סרום ומסכה לפנים נגד קמטים: הבחירות שלנו

סרום נגד קמטים

אז מהי המסכה לפנים נגד קמטים הכי טובה שיש, איך ניתן להילחם ולהעלים קמטים, ואפילו למנוע מראש את הופעתם?

המצב החוץ הוא מטורף – החל ברטינול ועד פפטידים, אנזימים ותמצייות פפאיה – זה נראה שכמעט כל מרכיב שני היום מבטיח לעזור לך להיפטר מהקמטים ולהחזיר את השעון אחורה ב-10 שנים.

אז איך יודעים לבחור את המוצרים האפקטיביים והטובים ביותר? בשביל זה אנחנו פה.

הנה מוצרי טיפוח העור הטובים ביותר לטיפול ומניעה בקמטים וקווים עדינים (ולמה הם עברו את המבחן).

מסכה לפנים נגד קמטים – קרם רטינול של Drunk Elephant

ויטמין A הוא הדבר היחיד שהוכח מדעית כמפחית קמטים – ולא רק משפר את הופעתם לזמן קצר (מקור). הוא יכול להגיע בצורות רבות, חלקן קשוחות על העור ברמה שהן מגיעות בתרופות מרשם בלבד (Tretinoin ו- Retin-A).

אבל אם את הולכת על מסכה לפנים נגד קמטים שנמכרת בצורה מסחרית רחבה, רוב הסיכויים שתמצאי בה את הרטינול (עליו כתבנו ארוכות). מדובר על הצורה העדינה יותר של ויטמין A, והוא נלחם בקמטים בשלוש דרכים שונות: הוא הורס את הרדיקלים החופשיים לפני שהם עושים לך את הקמטים, מגביר את ייצור הקולגן לשיפור מוצקות העור, ומזרז את מחזור החיים הטבעי של תאי העור (כלומר, תהליך הקילוף הטבעי שלהם), מה שמחליק את הקמטים.

רטינול עובד – לאט. זה עשוי לקחת עד כחודשיים עד שהוא מתחיל להגביר את ייצור הקולגן, ובאופן הגיוני ככל שהריכוז שלו גבוה יותר, כך התוצאות מתקבלות מהר יותר.

קרם הרטינול A-Passioni של המותג המהמם Drunk Elephant מכיל רטינול בריכוז אדיר של 1%. אני יודעת ש-1% זה לא נשמע כזה מרשים, אבל כשמדובר ברטינול זה מאד מאד גבוה. הריכוז הזה כל כך גבוה, שכנראה אם תתחילי איתו מייד ובלי הכנות העור שלך הולך לסיים אדום ומתקלף.

החוכמה היא להתחיל בריכוז הקטן ביותר של רטינול שאת יכולה למצוא (אפילו 0.01% עובד!) כמה פעמים בשבוע, ולבנות את המינון ואת התדירות בהדרגה עד שהעור שלך יוכל להתמודד עם ה-A-Passioni. עוד על התהליך כתבנו פה.

זה לגמרי שווה את זה. מלבד הרטינול, קרם האנטי אייג’ינג הזה עמוס בשמנים טבעיים, ניאצינאמיד שמשפר את הלחות בעור ומחזק את מחסום המגן שלו, ונוגדי חמצון העוזרים במניעת קמטים חדשים.

מסכה לפנים נגד קמטים

קרם רטינול A-PASSIONI של Drunk Elephant. זמין ב: Cult Beauty | Space NK

אלטרנטיבות שוות:

סרום רטינול של PETER THOMAS ROTH – זמין ב: Beauty Bay | Cult Beauty

סרום רטינול 1% של דה-אורדינרי – זמין ב: קאלט ביוטי  |  SkinStore US  |  פיל יוניק | Beauty Bay

למניעת קמטים – סרום ויטמין סי של Skinceuticals 

הסרום Skinceuticals CE Ferulic הוא ממש לא זול, אבל מדובר על אחד המוצרים הבודדים שאני מוכנה להשקיע בו סכומים כאלו. הוא היה הסרום הראשון שהציג את אחד מהשילובים הכי אפקטיביים של נוגדי החמצון – ויטמין C + ויטמין E + חומצה פרולית.

ויטמין C הוא נוגד חמצון מפחיד: הוא נלחם ברדיקלים חופשיים, מגביר את ייצור הקולגן ומבהיר את העור. והשילוב שלו עם ויטמין אי וחומצה פרולית ממש מכפיל את היכולות שלו. בנוסף, השילוב הזה גם מגביר את יכולת ההגנה מהשמש של קרם ההגנה שלך, ומסייע למנוע נזקי שמש וכל הרע שבא בעקבותיהם.

המלכוד היחיד? לוויטמין C יש חיי מדף קצרים, והוא עשוי לפוג תוקף יחסית מהר. אל תקני אותו אם את לא מתכוונת להשתמש בו מיד.


סרום ויטמין סי

סרום  C E Ferulic של SkinCeuticals. זמין ב: Look Fantastic | Skin Store

אלטרנטיבות שוות:

סרום ויטמין סי C-Firma של Drunk Elephant. זמין ב: Cult Beauty | Space NK

למניעת קמטים (שוב) – סרום Survival 30 של Niod

אי אפשר להגיד את זה מספיק: שום דבר מהרשימה הזו לא הולך לעבוד אם את לא מקפידה על שימוש בקרם הגנה מוצלח. קרני ה-UV אשמות בכ-90% מההזדקנות המוקדמת של העור, ואת ממש פוגעת לעצמך בשגרת טיפוח העור אם את לא מורחת קרם הגנה בכל בוקר.

ולמרות שאנחנו לא חסידות גדולות של מסנני קרינה המבוססים על תחמוצת אבץ, המינרל הלבן הזה מגן מספקטרום רחב של קרני השמש, והוא כל כך עדין לשימוש שאפילו ילדים ותינוקות יכולים להשתמש בו. המלכוד? הוא סמיך, קשה למריחה ומשאיר אחריו לא מעט צבע לבן. ואני לא יודעת איך NIOD עשו את זה, אבל הסרום שלהם מצליח להימנע מכל זה.

המרקם שלו מאד קליל, הוא מתייבש במהירות ואינו משאיר אחריו את השובל הלבן שגורם לך להיראות כמו רוח רפאים. והחלק הכי טוב? הוא עמוס בנוגדי חמצון שעוזרים להילחם באותם רדיקלים חופשיים.

סרום למניעת קמטים

סרום Survival 30 של Niod. זמין ב: Cult Beauty | Beauty Bay

למיצוק העור – סרום נחושת של Niod

אני מאוד סקפטית כשמדובר בפפטידים. הם מבטיחים למצק את העור, להפחית את הקמטים ולעשות עוד הרבה דברים טובים לעור שלך – אבל לפחות מבחינה מדעית, הסיבות לכך לא בהכרח קיימות. מצד שני, יש יותר ויותר ראיות שבהחלט מראות כי דווקא פפטידים של נחושת עשויים להיות הדבר האמיתי.

פפטידים הן מולקולות החלבון המרכיבות את אבני הבניין של העור, ושומרות עליו חלק, גמיש ויציב. הפפטידים שולחים לתאי העור איתותים שמעודדים אותם לייצר יותר קולגן (שהעור שלנו מייצר פחות ממנו ככל שאנחנו מתבגרות).

קחי בחשבון שאם את עדיין צעירה – פפטידים של נחושת לא הולכים להשפיע עליך יותר מדי. העור שלך עדיין מתפקד כמו שצריך ומייצר את רוב הקולגן הדרוש לו. מנגד, אם עברת את גיל 40, הוספת פפטידי נחושת לשגרת טיפוח העור שלך עושה שכל.

הסרום הזה של Niod שומר על עורך במצב קבוע של תיקון נזקים, מפחית דלקות ומסייע למיצוק העור. מהניסיון שלנו (והביקורות ברשת) הוא עובד טוב יותר מהאלטרנטיבה של דה-אורדינרי שבהמשך, אז אם את יכולה להרשות לעצמך להשקיע קצת יותר, עשי זאת.

סרום נגד קמטים

סרום COPPER AMINO ISOLATE. זמין ב: Beauty Bay

אלטרנטיבות שוות:

סרום Buffet + Copper Peptides 1% של דה אורדינרי. זמין ב: Beauty Bay | Look Fantastic | Feel Unique | Amazon Cult Beauty

קרם Protini Polypeptide של Drunk Elephant. זמין ב: Cult Beauty | Space NK

ואם יש לי עור רגיש?

אני חושבת שכל אחת יכולה ליהנות משימוש בניאצינאמיד, אבל אם העור שלך כל כך רגיש שהוא לא יכול לסבול את המרכיבים החזקים יותר כמו הרטינול או הוויטמין C, ניאצינאמיד הוא הפתרון האולטימטיבי.

הוא טוב במיוחד לסובלים מרוזציאה ואדמומיות בעור, מכיוון שהוא מסייע בהרגעת הגירוי ואף בהפחתת הופעת כתמים והחלקת גוון העור, וגם מומלץ גם עבור מי שסובלת מהתפרצויות של אקנה ועור רגיש ושמנוני, מכיוון שהוא יכול להרגיע את ההתפרצות, מקטין את הופעתם של כתמים ומאזן את רמת השמן.

אנחנו אוהבות את סרום הניאצינאמיד של דה אורדינרי, אבל בחירה מומלצת נוספת היא הגרסה של The Inky List (מותג נפלא שכתבנו עליו פה) – שזמינה בקאלט ביוטי.

מסכה לפנים מגד קמטים

לסיכום: בחירת מסכה או סרום לפנים נגד קמטים

זהו להיום. מקווה שקצת הצלחנו לעזור לך בבחירה. הכניסי את המוצרים הבאים (או דומים להם) לשגרת טיפוח העור שלך, ואני בטוחה שאת הולכת להיראות צעירה יותר תוך זמן קצר.

במידה ויש לך שאלות נוספות, המלצות אחרות או סתם בא לך לדבר – נשמח לשמוע ממך! פה בתגובות בעמוד, ברשתות החברתיות שלנו או בעמוד יצירת הקשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *