, את יכולה להשתמש בחומר ניקוי עדין או מגבוני אלכוהול לניקוי העגילים. פירסינג “טרי” עשוי לסבול מגירוי עם חשיפה לאלכוהול.

לחצי עם צמר הגפן על העגיל כדי לנקות אותו. הקפידי להכניס את צמר הגפן לכל הפינות והשקעים בעגיל, והוסיפי מי חמצן נוספים במידת הצורך. לאחר הניקוי, שטפי את העגילים בקערת מים.

לניקוי עמוק יותר, שימי את העגילים במלואם בתוך תמיסת החמצן. סיבי הצמר גפן יכולים להיתפס בעגילים ולהשאיר אחריהם קווצות סיבים מעצבנות. כדי להימנע מכך, או פשוט כדי לנקות באופן יסודי יותר, תני לעגילים שלך לשרות בכוס קטנה של מי חמצן למשך 5-10 דקות. שטפי אותם לאחר מכן בקערת מים.

תני להם לשבת כמה דקות באוויר הפתוח עד לייבוש. כשתסיימי לנקות את העגילים שלך, הניחי אותם על מגבת נקייה לייבוש.

ניקוי עגילים

איך לנקות עגילים במים חמים

ניקוי עגילים במים חמים לא ינקה אותם באותה רמה של מי החמצן מהשיטה הקודמת, אבל מדובר על אופציה טובה בזמנים בהם את סובלת ממחסור בחומרי ניקוי ​​ורק רוצה עגילים קצת יותר נוצצים.

שטפי את הידיים לפני שתתחילי. נחזור על מה שכתבנו בשיטה הקודמת: שטיפת ידיים מבטיחה שלא תעבירי חיידקים ממקום אחר לעגילים שלך בזמן שאת מנקה אותם. שטפי את הידיים במים חמים והקציפי אותן בסבון ידיים למשך 20 שניות.
הקפידי לשטוף בין האצבעות ועד מפרקי כף היד, ולייבש באמצעות מגבת נקייה.

הרתיחי מים חמים במיקרוגל או על הכיריים. כדי להתחיל, מזגי כמה כוסות מים לסיר וחממי עד לרתיחה (או, אם את מעדיפה, את יכולה גם לחמם את המים במיקרוגל).

השרי את העגילים במים החמים למשך כ-20 דקות. הורידי את המים מהאש לפני שאת מכניסה את העגילים פנימה, ותני להם לשרות במים למשך כ-20 דקות – המים החמים יהרגו את החיידקים וישחררו את הלכלוך שנמצא על שטח הפנים של העגילים.

מים חמים בטוחים לכל סוגי העגילים. אם את מנקה עגילי פלסטיק, כדאי שתמתיני כמה דקות ותתני למים להתקרר לפני שתניחי בהם את העגילים.

קרצפי את העגילים בעזרת מברשת שיניים. שלפי את העגילים מהמים בעזרת כפית או עם היד (במידה והמים כבר התקררו מספיק), וקרצפי אותם בעדינות עם מברשת שיניים ישנה. ​​נסי להבריש החוצה את כל הלכלוך שנותר, ושטפי את העגילים במים חמים כשתסיימי.

תני לעגילים להתייבש על מגבת נקייה. הניחי את העגילים על מגבת ותני להם להתייבש באוויר הפתוח לכמה דקות. את יכולה גם לטפוח עליהם כמה פעמים בעזרת המגבת על מנת להיפטר מעודפי מים.

עגיל באוזן

ניקוי עגילי יהלום, פנינה וכסף

שימי לב שהתשובה לשאלה “איך לנקות עגילים” עשויה להשתנות בהתאם לסוג העגילים שלך.

עגילי יהלום

נקי עגילי יהלום באמצעות סבון כלים ומים חמים כדי למנוע שינוי בצבע של היהלום. ערבבי כפית אחת (5 מ”ל) של סבון כלים עם כוס מים חמים, ואז השרי בה את העגילים למשך 3-4 דקות. שלפי אותם בעזרת כף ושפשף אותם בעדינות בעזרת מברשת שיניים רכה. הכניסי אותם לטבילה נוספת בתערובת למשך 1-2 דקות נוספות ואז העבירי לקערת מים קרים כדי לשטוף אותם סופית. לסיום, יבשי את העגילים על מגבת נקייה.

עגילי כסף

נקי עגילי כסף במים חמים וסודה לשתייה. ראשית, רפדי מחבת בנייר אלומיניום (או השתמשי בתבנית אלומיניום קעורה), כאשר הצד המבריק של נייר האלומיניום פונה כלפי מעלה. הניחי את העגילים על רדיד האלומיניום ומלאי את התבנית או המחבת במים חמים עד לכיסוי מלא של העגילים. לאחר מכן, הוסיפי למים סודה לשתייה עד שתוכלי לראות את העגילים מתחילים לבעבע.

תני להם לשרות במים למשך כשעה, ולאחר מכן שטפי אותם במים נקיים ויבשי באמצעות מטלית רכה.

חשוב מאד לנקות עגילי כסף כראוי, מכיוון שהם עלולים לאבד את הברק שלהם ולהיראות עמומים וישנים כשהם מתלכלכים.
ניתן לנקות כמה זוגות עגילי כסף יחדיו באמצעות השיטה הזו.

עגילי פנינה

השתמשי בסבון ובמים על מנת לנקות עגילי פנינה. ערבבי מים פושרים עם כמה טיפות של סבון כלים עדין. טבלי מטלית ניקוי רכה או ספוג במים והשתמשי בה על מנת לנגב את עגילי הפנינה בעדינות. תני להם להתייבש באוויר הפתוח על מגבת לפני שאת שמה אותם בחזרה.

בכל מקרה, הימנעי משימוש בכימיקלים קשים לטובת ניקוי עגילי פנינה, מכיוון שהם בדרך כלל רגישים יותר לנזק.

אגב, באותה הצורה ניתן לנקות את כל העגילים שלך, כולל עגיל אף, טבור או כל תכשיט דומה אחר.

וזהו בגדול. שאלות נוספות? המלצות אחרות? נשמח לשמוע ממך בתגובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *