איך להעלים צלקות אקנה? דרמטולוגית עונה

חומצה לקטית

בין אם את סובלת מפצעון או שניים מדי פעם ובין אם את סובלת מהתפרצויות חמורות יותר, אקנה ותוצאותיה הן בעיות שבכלל לא פשוט להתמודד איתן. חצ’קונים שפוצצו נוטים להשאיר אחריהם סימנים ולגרום להצטלקות או שינויי צבע שלא תמיד ניתן להיפטר מהם, והרשת מלאה באינספור תרופות סבתא, מוצרים מומלצים וטיפים שאמינותם מוטלת בספק. אז כדי לדעת איך להעלים צלקות אקנה מציקות ומה בכל זאת את יכולה לעשות, הבאנו פה ציטוטים מפי ד”ר הת’ר וולרי-לויד – דרמטולוגית מומחית ממיאמי, ארה”ב – שענתה על שאלות נפוצות בנושא.

מה הן צלקות אקנה?

הדבר הראשון הוא שחשוב להבדיל בין סימני אקנה וצלקות אקנה. “סימני אקנה הם כתמים אדומים או חומים, שלרוב ניתן להתבלבל ולקרוא להם צלקות אקנה”, אומרת ד”ר וולרי-לויד. “סימני אקנה נגרמים כתוצאה מנגע מודלק על פני העור, כמו פצעון או חצ’קון. אצל רוב האנשים, פצעונים משאירים סימן כהה או אדום אשר ידהה לאחר מספר שבועות או חודשים”.

אם את נאבקת באקנה קשה יותר, מצד שני, דלקת משמעותית יכולה להשאיר בעור צלקת לאחר ההחלמה. צלקות אקנה הן מעין בורות או נקבים קטנים בעור אשר בדרך כלל רדודים מאד אך לפעמים יכולים להיות עמוקים.

איך להעלים צלקות אקנה?

“ניתן למזער את סימני האקנה הנראים לעין על ידי שימוש במוצרים המכילים מרכיבים המבהירים את העור”, אומרת ד”ר וולרי-לויד, “אך צלקות אקנה עמוקות דורשות טיפול אינטנסיבי יותר”. על הצטלקות שאינה עוברת, היא ממליצה לשוחח עם רופא העור שלך ולבחון הליכים שניתן לעשות, וביניהם פילינג כימי, מיקרו-נידל או טיפול בלייזר.

אבל לפני שאת הולכת לפתרון הזה, יש כמה פתרונות ביתיים שאת יכולה לנסות.

איך להעלים צלקות אקנה בטיפול ביתי?

לדברי ד”ר וולרי-לויד, ניתן לטפל בסימני אקנה באופן ביתי באמצעות שגרת טיפוח עור נכונה הכוללת מקדם הגנה. היא מציעה גם להשתמש במוצרים שמכילים מרכיבים אשר מיועדים להבהרת גוון העור כמו מבריקים כמו ליקריץ, ניאצינאמיד וחומצה קוג’ית.

אז על איזה מוצרים הד”ר ממליצה? ראשון הוא סרום הרטינול CeraVe Resurfacing Retinol. כבר כתבתי פה כבר בעבר על המותג CeRave, ואפילו תיארתי אותו בתור “המותג המומלץ ביותר על ידי דרמטולוגים”, כך שאני לא מופתעת שהוא הראשון עליו ד”ר וולרי-לויד בחרה להמליץ. בפורמולה זו יש תערובת של רטינול, סרמידים, ניאצינאמיד ותמצית שורש ליקריץ אשר עוזרים לחדש ולהחליק את מרקם העור. הסרום הזה הוא לא קומדוגני ונטול פרבנים, מה שהופך אותו מתאים לכל סוגי העור, אפילו הרגישים ביותר.

לצערי הרב המוצר הזה עוד לא הגיע לישראל, ולכן האופציה היחידה להזמין אותו לארץ היא דרך אמזון. המחיר של המוצר עצמו לא נורא, אבל דמי המשלוח די גבוהים. על מנת להוריד אותם, מוזמנת לקרוא את המדריך שלנו לקניה חכמה באמזון, או פשוט לקנות עוד כמה דברים נוספים (כך שעלות המשלוח תהיה זניחה).

סרום לטיפול בצלקות אקנה

עוד פתרון עליו הד”ר ממליצה הוא חומצה לקטית, ואם ספציפית אז תרכיז חומצה לקטית 10% + חומצה היאלורונית 2% של The Ordinary. מדובר על חומצה אלפא הידרוקסית עדינה המסייעת לתאים המתים מהשכבה החיצונית של העור לנשור ולחשוף את הרקמה הרעננה (והלא מחוסמת) שמתחת. ניתן להשתמש בתכשיר הזה נגד צלקות אקנה מספר פעמים בשבוע, ולאורך זמן את צפויה להבחין בעור בהיר וחלק יותר.

The Ordinary Lactic Acid 10% + HA 2%

לקריאה נוספת: 12 מוצרים מומלצים של The Ordinary

לקריאה נוספת

אם ההמלצות בפוסט לא הספיקה לך, את מוזמנת לבדוק עוד פוסטים שלנו אשר מדברים על פתרונות אפשריים לאקנה: הפוסט שלנו המדבר על חומצה אזלאית, שהיא אולי המרכיב המושלם לטיפול באקנה, או שמן עץ התה שהוא הבחירה הטבעית.

ועד כאן להיום.

יש לך שאלות או המלצות נוספות? נשמח לשמוע ממך – בתגובות פה בעמוד או ברשתות החברתיות שלנו.

3 Comments on “איך להעלים צלקות אקנה? דרמטולוגית עונה”

    1. זה תלוי במוצר אבל בגדול כן, בדיוק כתבנו פוסט שלם על חומצה לקטית.- זו החומצה העדינה ביותר שיש ולכן הייתי מתחילה איתה. אם תרגישי בנוח והעור שלך יגיב כמו שצריך, את יכולה להמשיך למוצרים בריכוז גבוה יותר או חומצות חזקות יותר (חומצה אזלאית).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *