בושם שאנל קוקו מדמואזל – Chanel Coco Mademoiselle

שאנל

סקסי, אי אפשר לעמוד בפניו, ניחוח אוריינטלי מנצנץ שמזכיר לנו את קוקו שאנל הצעירה, קומפוזיציה מודרנית עם אופי חזק אך רענן – אלו כל הדרכים בהם ראיתי שמתארים את בושם שאנל קוקו מדמואזל.

מעבר לעובדה שמדובר על אחד הבשמים המצליחים והאהובים בעולם, שאהוב מאד גם עלי, מדובר על ניחוח אייקוני שפרץ דרך והגדיר קטגוריה שלמה של בשמים שבאה אחריו, ולכן אני שמחה לכתוב עליו קצת היום.

בושם שאנל קוקו מדמואזל

בושם שאנל מדמואזל – פורץ דרך

הבושם הזה הוא פורץ דרך, בטח עבור בית שאנל. הוא נוצר 9 שנים אחרי בושם אנג’ל של טיירי מוגלר שסלל את הדרך לקטגוריה חדשה של בישום עם ניחוח שהוא שילוב עצי-פירותי, ונועד להנגיש את שאנל לקהל יעד צעיר יותר. ניצוצות של תפוז טרי ותוסס מעירים את החושים מייד. לב צלול וחושני חושף נגיעות של יסמין ומי ורדים. לבסוף, מתגלה הניחוח עם ביטוי תוסס של פצ’ולי ופרח וטיבר, ובכך מייצר יצירת מופת חדשה – קטגוריה חדשה של בשמים – fruitchouli.

בספרו המפורסם “בשמים: המדריך” מ-2009, לוקה טורין – שהוא ביולוג מפורסם החוקר את תחום הריח ועובד עם החברות הגדולות בעולם (ממליצה לראות את ההרצאה שלו בטד) – הגדיר את בושם שאנל מדמואזל בתור ניחוח שהורכב במהירות, ולמרות שהעניק לו ארבעה כוכבים מתוך חמישה, הוא הגיע למסקנה ש-“עם כל הכבוד, הסגנון הזה בדרך החוצה”.

במקרה הזה, הוא טעה. כבר מעל ל-20 שנה בהן בושם שאנל קוקו מדמואזל ממשיך להיות רב מכר. סוד הצלחתו הוא כאמור היותו פורץ דרץ וראשוני בז’אנר בישום חדש -הפרוצ’ולי – והעובדה שיותר ויותר נשים, מכל חתך דמוגרפי, אוהבות ונמשכות לניחוח הפצ’ולי הפירותי.

לפי הדיווחים, אף אחד בשאנל לא ציפה ששאנל קוקו מדמואזל יהפוך ללהיט כזה בשוק. ניחוח הפצ’ולי הפירותי היה כל כך שונה וחריג עבור המותג שהם אפילו לא היססו להשיג את בושם שאנל 5 האייקוני זמן קצר לפניו. למרות זאת, הניחוח הזה הפך לאבן דרך ולהשראה לבשמים אחרים רבים שבאו אחריו, ובהם “בשבילה” של נרסיסו רודריגז, “מיס דיור שרי” של דיור, ו-So Elixir של איב רושה.

הסרטון

לפי דעתי, הרושם הראשוני של הניחוח הוא קצת מתפרץ – תערובת חמה של פרחים והדרים שנכנסת במהירות מלאה. אך לאחר זמן קצר, כאשר מתחילים להרגיש את תווי הפצ’ולי ופרח הוטיבר, מתווספת איכות סקסית ושונה, מעט מסתורית וייחודית לחלוטין.

יש סיבה שהוא כל כך אהוב ומצליח – האיכות שלו גבוהה, הניחוח מחזיק להרבה מאד זמן (אני הרגשתי אותו גם אחרי 12 שעות), והוא מאד מתאים לאביב והקיץ.

בושם שאנל מדמואזל

וזהו להיום. אהבת? לא אהבת? אשמח לשמוע בתגובות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *