איך להעלים ולכווץ מראה נקבוביות בפנים

נקבוביות בפנים

אפתח את הפוסט הזה עם האמת הקשה: אין מוצר שאת יכולה להשתמש בו או פעולה שאת יכולה לעשות שתעלים את הנקבוביות שלך, הן פה כדי להישאר. ולכן, כל מה שנשאר לך לעשות הוא לנקוט בצעדים הנכונים שיעזרו לך לצמצם את המראה שלהן. בדיוק בשביל זה, אספתי פה רשימה של כל הדרכים בהן את יכולה לשמור על עורך ולצמצם מראה נקבוביות בפנים.

אבל נתחיל דווקא מהשאלה הבסיסית:

מי אתן נקבוביות?

לפני שנוכל להבין כיצד לכווץ את המראה של נקבוביות מוגדלות, חשוב להבין למה הן כל כך חשובות לתפקוד העור שלנו. על פי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה (AAD), הנקבוביות הן “חורים זעירים בעור שלך, מהן השיער צומח”. הנקבוביות בעצם מפרישות את השמן הטבעי של העור – המכונה גם סבום – ועוזרות לשמור על העור שלנו עם הרגשה רכה וחלקה.

בין אם מדובר בייצור עודף של שמן או סתם גנטיקה לא הכי טובה (נגיד אם את לא הבת של גל גדות), החיסרון העיקרי של הנקבוביות הוא שהן יכולות להיראות גדולות. למרבה המזל, עם שגרת הטיפוח הנכונה, את יכולה לכווץ את מראה הנקבוביות שלך.

שמרי על שגרת טיפוח

כמו שאמרנו, אותן נקבוביות בפנים קיימות בעיקר כדי לפלוט זיעה (שמווסתת את חום הגוף שלנו) וסבום (השומר על העור מפני מזיקים חיצוניים). מצד שני, לעיתים קרובות נקבוביות נסתמות עם שמן עודף, תאי עור מתים או זיהומים חיצוניים אחרים – מה שגורם להן להיראות גדולות מהרגיל – וכאשר חיידקים משתלבים בחגיגה זה עלול לגרום ל-“שחורים באף” ופגעים למיניהם. שמירה על שגרת טיפוח קבועה וספציפית לסוג עור הפנים שלך היא הדבר הכי חשוב על מנת לשמור את הנקבוביות שלך קטנות, ועל עורך בריא יותר.

להלן מספר טיפים לשגרת טיפוח בריאה:

טיפ 1 – השתמשי במוצרים שאינם קומדוגניים

הדרך העיקרית למנוע מהנקבוביות שלך להראות מוגדלות היא למנוע את סתימתן. זה חשוב במיוחד אם יש לך עור שומני, מכיוון ששמן עודף יכול להתערבב עם הלכלוך שנמצא על פני העור ולגרום לסתימה של הנקבוביות. בדיוק בגלל זה, מומלץ להשתמש במוצרים לא קומדוגניים. בין אם מדובר בניקוי פנים, קרמים, סרום או מייק-אפ – חפשי על התווית את ההגדרה “לא קומדוגני”. לא אכנס פה לפרטים ארוכים של מה זה אומר (לא כי זה לא חשוב, אלא כי כבר עשיתי את זה בפוסט שלי על אקנה בגב). כל מה שאת צריכה לדעת הוא שאם זה מופיע על האריזה, מדובר על פורמולה שלא תסתום לך את הנקבוביות.

טיפ 2 – הקפידי על ניקוי בוקר וערב

לכלוך, זיעה, שאריות איפור ושאר מזהמים הנמצאים על פני העור הן הדרך המהירה לנקבוביות מוגדלות. נקי את עור הפנים שלך לפחות פעמיים ביום עם ניקוי פנים עדין על מנת לשמור על עורך נקי ולהגן על הנקבוביות שלך.

טיפ 3 – השתמשי בטונר

לניקוי אפילו יותר עמוק, את חייבת להשתמש גם בטונר לפנים. תחשבי עליו בתור פעולת גיבוי לניקוי שלך. טונר טוב יכול לעזור להעלים את שאריות הלכלוך מעל פני העור, ומרבית הפורמולות יכולות גם לסייע בהפחתת עודפי השמן, ולהשאיר את העור בתחושה רעננה באופן מיידי. רוצה המלצה? Pixi Glow Tonic, טונר משובח שמכיל את כל המרכיבים הנכונים – וביניהם חומצה גליקולית, אלוורה ואגוזי לוז – ומושלם ליצירת מראה עור צלול ורך יותר.

טונר להקטנת נקבוביות
הטונר. לחצי לכניסה לעמוד המוצר

טיפ 4 – פילינג

פילינג הוא התהליך להסרת תאי עור מתים. חפשי מוצרי פילינג ביתי אשר מכילים חומצות אלפא-הידרוקסיות כמו חומצות גליקוליות, לקטיות, וחומצות לימון. בנוסף לסיוע בהפחתת המראה של נקבוביות המוגדלות, פורמולות שמכילות את המכיבים האלו יכולות גם לסייע כנגד הופעת קמטים ובעיות עור שונות.

טיפ 5 – רטינול

זה לא סוד שהעור שלנו משתנה ככל שאנו מתבגרות. ככל שהשנים מתקדמות, קיימת האטה בלתי נמנעת בייצור קולגן ואלסטין על ידי העור, שני מרכיבים הכרחיים למראה עור צעיר. מכיוון שאותם חלבונים הם אלו שמצמצמים את מראה הנקבוביות, החוסר שלהם עשוי לגרום לנקבוביות בפנים שלנו להיראות גדולות יותר. כדי לעזור להפחית את המראה שלהם, ישנם רופאים שממליצים לפנות לטיפול ברטינול. הרטינול הוא מרכיב ידוע שמסייע להפחית את מראה הנקבוביות והפגמים בעור, תוך פתרון בעיות עור נפוצות כמו סימני הזדקנות ופיגמנטציה. בנוסף, חפשי מוצרים המכילים ויטמין A – ניתן למצוא אותו בקרם עיניים, מסכות פנים למיניהם וסרומים.

טיפ 6 – השתמשי במסיכת חימר

שילוב של מסכת חימר בשגרת הטיפוח שלך לפחות פעם בשבוע זו דרך טובה לנקות את הנקבוביות מעודפי השמן, הלכלוך והזיהום שנתקעו על פני העור. ישנם שפע של חימרים עשירים במינרלים שיכולים לספק שלל יתרונות לסוגי עור שונים. הפייבוריט שלי – מסיכת חימר ירוק שאפשר להכין בבית ממרכיבים פשוטים. לא בא לך להסתבך? אני ממליצה על המסכות המינרליות של וישי.

טיפ 7 – תהי חכמה בשמש

האם קרינת השמש יכולה להגדיל את הנקבוביות שלך? כנראה שלא. מצד שני, אם העור שלך נפגע כתוצאה מחשיפה לשמש, אז באופן עקיף כן, מכיוון שכאשר העור פגוע הנקבוביות נראות עליו בולטות יותר. העמותה למלחמה מסרטן ממליצה על שימוש יומי במקדם הגנה לפחות ברמת SPF15.

קרם לחות טוב עם מקדם הגנה מפני שמש (אני אוהבת את זה של OLAY) חשוב לא רק כדי לסייע בהפחתת מראה הנקבוביות וסימנים אחרים של הזדקנות מוקדמת, אלא גם ובעיקר כדי לשמור על עורך מפני ההשפעה המזיקה של קרינת השמש. וכמובן, באופן כללי מומלץ להקפיד להיות בצל, ללבוש ביגוד מתאים ולהימנע מהשמש בשעות החמות.

טיפ 8 – להסתיר נקבוביות עם איפור

עם כל כך הרבה פריימרים פנטסטיים, BB קרמים, ופודרות טובות, זה לא כל כך מסובך להסתיר את הנקבוביות באופן זמני. רבים מהמוצרים הללו גורמים לעור להיראות חלק יותר ועל הדרך מעלימים את מראה הנקבוביות בפנים.

וזהו להיום. מקווה שעזרתי קצת.

יש שאלות? עוד המלצות? אשמח לשמוע ממך בתגובות פה למטה, או ברשתות החברתיות שלנו. וכמו תמיד, הירשמי לרשימת התופצה שלנו והשתתפי בהגרלת מוצר שווה כל חודש!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *