ברוח התקופה: איך לשטוף ידיים נכון

איך לשטוף ידיים

שטיפת הידיים היא פעולה יומיומית עבור כולנו (אני מקווה), אבל מתברר שרובנו לא יודעות איך לעשות את זה כמו שצריך. אנו עושות את זה כנראה מהר מדי, לא משתמשות במספיק סבון, או לא מכסות את כל חלקי היד. אז עכשיו, כשווירוס הקורונה מאיים להרוג את כולנו, הגיע הזמן להשקיע 5 דקות וללמוד איך לשטוף ידיים נכון.

אז לפני שנתחיל – אין טוב ממראה עיניים. ראי את סרטון ההסבר הקצר הזה של ארגון הבריאות העולמי:

אז אחרי שלמדנו איך לשטוף ידיים נכון, מעבר לטכניקה המודגמת בסרטון להלן עוד כמה שאלות ותשובות חשובות:

האם נגיעה בברז הרטוב הולכת להרוס את הכל?

כן. סביר להניח שעל הברז יש את אותם חיידקים שאותם שטפנו. השתמשי במגבת בד או נייר כדי לכבות את הזרם אחרי שהידיים שלך נקיות. את לא רוצה להתחיל שוב, נכון?

כמה קשה צריך לקרצף?

לפי הסטטיסטיקה, רוב האנשים לא משפשפים בעוצמה מספקת. זכרי, כשאת שוטפת את הידיים, את משתמשת בסבון ובמים כדי לנתק פיזית חיידקים מהעור שלך, ואז לשטוף אותם משם. חשוב להפעיל קצת כוח.

האם צריך לייבש את הידיים לגמרי?

רוב האנשים לא מייבשים את הידיים מספיק. חיידקים אוהבים לחות. ואל תפחדי להשתמש בכוח גם כאן: שוב, את מסירה פיזית את כל החיידקים שיישארו.

האם עלי להשתמש במגבות נייר בלבד?

לא. מגבות בד הן בסדר לשימוש אישי, אך יש לשטוף אותן כל כמה ימים – ואפילו יותר אם כמה אנשים משתמשים באותה מגבת. מצד שני, שימי לב – אדם חולה חייב להשתמש במגבת נפרדת.

מה עם מייבש ידיים?

מבחינה היגיינית, זה הוכח מחקרית שמגבות נייר הן הטובות ביותר. מייבשי ידיים הם בסדר, כל עוד את מייבשת את הידיים היטב. ראיתי מחקרים שלא היו חד משמעיים אבל טענו שיש ריכוז גבוה של חיידקים באיזור המייבש – אבל בכל מקרה הם עדיפים על ניגוב הידיים בג’ינס.

האם זה משנה באיזה סוג סבון אני משתמשת?

סבון נוזלי הוא הטוב ביותר. גם סבון מוצק זה בסדר, פשוט אל תיתני לו לשבת בצלוחית מגעילה למשך זמן. זכרי: חיידקים אוהבים לחות.

מתי עלי לשטוף ידיים?

  • לפני שאת יוצאת מהבית (כדי להגן על אחרים מפני חיידקים שלך).
  • כשאת מגיעה ליעד שלך ( כדי לשטוף חיידקים שאספת מידיות דלתות, כפתורי מעלית, תחבורה ציבורית וכו’).
  • לפני ואחרי שאת אוכלת או מכינה אוכל.
  • לפני ואחרי שאת מנקה את הבית שלך.
  • לאחר שאת מקנחת את האף, משתעלת או מתעטשת.
  • לאחר ליטוף או האכלה של בעלי חיים.
  • לאחר בילוי בשירותים או החלפת חיתול (מקווה שזה היה ברור בכל מקרה…)

מה לגבי קרם לחות?

אין מניעה להשתמש בקרם לחות, אך חשוב שתשתמשי באספקה ​​האישית שלכם (מרבית הקרמים אינם מכילים חומרים אנטי-בקטריאליים, לכן אין לשתף אותם).

מה לגבי לק?

אין מניעה להמשיך ולשים לק, אבל הכי טוב לשמור על ציפורניים קצרות ומניקור טרי. חיידקים אוהבים לחיות במניקור סדוק. ועוד המלצה אישית שלי – לכי על לק מחומרים טבעיים.

מה לגבי אלקוג’ל, האם הטכניקה של השטיפה משתנה?

דבר ראשון, חשוב להשתמש בג’ל לחיטוי ידיים על בסיס אלכוהול עם לפחות 60 אחוז אלכוהול, ולשפשף את הידיים באותה צורה כמו שהיית עושה עם סבון ומים (ואם שכחת, קפצי למעלה וצפי בסרטון שוב). הקפידי להשתמש במספיק נוזל על מנת שתוכלי לכסות את כל משטח הידיים.

איך לשטוף ידיים
ככה עושים את זה

למדתי איך לשטוף ידיים – מה עכשיו?

אז אחרי שלמדנו איך לשטוף ידיים, נשאר רק דבר אחד לעשות: להקפיד לבצע את זה!

הידיים שלנו הן אלו שמובילות כמעט את כל החיידקים לדרכי הנשימה. שמירה עליהן נקיות ככל האפשר מועילה באמת ומצמצמת את המעברת החיידקים בין אדם לאדם. אם כולנו נשמור על עצמנו ועל הסובבים אותנו, אני בטוחה שנצליח לעבור את הנגיף הזה בשלום.

רק בריאות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *