רטינול לעור הפנים: מה זה, יתרונות, תופעות לוואי והמלצות

רטינול לעור הפנים

רטינול לעור הפנים הוא אחד המרכיבים האלו שלא דורשים הקדמה מיותרת, ואם הגעת לפוסט הזה את כנראה כבר מכירה את היתרונות שלו – החל מהחלקת העור, מניעת היווצרות קמטים, צמצום הצטלקות והקטנת מראה הנקבוביות – המרכיב הזה עושה הכל.

הרטינול זוכה לשבחים רבים על בסיס היכולת המוכחת מבחינה רפואית ומדעית שלו להאיץ את מחזור חיי תאי העור. מדובר על אחד המרכיבים הבודדים בשוק שמגיע עם סגולות ופתרונות מוכחים.

אז במידה ואת רוצה להשתמש ברטינול ולא יודעת איך – הבאנו פה מספר שאלות ותשובות חשובות:

אז, מתי יש להשתמש ברטינול?

מכיוון שמניעה היא הרבה יותר טובה ואפקטיבית מטיפול, בתיאוריה ניתן (וכדאי) להתחיל להשתמש עם רטינול לעור הפנים כבר בשנות ה-20 המאוחרות שלך. עם מידתיות כמובן, אם את בת 22 כנראה שאין בזה עוד טעם.

איך בוחרים רטינול לעור הפנים?

יש לא מעט מוצרים המכילים רטינול לעור הפנים, אבל כלל האצבע הוא פשוט – אם את רק מתחילה, בחרי מוצר עם ריכוז נמוך של רטינול, וככל שאת מבוגרת יותר (והשתמשת ביותר רטינול בעבר), עברי למוצרים עם ריכוז גבוה יותר של החומר הפעיל.

בהמשך הפוסט אתן דוגמאות ספציפיות.

איך משתמשים ברטינול?

מומלץ לשים אותו במהלך הלילה ולהימנע מלערבב אותו עם מרכיבי טיפוח פנים אחרים. חומצה היאלורונית היא חריגה בהקשר הזה, ולפעמים ניתן לערבב בינה ובין רטינול, אבל גם פה, להימנע מלהוסיף ומצרים נוספים.

האם יש לרטינול לעור הפנים תופעות לוואי?

לרוע המזל, כן. לרטינול אכן יכולות להיות תופעות לוואי מסוימות, אם כי ניתן להפחית אותן על ידי בחירת פורמולה המתאימה לסוג העור שלך והקפדה על שימוש נכון.

עם שימוש ראשון ברטינול, יש להקפיד להכניס אותו לאט ובזהירות לתוך שגרת הטיפוח שלך, ואז להתקדם בזהירות ככל שעורך הופך לסובלני יותר. בתחילה, החלי להשתמש בו לא יותר מפעמיים בשבוע, במינונים קטנים יחסית. כשתתחילי לראות תוצאות ותוודאי שהעור שלך לא סובל מגירויים, תוכלי להגדיל את אחוז החומר הפעיל בהדרגה.

שימוש יתר ברטינול יכול לגרום לאודם בעור, רגישות וקילוף. בנוסף חשוב לזכור שבכל שימוש במוצר המכיל רטינול יש להקפיד על שימוש מקביל במקדם הגנה.

רטינול לעור הפנים – המלצות

אז אחרי שהבנו את החשיבות של רטינול לעור הפנים ולמדנו כיצד משתמשים בו, הגיע הזמן לבחור את הפורמולה המתאימה עבורך. לצורך כך, צוות האתר אסף והביא את ההמלצות שלנו:

קרם רטינול של דרמלוג’יקה

רטינול לעור הפנים דרמלוג'יקה

לא תמיד היה מומלץ לשים רטינול יחד עם פילינג כימי כמו חומצה סליצילית, אבל דרמלוג’יקה הצליחה לשלב את שני מרכיבי ניקוי האקנה האפקטיביים האלו יחד. איך הם עשו את זה? על ידי שימוש במערכת שחרור מותנית זמן חדשנית, ותוספת של שמן ארגן, חוחובה מוזהבת ושמן זרעי ורדים לחיזוק המחסום הטבעי של העור.

מחיר הכי טוב שמצאנו: אמזון

רטינול קריסטל של Medik8

רטינול לעור הפנים medik8

שמעת על רטינול לעור הפנים, אבל אי פעם שמעת על רטינול קריסטל? הפורמולה המתוחכמת והגבישית הזו עובדת פי 11 מהר יותר מהרטינול הרגיל, בזכות היכולת שלה להפוך לחומצה רטינואית על פני העור בצורה טובה הרבה יותר. על הדרך היא גם פחות גורמת לגירוי, ומגיעה עם ויטמין אי וחומצה היאלורונית שמוסיפה לחות לעור.

מחיר הכי טוב שמצאנו: לוק-פנטסטיק | Cult Beauty

סרום רטינול A+ של SUNDAY RILEY

סרום רטינול

מתחילות, היזהרו: אם את לא משתמשת קבועה ברטינול, המוצר הזה הוא לא בשבילך. פורמולה חזקה המכילה 5% רטינואיד, 1% רטינול ו-0.5% אצות כחולות-ירוקות, שכדאי לשלב בשגרת הטיפוח שלך אחרי כמה שבועות של הסתגלות עם רטינול בריכוז נמוך יותר. המוצר יעיל להפליא אז צפי לתוצאות מדהימות בפרק זמן קצר מאוד.

מחיר הכי טוב שמצאנו: 70 פאונד בקאלט ביוטי.

ואם את רק מתחילה עם השימוש ברטינול, הנה עוד שתי בחירות של מוצרים עם ריכוז נמוך יותר של החומר, ומהסקאלה היותר זולה של המפה – מה שהופך אותם למושלמים עבור התנסות ראשונית:

קרם רטינול של Indeed Labs

קרם רטינול לעור הפנים

אם את קונה את קרם הרטינול הראשון שלך, זה מוצר נהדר להתחיל איתו. הוא מכיל רטינול RA (פעולה מהירה – Rapid Action), מה שאומר שהוא מומר לחומצה רטינואית מהר יותר, נותן תוצאות מהירות יותר וגם גורם לפחות גירוי בעור.

מחיר הכי טוב שמצאנו: לוק-פנטסטיק | זמין גם באמזון

Granactive Retinoid 2% של The Ordinary

דה אורדינרי רטינול

דה-אורדינרי הוא אחד מהמותגים מהדור החדש שצברו מעמד על – בעיקר בגלל אותם רכיבים זולים וסופר אפקטיביים שהם מציעים, והתקשור הישיר שלהם מול הצרכנים. הם הוכיחו את זה שוב כאשר הם שדרגו את כל הרטינולים שלהם לנוסחה חדשה בשם ‘Granactive Retinoid’ שנותנת תוצאות טובות יותר נגד סימני הזדקנות מבלי להחמיר את מצב העור.

מחיר הכי טוב שמצאנו: Beauty Bay

לקריאה נוספת על קו המוצרים של The Ordinary: כך תבחרי סרום רטינול של דה אורדינרי

האם ניתן להשתמש ברטינול בקיץ?

רטינואידים, עם מרשם או בלי, עלולים להפוך את העור לרגיש יותר לשמש, אבל זה לא אומר שאת צריכה לוותר עליו לגמרי. על פי מחקר שנעשה בנושא, אין עדויות לפוטו-אלרגיה או לרעילות כלשהי של הרטינול בקיץ. כל עוד את מורחת קרם הגנה מדי יום ומחדשת בשכבה נוספת לפני חשיפה לשמש, הסיכון שלך לגירוי מהרטינול הוא קטן.

מצד שני, חשוב להבין שהעור שלנו הוא לא הדבר היחיד שעשוי להיות רגיש בחשיפה לשמש. הרטינואידים עצמם רגישים לאור השמש, דבר שעלול להשפיע לרעה על יעילות המוצר. חשיפה לשמש מנטרלת את הרטינואידים, מה שהופך את המוצר להרבה פחות יעיל.

כך שהאמונה הרווחת שיש להימנע משימוש ברטינול בקיץ (או בחשיפה ממושכת לשמש), היא מוטעית: עדיף להימנע מכך מכיוון שזה מקטין את יעילות המוצר, אבל זה לגמרי לא מסוכן.

לקריאה נוספת: האם להימנע מרטינואידים בימי שמש?

רטינול לעור רגיש

סרום רטינול לעור רגיש

סרום הרטינול B3 של מותג הטיפוח הדרמו קוסמטי הצרפתי La Roche-Posay מכיל שתי צורות של ויטמין A, רטינול ורטיניל פלמיטט. הרטינול הטהור מייצר השפעה מהירה ומרוכזת, ואילו הרטיניל פלמיטט הוא גרסה איטית יותר של החומר, כזו המשתחררת לאורך זמן ולכן ההשפעות שלה פחות אינטנסיביות, אך ארוכות יותר.

היתרון האמיתי של הסרום הזה למול מוצרים אחרים היא ההכללה של ויטמין B3, המכונה גם ניאצינאמיד, בתוכו. הוויטמין הזה הוכח בתור מרכיב אשר עוזר לצמצום הפרשת השומן בעור, ובכך הוא עוזר במקרים של פיגמנטציה לאחר אקנה וכתמי גיל. בנוסף, הוא משפר את תפקוד “המחסום הטבעי” של העור, מונע ממנו לאבד לחות ומגן עליו מפני מזהמים וגירויים, מה שהופך אותו מצוין לעור רגיש.

אז אם את סובלת מעור רגיש שמגורה או מתקלף לאחר שימוש במוצרי רטינול, הסרום הזה עשוי להיות חלופה עדינה יותר, אך עדיין יעילה.

לקריאה נוספת: מצאנו רטינול לעור רגיש? על סרום רטינול B3 של לה רוש-פוזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *