איך שמים חפתים ומתי זה כדאי (מדריך קצר לגבר)

חפתים

חברים יקרים, אם הגעתם לפה אני מניחה שחיפשתם את השאלה “איך שמים חפתים”. ואני אשמח לעזור לכם, אבל לפני זה – חשוב שתבינו מה אתם עושים.

חֵפֶת הוא שמו של קצה השרוול (שלרוב מגולגל כלפי מעלה) בבגדים בעלי שרוול ארוך. כפתורי חפתים (או בקיצור “חפתים”) הם אותם תכשיטים הנענדים על חפת החולצה, ומשמשים להצרת פתח השרוול, כמעין כפתור. החפתים נענדים על חורים ייעודיים בשני צדי השרוול. כפתור החפת אינו מחובר לדש השרוול, אלא נפרד ממנו.

שימו לב שענידת חפתים זו בחירה אופנתית שממש לא נפוצה בארץ. חפתים יתאימו ויחמיאו בעיקר לגברים מבוגרים יותר, בדרך כלל בלוק שיכלול ג’קט חליפה – מה שאומר שהם ממש לא נפוצים בלוק הישראלי, ועלולים לייצר מראה “מתיימר” מדי. מנגד, בפגישות עסקיות בחו”ל, שימוש בחפתים יכול להיות מבורך – כל עוד הוא נעשה בטוב טעם.

אז איך שמים חפתים? המשיכו לקרוא.

חפתים ראש ממשלת אירלנד
ראש ממשלמת אירלנד בפגישה עם אובמה בבית הלבן. שימו לב לחפתים בצורת דגל אירלנד

איך שמים חפתים?

רוב החפתים כיום משתמשים במנגנון שנקרא T-Bar. זהו המנגנון הפופולרי ביותר (כ-95% מכל החפתים משתמשים בו) – אבל זה לא בגלל שהוא הכי אלגנטי, אלא פשוט בגלל שהוא הזול ביותר לייצור.

החיסרון של ה-T הוא שבעצם ניתן לראות את מוט הברז מאחוריו שלא תמיד דקורטיבי באותה המידה כמו החלק הקדמי. מצד שני, מאד קל להרכיב אותם, והדרכה פשוטה אתם יכולים למצוא בסרטון הבא:

רוב החפתים הם זוויתיים, אז אתם תרצו לסדר אותם בזווית המתאימה על מנת שלא ייראו מוזר על השרוול. ראשית, הכניסו את שפתי החפת דרך החור באמצעות החזקתו בין האגודל לאצבע המורה ודחיפה כלפי מטה לעבר תחתית השרוול.

לאחר מכן, סובבו בכיוון הנכון ועשו את אותו הדבר דרך שני החורים האחרים. אתם יכולים למעשה לעשות את שניהם יחד, אבל זה ידרוש קצת תרגול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *