שמן זרעי רימונים: יתרונות לעור, איך משתמשים ומוצרים מומלצים

זרעי רימונים

בשנים האחרונות הרימון מתואר כמזון-על, אבל הידע על היתרונות שלו הוא ממש לא חדש. היתרונות הקוסמטיים והבריאותיים של הרימון ידועים כבר מימי קדם, וביטוי ראשון להן ניתן למצוא כבר מימי האימפריה הפרסית העתיקה. הרבה מהיתרונות הללו קשורים לפוליפנולים, החומרים המזינים החזקים המכילים נוגדי חמצון שנמצאים במזונות אחרים מהצומח, כמו פירות יער ותה ירוק. אז האם זה באמת נכון, כיצד נשתמש בשמן זרעי רימונים באופן אפקטיבי, והאם יש מוצרים מומלצים – כל זה בפוסט של היום.

מה זה שמן זרעי רימונים

טוב, סביר להניח שאת יודעת מה זה רימון. מבחינה היסטורית, לעומת זאת, כנראה לא ידעת שהרימון הובא למצרים כבר בשנת 1600 לפני הספירה, שם הוא הפך להיות נערץ לא רק כמקור מזון חשוב (הוא היה פרי נדרש בארמון פרעה), אלא גם שימש למטרות רפואיות. הרימון היה פרי מוערך מאוד, ומתואר בציורים מצריים עתיקים כשהוא מסמל את החיים אחרי המוות. בתרבויות אחרות הרימון מסמל פוריות, שגשוג ושפע – כנראה בהשראת כמות הזרעים הגדולה שבו. הוא גם שימש בטקסי חתונה בכמה תרבויות, ובעיני רבים הוא נחשב בתור הפרי האסור שמופיע במקרא.

אבל כל זה לא מסביר איך שמן זרעי רימונים עוזר לטיפוח העור. לשם כך פנינו למקורות המדעיים: “רימון הוא פרי עוצמתי עשיר בפוליפנולים. המרכיבים האלו הם הסיבה לכך שתמצית רימונים יעילה כל כך, מכיוון שהם עוזרים לניקוי רעלים מהעור תוך כדי תיקון עור שעלול היה להיפגע מגורמים סביבתיים כמו קרינת UV. אנתוציאנים ברימון פועלים באופן דומה לאופן שבו ויטמין C שנמצא בפרי הדר מועיל לעור”.

וזה לא הכל. מחקרים שונים מצביעים על כך שמיץ רימונים או שמן זרעי רימונים מסייע בתמיכה במערכת החיסון ובקידום זרימת דם בריאה, שליטה על כולסטרול רע ושמירה על עורקים נקיים, ומפחית את הסיכון למחלות לב, התקף לב ושבץ.

“כל שמן נוגד חמצון כמו ארגן או רימון הוא נהדר”, אמרה ג’ואנה ורגאס, קוסמטיקאית מפורסמת מארה”ב שכתבה פוסט על הנושא. “אני מעודדת את הלקוחות שלי להשתמש בהם כמוצרי פנים, ועל הצוואר והחזה. העור שלך זקוק לנוגדי חמצון ולא משנה אם זה הפנים או הגוף”.

זרעי רימונים

היתרונות של זרעי רימונים

עשיר בנוגדי חמצון – לא רק שרימון מכיל כ-48% מכמות וויטמין ה-C היומית שהגוף שלנו זקוק לה (מקור), אלא שהוא גם מכיל נוגדי חמצון אחרים כמו אנתוציאנינים, חומצה אלגית וטאנינים. כל נוגדי החמצון הללו יוצרים את אחד החוסמים האפקטיביים ביותר לנזק הנוצר על ידי רדיקלים חופשיים, שהוא גורם גדול להזדקנות.

התחדשות תאים – שמן זרעי רימונים מסייע בהגנה על האפידרמיס (השכבה החיצונית של העור) ומסייע בהתחדשות תאי העור באפידרמיס ואפילו בדרמיס (השכבה הפנימית). בנוסף, הוא מגביר את זרימת הדם וריפוי העור, ובכך מסייע בתיקון רקמות וריפוי פצעים.

הגנה מפני השמש – זרעי הרימון מכילים תרכובות העוזרות להגנה מפני השמש ונזקים הנוצרים על ידי רדיקלים חופשיים, ולכן עוזרים בהקלה על כוויות שמש ובהפחתת סימני נזקי השמש. מנגד, למרות שזה הוכח מחקרית (מקור) ששמן זרעי רימונים אכן מגן מפני קרינת השמש – זה לא ברמה המאפשרת לוותר על שימוש בקרם הגנה באופן יומי.

אנטי אייג’ינג – מחקר שבוצע על עכברים הוכיח ששמן רימונים הצליח לעזור בהפחתת סימני הזדקנות העור, קמטים וכתמים כהים (מקור). בנוסף, רימונים מסייעים גם במניעת היפר-פיגמנטציה וכתמי גיל.

עור חלק – רימונים מקדמים עור חלק ומוצק על ידי שיפור ייצור הקולגן והאלסטין, ומרככים את העור.

עור יבש – המבנה המולקולרי הקטן של שמן הרימונים מאפשר לו לחדור עמוק לעור, מה שהופך אותו יעיל במיוחד לטיפול בעור יבש. בנוסף, הוא מכיל חומצה פוניסית (חומצת שומן אומגה 5) שמוסיפה ומונעת אובדן לחות מפני העור.

עור שמן / מעורב- שמן זרעי רימונים יכול לעזור גם לעור שמן מכיוון שנוגדי החמצון והחומרים האנטי-דלקתיים שבו עוזרים למניעת אקנה, הפחתת צלקות והרגעת גירויים קלים.

תופעות לוואי

השימוש בשמן זרעי רימון נחשב לבטוח בדרך כלל, ועד כה לא מצאנו דווחים כלשהם על תופעות לוואי משמעותיות. למרות שזה לא שכיח, ניתן לפתח תגובה אלרגית שכוללת גירוד או אדמומיות בעור.

תופעות הלוואי האלו עלולות להופיע גם כאשר משתמשים בשמן רימונים מבלי לדלל אותו תחילה בשמן נשא.

רימון

איך משתמשים בשמן זרעי רימון

ניתן להשתמש בזרעי רימון באמצעות שמנים ותמציות מוכנות, בנוסף למיצים וזרעים המופקים מהפרי.

הזרעים – תוכלי לייצר מסיכת פילינג מזרעי רימון כתושים. הקפידי לעסות את המוצר בעור מבלי לשפשף, מכיוון שזה יוביל לגירוי.

שמן זרעי רימונים – בדרך כלל מגיעים בצורת סרום, אותו יש לשים אחרי ניקוי העור ולפני שלב הלחות.

שמן אתרי – שמנים אתרים חזקים יותר מתמציות, ויש לדלל אותם בשמנים נשאיים תחילה. בשל חוזקם, שמנים אתרים כמו אלו המופקים מהרימון משמשים בצורה הטובה ביותר כטיפולים נקודתיים בלבד.

מוצרים מומלצים

למרות שאת יכולה לנסות ולהכין מסכת רימונים ביתית, אין כמו לקנות מוצר איכותי מחברה שיודעת מה היא עושה. הנה כמה מוצרים המכילים זרעי רימונים שקיבלו אחלה המלצות – ברשת, מחברות ובתגובות.

קרם לחות מטשטש נקבוביות של KORRES 

קרם לחות על בסיס רימון

אם העור שלך נהיה מוזר בעונת המעבר, או שאת פשוט לא מצליחה לעמוד בקצב הצרכים המשתנים שלו, קרם הלחות הזה בהחלט שווה בדיקה. הוא לא כל כך שמנוני שהוא מרגיש כאילו הוא יושב על עורך למשך שארית היום, אבל הוא בהחלט לא קליל ברמה שתרגישי שאת צריכה למרוח אותו שנית. הנוסחה המושלמת עבור מישהי עם עור מעורב ומורכב.

המחיר הכי טוב שמצאנו: כ-140 ש”ח ב-LookFantastic.

קרם לחות ICE של Sunday Riley

קרם לחות סרמידים ורימונים

אני לא יודעת מה גורם לקרם הזה להריח כל כך טוב, או מה נותן לו את המרקם המושלם שלו, אבל מאז שקיבלתי אותו בטעות כדוגמית קטנה אני מאוהבת. הסרמידים והרימונים שומרים על הלחות בעור, ומוסיפים לו את נוגדי החמצון שהוא זקוק להם. מושלם לעור יבש.

המחיר הכי טוב שמצאנו: כ-20 פאונד ב-Cult Beauty.

מסיכת חימר ורימונים של Murad

מסיכת חימר ורימונים של Murad

Murad זה מותג הידוע בטיפולים האיכותיים שלו נגד אקנה, והמסכה הזו היא עוד הוכחה לכך. זה בעצם ניקוי עמוק לפנים שלך: החימר במסכה מוציא את כל הזיהומים, והרימון פועל לניקוי ומניעת נזקי רדיקלים חופשיים על עורך. סיימי עם טונר וקרם לחות, ואת מוכנה ליום מוש.

המחיר הכי טוב שמצאנו: כ-144 ש”ח ב-LookFantastic.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *