בושם לגבר קריד (Creed) – המתנה המושלמת לבן הזוג

בושם קריד

לא מזמן חגגנו יום הולדת לבן הזוג שלי, ואני חייבת להגיד שהתלבטתי לא מעט איזה מתנה להביא לו. מצד אחד, תמיד המחשבה הראשונה היא “מה הוא היה רוצה לקבל” – שאני חייבת לציין שזוהי מחשבה בכיוון הנכון, אבל רצוי להיזהר מלזרום איתה בתמימותך עד הסוף בלי לדעת מתי לתת את הברקס פן תגמרי עם חבר שמשחק בפלייסטיישן (שאת קנית לו!) כל היום. לקח שנכתב בדם. מצד שני, אני מכירה את עצמי ויודעת להיזהר מהקיצוניות השניה, לקנות מתנה שבעולם המושגים שלי נראית מהממת, אבל בסופה הוא מסתכל עלי בעיניים מבולבלות ואומר בהיסוס: “תודה, תמיד רציתי שואב אבק חדש”. אז אחרי הרבה לבטים ושיחות בין השטן שיושב על כתב אחת למלאך שיושב על הכתף השניה, מצאתי את המתנה – לדעתי – המושלמת. בושם לגבר קריד. say what now?

creed
לא נו, לא הקריד הזה

בית הבישום קריד – Creed Perfume House:

בית קריד הוקם באנגליה כבר ב-1760 ע”י מאסטר הבישום הנרי ג’יימס קריד, ולכן נחשב לאחד מבתי הבישום הותיקים בהיסטוריה. במהלך למעלה מ-250 שנה העסק נשמר במשפחה, וכיום מי שמוביל את המותג הוא אוליבייה קריד, בן הדור השישי למייסדים, שכבר חונך את בנו ארווין, המיועד להיות ממשיך דרכו.

מתחילת הדרך ליווה ושירת המותג למעלה מעשרה בתי מלוכה, כשהבושם הראשון הוקדש למלך ג’ורג’ השלישי. מאוחר יותר עברו בני המשפחה לפריז והמשיכו ברקיחת בשמים ייחודיים עבור בני האצולה, דמויות פוליטיות וידוענים באירופה ובעולם, ביניהם ווינסטון צ’רצ’יל ומשפחת קנדי האמריקאית. לפי טענת המותג, בשלב ראשון הם רוקחים ניחוח מיוחד לאותה אישיות מיוחדת, ורק בשלב מאוחר יותר, בהתאם להצלחתו, אותו ניחוח מופץ לציבור הרחב.

גם היום, הבשמים של קריד עשויים בעבודת יד ומורכבים מתמציות טהורות באיכות מעולה. מבחר הבשמים רחב ומעניין, משדר יוקרה וסטייל ופונה לסגנונות שונים. אין ספק שמדובר פה על מוצר יוקרה – ולכן בשמי קריד מתומחרים בהתאם. יחד עם זאת חשוב לציין שהם מאוד עמידים (יש לנו אחד בבית כבר חמש שנים לערך, ועדיין מריח כמו חדש), ונדרשות רק התזות בודדות ממנו בכל שימוש.

בית הבישום קריד
או, הנה, זה הקריד הנכון

בעיקרון הבשמים נמכרים בדיוטי פרי, אבל הגעתי למסקנה שאפשר להזמין מחו”ל במחיר אפילו יותר טוב מחלק מהאתרים. מבחינת ניחוח, לבית יש המון בשמים שונים אז אציין רק את המובילים:

בושם קריד אוונטוס (Creed Aventus Millesime) – הכי נמכר

בכל המקורות שבדקתי לפני הקניה, Aventus מוגדר בתור ניחוח ש”כל גבר חייב לנסות לפחות פעם אחת”. הוא הושק ב-2010, ומכיל ניחוחות של וניל, אננס ויסמין עם נגיעות ורדים, אלון ופצ’ולי מרוקאי. כשמייבש הוא משאיר ריח נעים שמחזיק לזמן ארוך ומתאים ליום או ללילה. הוא באמת מהניחוחות שמתאימים לכל אירוע וכל אווירה, ולכן הוא כל כך נפוץ.

 Creed Aventus Millesime
Creed Aventus Millesime

בושם קריד אימפריאל (Creed Imperial Millesime)

כשהוא שואב את ההשראה שלו מחופי סיציליה, הבושם הזה – שהושק ב-1995 – משרה ניחוח רומנטי ומתקתק, המשלב נגיעות של עץ, פירות ומליחות, ולכן למרות שמוגדר כבושם לגבר, הרבה נשים אוהבות “לגנוב” מבן הזוג ולהשתמש גם כן. הניחוח יחסית מעודן ולכן רצוי להשתמש בו פעמיים ביום על מנת לשמור על הניחוח למשך כל שעות היום. הרבה מקומות מגדירים את הניחוח שלו כ-“ניחוח של חוף ים”, ולכן ההמלצה היא להשתמש בו בימי הקיץ החמים, על מנת להשרות אווירה כיפית, רגועה ולא רצינית מדי.

 Creed Millesime Imperial
Creed Millesime Imperial

בושם קריד טוויד אירי (Creed Green Irish Tweed)

הניחוח הזה, אשר הושק כבר ב-1985, הוא אחד מסימני ההיכר של אוליבייה קריד, וגם בימים אלו הוא אחד הבשמים הנמכרים ביותר של המותג, והאהוב ביותר על כוכבי הוליווד. הוא בעל ניחוח חזק עם נגיעות של לימון, איריס והריח הפירותי שלו מוגדר כניחוח שמזכיר את מרחבי אירלנד. הבושם מייצר ניחוח מאד גברי שמחזיק לשעות ארוכות, ולכן הוא מומלץ לימי עבודה ארוכים.

 Green Irish Tweed By Creed
Green Irish Tweed By Creed

ניחוחות נוספים:

כמובן שמעבר לשלושה האלו יש למותג עוד כ-30 ניחוחות נוספים, וגם בישום לנשים כמובן. אולי יום יבוא ואכתוב גם על זה. יש לכן/ם המלצה לניחוח אחר? אשמח לשמוע בתגובות!

One Comment on “בושם לגבר קריד (Creed) – המתנה המושלמת לבן הזוג”

  1. אחלה בושם שבעולם, בתור גבר אני מאשר את ההמלצה 🙂
    קצת יקר אבל מחזיק הרבה יותר מבשמים אחרים, ושווה לשלם טיפה יותר כדי להיות עם ריח ייחודי שמייצר עניין ושאלות מאשר עם אותו בושם כמו כולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *