איך עושים קרעים בג’ינס ומשדרגים את הלוק (מדריך מושלם!)

קרעים בג'ינס

ג’ינס עם קרעים הוא משהו שתמיד יהיה באופנה. מצד שני, משום מה המחירים של ג’ינסים קרועים נוטים להיות יותר גבוהים מהמחירים של ג’ינסים רגילים – ויש בזה אולי היגיון, כי יותר קשה לייצר אותם. למרבה המזל, את יכולה ליצור את הטרנד הזה בעצמך על ידי שפשוף של הבד עם חתיכת נייר זכוכית, ואז גזירת החור עם זוג מספריים. נשמע מורכב? המשיכי לקרוא את המדריך המצולם שלנו ולמדי איך עושים קרעים בג’ינס בקלות.

איך עושים קרעים בג’ינס:

נתחיל בהדרכה. שימי לב – בסוף הפוסט יש שאלות ותשובות נפוצות.

1. בחרי ג’ינס שיושב עליך טוב

את יכולה לעשות קרעים בכל זוג של ג’ינס ולקבל בגדול את אותן התוצאות, אבל אל תרגישי מחויבת לקרוע זוג ג’ינס שכבר יש לך מכיוון שאת יכולה לחסוך קצת כסף על ידי שימוש בג’ינס נוח וזול מיד שניה למשל. שימוש בג’ינס משומש מעט עשוי לתת לך תוצאות טובות יותר מאשר שימוש בג’ינס חדש לגמרי, אבל זה לא קריטי ואת לגמרי יכולה להשתמש בג’ינס חדש עבור הפרויקט הזה.

קחי בחשבון שמכנסי ג’ינס בהירים בדרך כלל ייראו טוב יותר קרועים מאשר מכנסי ג’ינס כהים, מכיוון שמכנס כהה – שנראה טרי מדי בשביל להיקרע – לא נראה הכי “מציאותי”.

מדריך קריעת ג'ינס

2. אספי את הציוד הדרוש

כמעט כל מה שאת צריכה כדי לעשות קרעים בג’ינס זה זוג מכנסיים אחד ומשהו חד. עם זאת, בהתאם לסגנון שאת רוצה, סביר להניח שתרצי להשתמש בכלי החד המתאים לעבודה:

  • אם את רוצה ליצור חורים – השתמשי במספריים, סכין גילוח או סכין מטבח חדה.
  • כדי ליצור מראה משופשף – השתמשי בנייר זכוכית, פומפייה או צמר פלדה.

3. בחרי מקום לעשות בו את הקרע

הניחי את הג’ינס שלך פרוסים על השולחן והשתמשי בעיפרון או בגיר על מנת לסמן את המקומות שאת רוצה לקרוע. השתמשי בסרגל כדי למדוד אורך מדויק אם תרצי, ונסי להחליט על הצורה והאורך האולטימטיביים עבורך.

הכי פשוט להשתמש בעיפרון או בעט כדי לסמן את הקווים של החיתוך, אבל דווקא הגיר – אני יודעת, היחיד שדווקא פחות זמין בבית – הוא הטוב ביותר עבור הבד, ומאד קל לשטוף אותו עם מים במידה וטעית בסימון.

בדרך כלל, נהוג לקרוע את הג’ינס באזור הברכיים, אבל את יכולה לעשות את הקרע בכל מקום לאורך הרגל. נסי לכוון קצת יותר גבוה מהברך, כדי שהקרע לא יתרחב כשאת הולכת (בכל תנועת כיפוף של הברך היא עלולה להיתקע בחור ולהרחיב אותו יותר). גם אל תעשי את הקרע גבוה מדי, כדי שלא תחשפי משהו שלא לעיני הציבור.

4. פרסי את הג’ינס על שולחן

כשהמכנס פרוש על השולחן, נסי להכניס פיסת עץ כלשהי לתוך החלל של הרגל על מנת למנוע ממך לחתוך בטעות את הבד גם מקדימה וגם מאחורה. את יכולה להשתמש בקרש חיתוך, ספר ישן או כמה עיתונים – כל דבר שלא יהיה אכפת לך לחתוך.

איך עושים קרעים בג'ינס - מדריך

5. שפשפי את הג’ינס עם נייר זכוכית

לפני שנתחיל לחתוך את הג’ינס, ניתן להשתמש בנייר זכוכית או צמר פלדה על מנת לשפשף קצת ולדלל את המקום בו נרצה לעשות את הקרע. זה עוזר לשחרר את הסיבים בבד ומקל על החיתוך.

זה עשוי לקחת קצת זמן, תלוי בעובי הג’ינס ההתחלתי. אם את מעדיפה פשוט לגזור את הג’ינס, לכי על זה: זה לא הכרחי להחליש את הבד, אבל זה כן עוזר לייצר את המראה המרוט והטבעי יותר (שאני מאד אוהבת).

6. משכי בסיבים

משיכה של הסיבים תעזור לך ליצור חורים – וזה נחמד אם את אוהבת שיש במכנס אזורים מרוטים וחורים קטנים. השתמשי במספריים או בסכין כדי למשוך את הסיבים באזור שזה עתה החלשנו עם נייר הזכוכית, ומשכי בחוטים הלבנים שיוצאים מהג’ינס כדי לעודד את הלוק.

איך עושים קרעים בג'ינס - מדריך

7. גזרי עם מספריים

בעזרת מספריים, חתכי קטע קטן בתוך האזור שהחלשנו. נסי לעשות את החתך קטן ככל האפשר – את תמיד יכולה להגדיל אותו, אבל אם תעשי אותו גדול מדי את מסתכנת בהרס טוטאלי של הג’ינס. כווני לחתך בגודל של כחצי סנטימטר, ועשי אותו לרוחב הגוף (ולא לאורך) – זה מייצר מראה טבעי יותר.

8. קרעי את הג’ינס עם הידיים

עכשיו, ניתן להשתמש בידיים על מנת לקרוע את הג’ינס עוד קצת. הקריעה הידנית ממש תייצר קרע בסיבים (ולא חיתוך “נקי”), מה שיגרום לו להיראות כמו חור טבעי ואמיתי יותר. משכי את החוטים מעט החוצה, כפי שהיית עושה עם קרע טבעי.

זו הנקודה שחשוב לי להדגיש שוב – נסי להתחיל עם קרע קטן. הוא יתרחב באופן טבעי עם הזמן, וייתן לג’ינס מראה טבעי יותר.

9. אופציונלי – תפירה

כדי למנוע מהחורים להתרחב עוד יותר עם הזמן, את יכולה לחזק אותם על ידי תפירה סביב היקף החור. נהוג לעשות את זה עם חוט לבן או כחול. אם בא לך לקרוא על עוד אפשרויות לשדרוג הג’ינס, מוזמנת לפוסט שלנו על פאצ’ים – דרך מושלמת לשדרג כל זוג ג’ינס ישן.

10. תלבשי

זהו – למדת איך עושים קרעים בג’ינס!

תיהני מהג’ינס הקרוע המהמם שלך, ועופי על עצמך יא נסיכה.

ג'ינס קרוע

שאלות ותשובות

איך עושים חתך מדויק בברך?

לבשי את המכנסיים, סמני בעיפרון בדיוק את המיקום של הברכיים שלך ואת האורך בו את רוצה לעשות את החתך, הורידי את המכנס ובצעי את החתך בהתאם למדריך.

אין לי נייר זכוכית, מה אפשר לעשות?

את יכולה להשתמש בפצירת ציפורניים. שפשפי אותה במהירות ותוך כדי הפעלת לחץ באותה הצורה שהיית עושה עם נייר זכוכית – זה פשוט עשוי לקחת קצת יותר זמן.

ואם עשיתי יותר מדי קרעים?

הפתרון הראשון, כמו שכבר ציינו, הוא לנסות ולתפור את הקרעים המיותרים או לסגור אותם עם פאצ’ים. במידה וזה לא מצליח, תמיד אפשר לקצר את המכנס ולהפוך אותו לג’ינס קצר!

יש לך שאלות נוספות? רוצה להאיר לנו על משהו ששכחנו לכתוב? נשמח לשמוע ממך בתגובות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *