כל היתרונות של חומץ תפוחים לשיער (ואיך להשתמש בו)

חומץ תפוחים

כל מי שניסתה לעבור יותר מיום-יומיים בלי לחפוף את השיער מכירה את ההרגשה השומנית והמגעילה שהשיער מקבל, וכמה זה קשה לחפוף אותו כהלכה לאחר מכן. אם המצב ממש קשה, הרבה מעצבי שיער ממליצים על שימוש ב-“שמפו הבהרה”, שמפו חזק מהרגיל שמנקה את השיער ביסודיות ואפקטיביות, ומשמש בעיקר אחרי טיפולי קרטין למיניהם (כמו החלקות שיער). למרות שהשמפואים האלו יחסית יקרים, את ממש לא חייבת להשקיע באחד מהם – ישנו מוצר שסביר להניח שנמצא אצלך במטבח ויעשה את העבודה: חומץ תפוחים.

אגב, ניקוי עמוק של השיער זו רק ההתחלה. שימוש בחומץ תפוחים על השיער יכול להציע לנו מספר יתרונות נוספים.

מצד שני, את חייבת להשתמש בו נכון על מנת להצליח לראות תוצאות – וזו הסיבה שכתבתי את הפוסט הזה. המשיכי לקרוא כדי לדעת כל מה שאת צריכה.

נתחיל מקצת מוטיבציה.

היתרונות של חומץ תפוחים לשיער

חפיפה או שטיפה של השיער על בסיס חומץ תפוחים יכולה לעזור “להחזיר את החיים” לשיער שלך בתוך רגעים ספורים, אבל זה לא אומר שאת צריכה לשפוך כמויות שלו על הראש. להפך, חשוב לדלל את חומץ התפוחים עם המון מים על מנת למנוע צריבה בקרקפת. אבל אחרי שתעשי את זה, היתרונות רבים:

ניקוי כל שאריות המוצרים האחרים מהשיער – חומץ תפוחים מעולה לניקוי עמוק של השיער שלך. חלק גדול מזה נובע מאופיו החומצי (הוא פחות חומצי משמפואי הבהרה למיניהם, אבל יותר חומצי משמפו רגיל). שימוש בחומץ תפוחים לשיער ינקה את השומן, לכלוך וכל מוצר שהצטבר בשיערך לאורך זמן, בעוד השיער שלך יישאר שלם וללא פגע.

מאזן את רמת החומציות- לא רק שחומץ תפוחים יכול לשטוף את כל הלכלוך הלא רצוי מהשיער, אלא שגם יש לו השפעה חיובית על בריאות הקרקפת שלנו. גם בקרקפת, כמו בשאר העור שלנו, יש חשיבות לשמירה על רמת pH מאוזנת ובריאה. למרבה הצער, רוב מוצרי טיפוח השיער הקיימים לא באמת לוקחים את רמת ה-pH בתור מטרה, מה שאומר שהצטברות חומצה הנוצרת עקב שימוש בהם יכולה להפר בצורה די משמעותית את האיזון של רמת החומציות הקיימת על פני הקרקפת. שימוש בחומץ תפוחים כשטיפת שיער יכול, למרבה המזל, להחזיר את האיזון הזה.

תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי דלקתיות – חומץ תפוחים הוא מרכיב אנטי בקטריאלי ידוע, ויכול למנוע התפתחות של חיידקים בקרקפת, ועל הדרך מונע קשקשים. אמנם לא ידוע הרבה על הדרך בה זה קורה, אך התיאוריה היא כי חומץ התפוחים מקשה על מלסזיה – הפטרייה האחראית ליצירת הקשקשים – לחיות ולהתפשט.

איך משתמשים

  • ערבבי מים וחומץ תפוחים ביחס של חמישה חלקים מים לחלק אחד של חומץ בבקבוק ריסוס – הכמות יחסית לכמות התמיסה שאת צריכה, אבל בתור דוגמה קחי 100 מ”ל חומץ תפוחים ו-500 מ”ל מים.
  • רססי היטב על הקרקפת שלך, עד שהיה תהיה “מצופה” באופן שווה.
  • משחי את החומץ בשיער בעזרת האצבעות. הוא מספיק מדולל על מנת שלא יישרוף לך.
  • אפשרי לתערובת החומץ לשבת שלוש עד חמש דקות על השיער.
  • שטפי את השיער והקרקפת במים צוננים.
  • המשיכי אחרי השטיפה הזו עם מרכך שיער קליל, אחד שלא יכביד על השיער שלך.
  • שטפי את השיער היטב, עד שתיהי בטוחה שכל שאריות החומץ ירדו ממנו.

מתי לא להשתמש בחומץ תפוחים על השיער

אז נכון, סיפרנו פה כמה שימוש בחומץ תפוחים לשיער יכול להיות דבר נפלא – אבל הוא לא תמיד מומלץ.

המצב העיקרי בו לא נמליץ על זה הוא במידה ויש לך שיער יבש במיוחד – במקרה כזה, את לא צריכה להשתמש בחומץ תפוחים, בשמפו מבהיר או בכל דבר אחר שנועד להפחית את כמות השומן בשיער שלך. אם יובש הוא בעיה, נסי להשתמש בשמפו כמו Strength Cure של פיורולוגי, אשר אינו מכיל סולפטים, והיכנסי מהר לקרוא את הפוסט שלנו על 7 סיבות שבגללן יש לך שיער יבש – יש בפנים כמה המלצות נוספות ושוות.

עוד מצב בו עליך לנקוט משנה זהירות לפני השימוש בחומץ תפוחים הוא אם יש לך שיער צבוע. זה לא אסור לגמרי, אך בהחלט לא כדאי לך להפוך את השימוש בחומץ תפוחים לחלק קבוע בשגרה שלך. החומץ יכול להתחיל ולהשפיע על צבע השיער כאשר משתמשים בו יותר מפעמיים בשבוע, אז הייתי מנסה לצמצם לפחות מכך. מאותה הסיבה, רצוי שתשקלי לעבור ולהשתמש בשמפו ללא מלחים.

חומץ תפוחים לשיער

אז לסיכום

חומץ תפוחים לשיער טוב עבור:

  • שיער שומני
  • מניעת קשקשים ושאר גירויים בקרקפת
  • ניקוי עמוק של השיער

ואינו מומלץ עבור בעלות:

  • שיער יבש
  • שיער צבוע

וחשוב לזכור – יש למהול את החומץ במים ביחס של 1 ל-5 לפחות, אחרת זה הולך לשרוף קצת.

לב

רוצה ללמוד על עוד דרכים טבעיות לטיפול בשיער? מזל שכתבנו כבר כמה פוסטים נוספים בנושא:

  • מסיכת ג’ינג’ר – מושלמת לעיכוב נשירה ועידוד צמיחת שיער.
  • על מסיכה טבעית לשיער יבש על בסיס אבוקדו ודבש שהיא הפייבוריטית של קורטני קרדשיאן.
  • מסיכת ביצה – החלמון תורם לצמיחת שיער, החלבון תורם להוספת ברק ולחות – שילוב מנצח.
  • מסיכת בננה – עוזרת למניעת פריז (קרזול), הארכת שיער ומניעת קשקשים.
  • ואי אפשר בלי לדבר על שמן קוקוס לשיער, עם רשימה ארוכה של תשע יתרונות מדהימים שהוא מציע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *